کوزمو ربات رومیزی با قابلیت برنامه‎ریزی توسط کاربر

کوزمو (Cozmo)، یک ربات کوچک دوست داشتنی، فناوری جالبی در خود دارد و در هنگام ورود به بازار در پائیز امسال، بسیار بیشتر نسبت به چیزی که در ابتدا تصور می‎شد، قابل سفارشی شدن خواهد بود. شرکت Anki روز دوشنبه اعلام کرد که کوزمو به همراه یک کیت توسعه‎ی نرم‎افزاری (SDK) عرضه خواهد شد که به کاربران این اجازه را می‎دهد از آن به عنوان یک پلت‎فرم قابل برنامه‎ریزی و هم‎چنین یک دستیار دوست‎ داشتنی، استفاده کنند.

طبق توضیح هم بنیان‎گذار این شرکت آقای Hanns Tappeiner  این بسته‎ی توسعه‎ی نرم‎افزاری در ابتدا در قالب نسخه‎ی بتا عرضه خواهد شد و هدف آن کاربران قدرتمند نظیر هکرها، سازندگان ربات‎ها و افراد مشابه دیگر خواهد بود. این کیت مبتنی بر زبان برنامه‎نویسی پایتون و متن باز خواهد بود که به کاربران اجازه می‎دهد خیلی سریع یک کد را توسعه بخشند و بازخورد باارزشی در رابطه با آن در اختیار این شرکت، پیش از نهایی‎سازی این SDK و ارائه‎ی آن برای عموم و توسعه‎دهندگان شخص ثالث، قرار دهند.

خود این SDK به نحوی طراحی شده است که میزان دانش کد‎نویسی مورد نیاز کاربران برای برنامه‎ریزی ربات‎های کوزمویشان را به حداقل برساند. در حقیقت، یک بخش بزرگتر از موتور نرم‎افزاری کوزمو پشت صحنه کنترل می‎شود. به عنوان مثال، شما می‎توانید یک خط کد بنویسید که به کوزمو بگوید به یکی از بلوکه‎هایش نزدیک و آن را بلند کند. ولی چیزی که شما مشاهده نمی‎کنید، صدها خط کد است که دید ماشینی ربات، مسیریابی، بیان احساسات و تمامی قابلیت‎های سطح پایین دیگری را هدایت می‎کند که فرمان ساده‎ی مورد نظر را در بر می‎گیرند.

این SDK یقینا آن‎قدر انعطاف دارد که کاربران اگر بخواهند بتوانند این قابلیت‎های سطح پایین را به ربات دیکته کنند، ولی شما به داشتن مدرک دکترا در یادگیری ماشینی به منظور تعلیم دادن حقه‎هایی تازه به ربات کوزموی خود، نیاز نخواهید داشت. به طور کلی، اگر کوزمو کاری انجام می‎دهد، شما قادر به ویرایش آن خواهید بود.