دلایل قانع کننده برای ارتقاء به مایکروسافت آفیس 2016

شاید با ما هم عقیده باشید: به روز رسانی مایکروسافت آفیس حتی چند سال یک بار هم بسیار سخت است. این قانون معمولا با قابلیت و ویژگی‌های جدید نیز صدق می‌کند. اما از آنجایی که خیل عظیمی از کاربران جهان به مایکروسافت آفیس وابسته هستند، ارتقاء یک امر ضروری به نظر می‌رسد؛ با این حال ما در کشوری زندگی می‌کنیم که برخی از کاربران هنوز از نسخه 2003 آن دل نکنده‌اند! مایکروسافت آفیس 2016 حالا در دسترس قرار گرفته است. اما آیا واقعا به آن نیاز داریم؟ با پاسخ به این سوال همراه با دیجی رو باشید.

اولین تغییری که همان ابتدا حس می‌شود

رنگ بندی‌های مختلف و زیبا. آفیس مایکروسافت شامل چندین بخش و نرم افزار مختلف می‌شود که در نسخه 2016 هر یک از آن‌ها با رنگ بندی متفاوتی عرضه شده‌اند؛ همچون ابزارهای متریال دیزاین گوگل. ورد با رنگ آبی تیره همراه شده، اکسل سبز است و پاورپوینت به رنگ نارنجی در آمده. همچنین Outlook و وان نوت به ترتیب با رنگ‌های آبی کم رنگ و بنفش همراه شده‌اند.

2

برای هر یک از برنامه‌ها می توانید حق انتخابی بین سه رنگ متعدد داشته باشید: File > Accoumt > Office Theme.

پیشنهاد: اگر مشکل بینایی دارید، تغییر رنگ نوار بالایی برنامه‌ها به خاکستری تیره می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد.

برچسب‌های ریبون نیز هم اکنون در نوار بالا قرار گرفته‌اند. این دو تغییر مشخصه‌های اصلی آفیس 2016 هستند و با این که دلایل قانع کننده جهت ارتقاء به حساب نمی‌آیند، اما باز هم ممکن است توجه هر کاربری را به خود جلب کنند.

به کمک دستیار Tell Me آفیس 2016 کار ها را سریعتر پیش ببرید

آن‌هایی که معمولا بین گزینه‌های بی‌شمار در آفیس غرق می‌شوند، بخش Tell me what you want to do یک راهنمای بی‌نظیر و هوشمند به شمار می‌رود. تا حالا به آیکون لامپ کوچک در نوار بالایی آفیس توجه کرده‌اید؟ (مطابق تصویر زیر)

کافیست به این بخش مراجعه کرده و دقیقا بگویید که چه در ذهن خود دارید. بدین ترتیب نیازی به جست و جوی طولانی در بخش راهنما نخواهید داشت.

3

پس از اعلام نیاز خود، این بخش هوشمند نه تنها راهنمایی لازم را در اختیارتان قرار می‌دهد، بلکه امکان انجام کار به صورت مستقیم و مرحله به مرحله را شامل می‌گردد. به عنوان مثال: اگر می‌خواهید فاصله بین خطوط را تغییر دهید، اما نمی‌دانید چطور، همین موضوع را در نوار لامپ قرار دهید ؛ Adjust Line spaceing Options. مطابق تصویر بالا گزینه‌های مربوط به این موضوع نمایش داده خواهند شد.

این قابلیت به جز وان نوت در دیگر نرم افزارهای زیر دسته آفیس 2016 قرار داده شده است. همچنین ممکن است کاربران وان نوت نیز در به روز رسانی‌های آینده از آن بهره‌مند شوند.

ترفند حرفه ای: Alt + Q میانبر جدیدی است که حالا باید یاد بگیرید (Q برای Question به معنای سوال)

ساخت و ویرایش اسناد به صورت چند نفره و همزمان در آفیس 2016

اگر همکاری در نوشتن اسناد (Collaborate) به صورت همزمان نباشد، دیگر آن ارزش والای خود را ندارد. این قابلیت در نسخه 2013 آفیس همزمان نبود و در مقایسه با گوگل درایو در این زمینه بسیار ضعیف عمل می‌کرد. حالا قابلیت کلیدی real time co-authoring در آفیس 2016 قرار داده شده است. بدین ترتیب چرخه کاری ساخت و نهایی کردن اسناد سریعتر پیگیری می‌گردد.

مطابق تصویر زیر تب به اشتراک گذاری یا همان Share حالا در نوار بالا قرار داده شده است. به کمک این قابلیت همچنین می‌توانید اسناد را در فضای ابری ذخیره کنید. با ذخیره سند در پوشه Shared، کاربران دیگر می‌توانند آن را مشاهده و ویرایش کنند. کاربر مورد نظر جهت ویرایش باید دعوت گردد.

4

نویسنده‌های مشترک به کمک یک ایمیل دعوت می‌شوند و به محض عضو شدن آن‌ها، تصویر پروفایل جدیدی در لیست قرار خواهد گرفت. قابلیت Real timing به صورت زنده عملکرد فرد دیگر را به شما نشان می‌دهند. آفیس بخش در حال ویرایش را قفل می‌کند تا کاربر دیگر در آن تداخل نداشته باشد. این یک قابلیت کوچک است، اما به هنگام کار گروهی بر روی یک سند کاملا احساس می‌شود.

5

ترفند حرفه ای: در آفیس 2016 می‌توانید یک دفترچه یادداشت وان نوت را با دیگران به اشتراک بگذارید. اسناد، تصاویر، ویدیو ها، ورک شیت ها و یا ایمیل ها می‌توانند به خوبی اشتراکی شوند.

امیدواریم از این مقاله نهایت بهره را برده باشید.