5 ترفند ساده برای کمتر وقت گذراندن با گوشی خود!

5 ترفند ساده برای کمتر وقت گذراندن با گوشی خود!

آمارها و اطلاعات امروزی حاکی از این است که ما بیشتر ساعت‌های روز را با گوشی‌های هوشمند خود وقت می‌گذرانیم تا اینکه با اقوام و آشنایان دیدار و مکالمه داشته باشیم. حدود 62 درصد از قشر نوجوان و جوانان امروزی به طور متوسط 3 الی 4 ساعت روزانه وقت خود را به بازی کردن، گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی و … با گوشی‌های هوشمندشان سپری می‌کنند. گاهی اوقات حتی بعضی از افراد اولین کاری که بعد از بیدار شدن و یا قبل از خوابیدن انجام می‌دهند چک کردن گوشی هوشمند خودشان است. به عبارتی باید بگوییم بعضی از افراد به گوشی‌های خود معتاد شده‌اند!

شاید جالب است که بدانید در بعضی از کشورهای دنیا کمپینی به نام روز جدا شدن از لوازم الکترونیکی (National Day of Unplugging) روز هفتم ماه مارس هر سال وجود دارد و بعضی از افراد داوطلبانه می‌توانند گوشی‌ها و دیگر گجت‌های خود را برای یک روز کنار بگذارند و هر کس از سراسر جهان می‌تواند به این کمپین نیز بپیوندد. اما راه‌کارهای ساده و اصلی برای کمتر وقت گذراندن با گوشی هوشمند چیست؟ ما در این مطلب به صورت مختصر برایتان ترفندهای ساده را معرفی می‌کنیم، بنابراین برای آشنایی بیشتر با این ترفندها همراه دیجی رو باشید.

1) خاموش کردن اعلانات: شما در حال کار کردن یا انجام دادن کاریی با خانواده خود هستید که ناگهانی صدای زنگ گرفتن پیام از تلگرام، واتس‌اپ، فیس‌بوک و … را می‌شنوید. ناخودآگاه ذهن شما به سوی خواندن و جواب دادن پیام رسیده می‌رود یا حتی برای چک کردن گوشی خود می‌روید. شما می‌توانید برای این کار هشدار زنگ اعلانات شبکه‌های اجتماعی را غیرفعال کنید.


2) ارزیابی مقدار زمان سپری شده با تلفن همراه: اگر واقعاً می‌خواهید بدانید روزانه به طور متوسط چند ساعت یا دقیقه از وقت خود را با گوشی هوشمند می‌گذرانید، می‌توانید اپلیکیشن QualityTime برای دستگاه‌های اندرویدی و Moment برای دستگاه‌های آی او اس را برای پایش خود نصب کنید. این اپ‌ها به شما اطلاع می‌دهند که روزانه چه مدت زمانی با گوشی خود کار کرده‌اید و گاهی اوقات می‌توانند اخطارهای لازم برای مدت زمان زیاد استفاده کردن از گوشی‌ هوشمند را نیز به کاربرانشان بدهند.


3) دوره‌های زمانی بدون گوشی هوشمند را تنظیم کنید: شما در هنگام خوردن غذا، دوش گرفتن، تلویزیون تماشا کردن، خواندن کتاب و … نیازی به گوشی هوشمند خود ندارید. پس سعی کنید این زمان‌های مشخص در روز را به دور از گوشی هوشمند خود باشید. حتی اگر می‌خواهید گوشی هوشمند خود را در کنار خود داشته باشید بهتر است آن را در حالت Airplane mode قرار بدهید تا حواستان به گوشی خود پرت نشود.


4) برای بیدار شدن از خواب از زنگ ساعت گوشی خود استفاده نکنید: اصلاً گوشی خود را به اتاق خوابتان نبرید یا اگر می‌خواهید از حضور گوشی خود در اتاق خوابتان مطمئن باشید آن را با چند متر فاصله از تخت خواب خود قرار دهید و برای بیدار شدن خود از ساعت‌های معمولی استفاده کنید، زیرا بسیاری از ما عادت کرده‌ایم قبل و بعد از خواب خود گوشی‌های همراه خود را چک کنیم و شاید شده که چند ساعت قبل از خواب را در شبکه‌های اجتماعی مختلف را به گشت و گذار گذرانده‌ایم.


5) زنگ تفریح برای کنار گذاشتن گوشی هوشمند را در برنامه روزانه خود بگنجانیم: اگر تمام ترفندهای بالا کمکی به شما نکرده و همچنان به سراغ گوشی هوشمند خود می‌روید، بهتر است با زنگ‌ تفریح‌های 15 دقیقه‌ای گوشی هوشمندتان را از خود دور کنید و به مرور زمان این زنگ تفریح‌ها را بیشتر کنید. در آخر باید بگوییم برای انجام دادن هر کاری اراده و عزم شخص حرف اول را می‌زند. آیا شما تجربه‌ای در این زمینه دارید؟ ما همیشه منتظر شنیدن نظرات و تجربیات شما هستیم.

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید