سامسونگ SDI (سازنده باتری‌های گلکسی نوت 7) در تلاش برای به دست آوردن مجدد اعتماد مشتریان

با توجه به آخرین گزارش‌ها و بررسی‌های انجام شده به نظر می‌رسد کمپانی کره‌ای سامسونگ توانسته از بحران گلکسی نوت 7 جان سالم به در برده و شهرت خود را در میان کاربران حفظ کند. اما سازنده باتری‌های این گوشی معیوب، که به عنوان مقصر اصلی اتفاقات رخ داده در مورد آن به شمار می‌رود، از چنین شانسی برخوردار نبوده است.

سامسونگ SDI که یکی از تأمین کنندگان اصلی باتری گلکسی نوت 7 بود، پس از مشکلات بوجود آمده برای این فبلت و آتش گرفتن آن در اقصی نقاط دنیا، به عنوان عامل اصلی این مشکلات معرفی شد و بنابراین با انتقادهای بسیاری روبرو گردید. البته با وجود اینکه باتری‌های تولید شده توسط شرکت‌های دیگر نیز با مشکلاتی مشابه مواجه شده بودند، سامسونگ SDI در این بین بیشترین لطمه را دید و تقریباً تمام شهرت خود را از دست داده است. با توجه به همین مسائل، این شرکت در حال حاضر سخت در تلاش است تا خود را از این وضع نجات داده و اعتماد مشتریان را مجدداً به دست آورد.

باتری خودرو سامسونگ SDIبه گزارش رویترز، سامسونگ SDI تقریباً موفق شده تا شرکای فعلی خود، از جمله اپل را نسبت به سلامت و ایمنی باتری‌های خود متقاعد کند، اما پیدا کردن مشتریان جدید به یک چالش جدی برای این شرکت تبدیل شده است. بلافاصله پس از بروز مشکلات مرتبط با گلکسی نوت 7، ارزش بازار سامسونگ SDI حدود 20 درصد کاهش یافت و تاکنون نتوانسته به سطح پیشین خود بازگردد.

یکی از کارمندان سامسونگ SDI که نخواسته نامش فاش شود در مورد اتفاقات اخیر گفته:

پس از اعلام اولین فراخوان، ما با پرسش‌های زیادی از سوی شرکای خود از قبیل اپل مواجه شدیم که از ما در مورد ایمنی باتری‌های استفاده شده در محصولات خود سؤال می‌کردند.

ما نیز از خودمان می‌پرسیدیم آیا روشی که در پیش گرفته‌ایم [در مورد باتری گلکسی نوت7] درست است یا راه‌های دیگری هم وجود دارند.

باتری‌های سامسونگ SDIبسیاری از تحلیل‌گران بر این باورند که، اگر در قضیه گلکسی نوت 7 سامسونگ با یک مشکل مواجه شده باشد، خود SDI با مسائلی طولانی مدت درگیر شده که رهایی از آن‌ها به سادگی امکان‌پذیر نیست. همچنین یکی از تحلیل‌گران مؤسسه Dongbu Securities به نام S.R. Kwon معتقد است بحران مذکور بیشتر از اینکه بر روی شرکای فعلی این شرکت تأثیر بگذارد، مشتریان جدید را تحت تأثیر قرار داده است. به علاوه وی اشاره کرده که سامسونگ SDI به احتمال فراوان شرکای فعلی خود را حفظ خواهد کرد اما برای جذب مشتریان جدید راه بسیار سختی را پیش رو خواهد داشت.

سامسونگ SDI در حال حاضر 25 درصد سهم بازار باتری دستگاه‌های کوچک را در اختیار دارد، اما این شرکت در تلاش برای گسترش حوزه کاری خود به صنعت خودرو سازی و سایر بخش‌ها نیز می‌باشد. بنابراین بحران گلکسی نوت 7 ممکن است سرعت این اقدامات را نیز بسیار کند نماید. یکی از مشتریان خودرو ساز سامسونگ SDI درباره اوضاع پیش آمده چنین اظهار نظر کرده است:

باتری‌های معیوب کاملاً متفاوت از چیزی است که ما در محصولات خود استفاده می‌کنیم، بنابراین این مشکل تأثیر چندانی بر روی ما نخواهد داشت. اما به هر حال ما از مسائل پیش آمده خوشحال نیستیم.

گلکسی نوت 7در حال حاضر می‌توان انتظار داشت که سایر خریداران باتری‌های سامسونگ SDI نیز احساس مشابهی داشته باشند، لذا این شرکت کار بسیار سختی را برای اعتماد سازی پیرامون محصولات خود پیش رو خواهد داشت. اگر چه حتی احتمال زیادی هم وجود دارد که در مشکلات پیش آمده برای گلکسی نوت 7 بی‌گناه باشد.

سامسونگ هنوز نتایج تحقیقات خود در مورد اتفاقات اخیر را به صورت عمومی منتشر نکرده است، بنابراین هنوز این احتمال وجود دارد که SDI در حال پس دادن تاوان گناهی باشد که هیچ‌گاه مرتکب نشده است.

منبع phonearena
مطالب پیشنهادی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها