رقابت «حراجمعه» بامیلو و «جمعه به خرید» دیجی کالا؛ تقلیدی از یک تقلید اشتباه!

به طور حتم برای یک بار هم که شده نام فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی حال حاضر ایران از جمله دیجی کالا و بامیلو را شنیده‌اید. چند سالی بود که دیجی کالا با قدرت تمام، بیشتر سهم خورده فروشی آنلاین را در دستان خود داشت، اما در سال های اخیر رقیبی تازه و قدرتمند به نام بامیلو پیدا کرده است؛ رقیبی که با هر نوع ترفندی می‌خواهد کاربران بیشتری را جذب خود کند!

سال 94 بامیلو برای جلب نظر کاربران خود و رقابت با رقیب قدرتمند خود، یعنی دیجی کالا، روزی با نام «حراجمعه» را راه اندازی کرد اما ظاهرا با استقبال خوبی روبرو نشد؛ روزی که مصادف است با جمعه سیاه کشورهای اروپایی و آمریکایی و به نوعی معادل ایرانی آن!

درباره جمعه سیاه بیشتر بخوانید

جمعه سیاه که آخرین جمعه ماه نوامبر است، در کشورهایی که تقویم میلادی در آنها تقویم اصلی است، برگزار می‌شود و در این روز فروشگاه‌های سطح شهر و آنلاین با تخفیف‌های باورنکردی جیب مشتریان خود را خالی کرده و آنها نیز با شوق و ذوق تمام، اقدام به خرید برای سال جدید می‌کنند.

جمعه سیاهروز جمعه سیاه و تخفیف‌های آن از جهتی برای مردم کشورهای آمریکا و اروپا مهم است که آنها نیاز دارند تا اجناس جدیدی برای سال جدید تهیه کنند، همانطور که در ایران نیز در ایام عید مردم اقدام به خرید پوشاک و وسایل جدید می‌نمایند. از همین رو در روز جمعه سیاه فروشگاه‌ها با روی خوش و تخفیف‌های بسیار مناسب، به استقبال مشتریان می‌روند، به طوری که در جمعه آخر ماه نوامبر ممکن است جنسی به یک‌دهم قیمت، فروخته شود!

حال این سوال به وجود می‌آید که راه اندازی روزی به نام «حراجمعه» توسط بامیلو با حمایت شرکت‌هایی همچون ایرانسل و به تازگی «جمعه به خرید» دیجی کالا، برای کاربران ایرانی که در میانه سال به سر می‌برند چه سودی دارد، در فصلی که اغلب مردم تمایلی به خرید ندارد!

بامیلو روز «حراجمعه» را از جمعه سیاه کشورهای خارجی برداشته است و تنها با تغییر یک نام سعی در بومی کردن این روز در ایران دارد اما این موضوع عجیب است که چرا دیجی کالا نیز امسال با جمعه به خرید به رقابت با بامیلو پرداخته است.

به طور حتم اگر در شهر تهران دوری زده باشید و یا کانال ها و وب سایت‌ها را نگاهی کرده باشید، تبلیغات وسیع بامیلو و دیجی کالا را دیده‌اید. این تبلیغات به قدری گسترده‌اند که نمی‌توان از آنها چشم پوشی کرد!حراج جمعه

بامیلو امسال سنگ تمام گذاشته و هر چه در توان داشته را هزینه کرده تا این روز را به صورت گسترده در ایران برگزار کند (از تبلیغات گسترده بنری در بزرگ راه‌ها تا مترو) و دیجی کالا که به نظر می‌رسد احساس خطر این روز را حس کرده، اقدام به راه اندازی روز جمعه به خرید کرده است. تقلیدی که به نظر از یک تقلید اشتباه صورت گرفته است!

تقلیدی از یک تقلید اشتباه

به نظر شما بهتر نبود که بامیلو و یا دیجی کالا روزی مخصوص کاربران ایرانی خود راه اندازی می‌کردند. در ایام عید مردم شوق و ذوق خرید زیادی دارد و اگر این روز در نزدیکی عید نوروز برگزار می‌شد قطعا کاربران بیشتری از آن استقبال به عمل می‌آورند و از طرفی معمولا قیمت‌ها در روزهای پایانی سال با افزایش روبرو می‌شود و اگر روزی به نام‌های حراج نوروز و یا … وجود داشت، بهتر از حراج جمعه و .. نبود؟!

قطعا وجود روزهایی که فروشگاه ها برای محصولات خود تخفیف مناسبی در نظر بگیرید برای کاربران و مشتریان مفید خواهد بود، اما مشکل اصلی فلسفه یک تقلید است که از تقلیدی اشتباه صورت گرفته است!

نظر شما در این مورد چیست؟

 

مطالب پیشنهادی
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زهرا
زهرا
6 سال قبل

ایرانی ها کلا همینن عشق امریکایی کشتشون
اون از هالوین که خودشون رو میکشن فکر میکنن کلاس داره اون از ولنتاین که معلوم نیست از کجا اومد اینم از این

عبدالرحیم ایسگلدی
عبدالرحیم ایسگلدی
6 سال قبل

پارسال دیجی کالا حراجی گذاشته بود من هم با کلی ذوق و شوق منتظر روز موعود بودم ولی از همان ثانیهای اول حراجی لوازم 50%تخفیف کلا تمام میشد با وجود اینکه در سبد خریدتان ثبت میشد.موقع پرداخت وجه با پیام موجودی به اتمام رسیده مواجه میشوی.من دیگه از اون موقع از دیجی کالا نا امید شدم.خودم از طرفدارهای اولیه دیجی کالابودم قبل از این که فروشگاه بشه نقدها و راهنماهای خرید لوازمشو میخوندم.از اپراتورهاش هم که علت تمام شدن اجناس زیادتخفیف خورده رو میپرسیدی میگفتن اجناس در حد یکی دوتا بود. واقعا خجالت آوره.فروشگاهی که ادعای بزرگترین فوشگاه اینترنتی ایران رو داره واقعا بعیده اینجوری سر مردم رو کلاه بذاره…..

محمد صابر
محمد صابر
6 سال قبل

امیدوارم صرف نظر از رقابت، تجربه خرید خوبی از هر دو سایت در جمعه به خرید https://goo.gl/5XuCma داشته باشیم

ساناز
ساناز
4 سال قبل

با پول مردم داره با جونشون بازی میکنه دولت باید مثل مفسد فی الارض هرچه زودتر پاسخ بده تا کسی جرات نکنه احتکار کنه