محکومیت یک مدیر شرکت Foxconn به 10 سال حبس برای دزدیدن 5 هزار و 700 دستگاه آیفون!

شرکت تایوانی فاکس کان (Foxconn) تولید کننده‌ی اصلی گوشی‌های هوشمند آیفون شرکت اپل به حساب می‌آید. این شرکت مسئولیت به هم وصل کردن همه‌ی اجزای مختلف این اسمارت فون‌ها و نصب آن‌ها را به منظور رسیدن به محصول نهایی بر عهده دارد که همگی ما امروزه آن‌ها را می‌شناسیم و از آن‌ها استفاده می‌کنیم. بنابراین به راحتی می‌توان گفت که کارکنان این شرکت هر روزه توسط صدها و هزاران دستگاه آیفون محاصره شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

به همین دلیل، وسوسه شدن این کارکنان برای دزدیدن چند دستگاه آیفون و فروش آن‌ها در بازار سیاه، کاملاً قابل درک به نظر می‌رسد. آیفون‌های شرکت اپل در مقایسه با اسمارت فون‌های سایر شرکت‌ها، دارای ارزش بسیار بالایی می‌باشند. متأسفانه این وسوسه کار دست یکی از کارکنان شرکت فاکس کان داده است. یک مدیر ارشد در این شرکت به علت دزدین 5 هزار و 700 دستگاه آیفون به ارزش تقریبی 1.5 میلیون دلار، با حکم حبس 10 ساله مواجه شده است.

بر اساس گزارشی که به دست ما رسیده است، مدیر ارشد مذکور 8 نفر از زیر دست‌های خودش را در یکی از کارخانه‌های فاکس کان در شهر شنژن (Shenzhen) چین، بین سال‌های 2013 تا 2014، به قاچاق دستگاه‌های اپل آیفون 5 و آیفون 5 اس مجبور کرده است. البته به نظر می‌رسد که این دستگاه‌ها برای فروش نبوده‌اند و به منظور آزمایشی ساخته شده بودند. به همین دلیل است که دزدی با این حجم بالا بدون متوجه شدن کسی روی داده است.

اما حالا تنها پس از یک حسابرسی داخلی در اوایل سال جاری، دزدی مذکور برملا شده است.

منبع Ubergizmo
مطالب پیشنهادی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها