وزیر ارتباطات در آغاز اجلاس ایران کانکت ۲۰۱۶: همکاری اپراتورهای بزرگ دنیا با ایران

امروز سه شنبه 16 شهریور 1395 اجلاس بین‌المللی «ایران کانکت 2016» رسماً با ایراد سخنرانی وزیر ارتباطات، محمود واعظی آغاز به کار کرد. وزیر ارتباطات در عرایض خود عنوان کرده است که استفاده از فناوری‌های کارآمد و مقرون به صرفه همراه با دسترسی آزادانه به منابع اطلاعات، از جمله اهداف این وزارت طی 3 سال گذشته بوده و بر این اساس از آغاز به کار دولت تدبیر و امید ارائه سیستم‌های ارتباطی به بیش از 25 هزار روستا، 4 برابر شدن تولید محتوای دیجیتال و همچنین دسترسی به اطلاعات با سرعتی بالا دستاوردهای این وزارت بوده است.

به گفته‌ی وی اهداف 5 سال آینده ایران در حوضه فناوری اطلاعات و ارتباطات شامل افزایش پنج برابری تولید محتوای داخلی و همچنین افزایش فعالیت‌های پژوهشی در این حوزه خواهد بود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه عنوان کرد که ایران با استفاده از امکانات ترانزیتی پیشرفته خود و علاوه بر آن تعدد مرزهای آبی و خشکی، قادر است مسیر ترانزیت ارتباطی را با هزینه کمتر و کیفیت بهتر از شرق به غرب فراهم کند. وی در ادامه عرایض خود در خصوص تلاش‌های زیاد صورت گرفته برای برگزاری اجلاس بین‌المللی ایران کانکت 2016 گفت:

این اجلاس سالانه دو بار در کشورهای مختلف برگزار می شود و از سال ۹۰ شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان نماینده ایران تلاش خود را برای انجام توافق جهت برگزاری این اجلاس در ایران انجام داده است. با تمام تبلیغات منفی رسانه‌های غربی علیه ایران امروز شاهد هستیم که همه اپراتورهای بزرگ جهان به ایران آمدند تا برای سرمایه گذاری و همکاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مذاکره کنند. امیدواریم بتوانیم در حوزه تولید محتوا و اپلیکیشن و نیز انتقال تکنولوژی با این شرکت‌ها وارد مذاکره شویم. ایران با توجه به همسایگی با ۱۶ کشور در خشکی و آب، چهارراه ترانزیت ارتباطی منطقه خواهد بود و از آنجایی که ترانزیت دیتا هم اکنون به عنوان یک آورده در میان کشورهای دنیا مطرح است می‌تواند به توسعه ایران کمک بزرگی کند.

ارتقاء ایران در توسعه ICT به رتبه 92

وزیر ارتباطات ایران با بیان آن که حجم ترانزیت بین‌المللی ایران در طول سه سال گذشته به پنج برابری گذشته رسیده است عنوان کرد که این میزان تا کمتر از 2 سال دیگر با رشدی 4 برابری نیز مواجه خواهد شد. واعظی می‌گوید که استفاده از تکنولوژی برتر و جذب سرمایه گذاران در ارتباط با پیشرفت خدمات ICT از جمله برنامه‌های مد نظر این وزارتخانه خواهد بود. اتحادیه جهانی مخابرات بر اساس ارزیابی توسعه ICT در ایران طی سال گذشته اعلام کرده است که رتبه ایران از 117 به 92 رسیده است.

منبع مهر
مطالب پیشنهادی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها