چطور با استرس مبارزه کنیم و در هر شرایطی آرام بمانیم؟!

چطور با استرس مبارزه کرده و در هر شرایطی آرام بمانیم؟!

استرس کلمه‌ای‌است که خیلی وقت‌ها، خیلی از افراد برای توصیف حالت و احساسات خود از آن استفاده می‌کنند. استرس یک واکنش اولیه به اضطراب است و قبل از اینکه حتی خودتان متوجه باشید در حالت چهره‌تان مشخص است. عوامل و علل ایجاد استرس متفاوت بوده و شما هرگز نمی‌توانید دقیقا مطمئن باشید که چه وضعیتی برایتان خیلی استرس‌زاست. بی‌شک زندگی همواره بالا و پایین‌های خودش را دارد و چیزی که در این مسیر به ما کمک می‌کند این است که سعی کنیم خودمان را با شرایط مختلف تطبیق بدهیم. کسانی که از لحاظ ذهنی و احساسی قوی‌تر هستند، رویارویی با افراد، فعالیت‌ها و شرایط استرس‌زا برایشان آسان‌تر است. اگر می‌خواهید بدانید که چطور با استرس مقابله کرده و در هر شرایطی آرام بمانید، در ادامه با دیجی‌رو همراه باشید.

۱.اولویت بندی کنید

سریع‌ترین راه مقابله با استرس این است که اولویت‌های خود را مشخص کنید. یک لیست برای خودتان تهیه کرده و سعی کنید طبق آن عمل کنید.

۲. نفس بکشید

هرگاه حس کردید در وضعیت دشوار و استرس‌زایی گیر افتاده‌اید چند نفس عمیق بکشید تا بتوانید بر خودتان مسلط شوید. وقتی چند ثانیه صبر کنید و شرایط را بهتر ارزیابی کنید، به وضوح بهتری رسیده و بهتر می‌توانید استراتژی‌تان برای مقابله با آن شرایط را پی‌ریزی کنید.

۳. برای قدم زدن بیرون بروید

گاهی اوقات تمام چیزی که نیاز دارید یک استراحت کوتاه و سریع است تا دوباره در چارچوب درست ذهنی قراربگیرید. بیرون بروید، کمی هوای تازه بخورید و به دیدگاه‌های جدیدی فکر کنید یا اصلا برای خالی کردن ذهن‌تان چند دقیقه کلا به یک چیز دیگر فکر کنید. قدم زدن کمک می‌کند که انرژی مثبت شما آزاد شده و خلاقیت درون شما جریان پیداکند.

۴. به موسیقی آرامشبخش گوش کنید

موسیقی زبانی است که همه متوجه می‌شوند و در عین حال یک راه عالی برای برطرف کردن استرس است. سعی کنید که حتما موسیقی شاد و مثبت انتخاب کنید و بدانید که فقط یک موزیک می‌تواند تاثیری شگفت انگیز بر سلامت ذهنی شما داشته باشد.

۵. با یک محرم نزدیک صحبت کنید

روانشناسان همیشه مردم را تشویق به صحبت کردن راجع به احساسات‌شان می‌کنند. اینکه احساسات‌تان را خفه نگه دارید ممکن است درون‌تان به خشم تبدیل شود. صحبت کردن راجع به مشکلات‌تان کمک میکند که راهی برای مقابله با آن‌ها پیداکنید.

۶. لیستی از ویژگی‌های منحصربفردی که دارید تهیه کنید

همیشه به خودتان نگاه کنید تا ببینید چه ویژگی‌هایی دارید که منجر می‌شود شما بهترین شخص برای مقابله با یک شرایط استرسی باشید. احتمالا شما مهارت‌هایی دارید که دیگران ندارند و همین به شما مزیتی برتر بر دیگران می‌دهد.

۷. نوشتن کمک می‌کند

فرقی نمی‌کند در دفترخاطرات یا در یک صفحهٔ سفید و خالی، اما نوشتن کمک می‌کند که شما احساسات و افکارتان را دقیقا بیرون بریزید که همین کار ممکن است شما را به راه حل‌های احتمالی برساند.

۸. یوگا و مدیتیشن

یوگا و مدیتیشن به ریلکس ماندن شما کمک کرده و باعث می‌شوند عضلات خود را شل کرده و به وضعیت آرام‌تری برسید. تمرین‌های منظم به شما کمک می‌کنند که در طول زندگی‌تان بهتر بتوانید با استرس مقابله کنید.

۹. صرف کردن زمان با حیوانات

حیوانات ازبین‌برنده‌های استرس طبیعی هستند و باعث می‌شوند که شما حس آرامش کنید. وقت صرف کردن با آنها باعث می‌شود که به طور خودکار، خلق و خوی‌تان بهتر شود.

۱۰. گیاه یا طبیعت

پرورش چیزی یا حتی کاشتن گیاهی کوچک یا وقت صرف کردن در طبیعت می‌تواند استرس شما را به میزان زیادی کاهش بدهد. تحقیقات ثابت کرده‌اند که باغبانی به شدت دشمن استرس است.

 

شما برای رفع استرس چکار می‌کنید؟

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید