پس از اینستاگرام، فیسبوک نیز قابلیت Stories اسنپ چت را کپی می‌کند

پس از اینستاگرام، فیسبوک نیز قابلیت Stories اسنپ چت را کپی می‌کند

ویژگی Stories یکی از قابلیت‌های جذاب برنامه اسنپ چت است که اخیراً اینستاگرام نیز این ویژگی را به برنامه خود اضافه کرد و اکنون به نظر می‌رسد فیسبوک هم می‌خواهد از این ویژگی جذاب در شبکه اجتماعی خود استفاده کند. در این رابطه فیسبوک در حال آزمایش ویژگی جدیدی مشابه با ویژگی Stories اسنپ چت است که آن را Messenger Day نام گذاری کرده و قصد دارد بر روی فیسبوک مسنجر از آن استفاده کند، با این حال این ویژگی در حال حاضر به صورت آزمایشی و تنها در کشور لهستان به پیام رسان فیسبوک اضافه شده است. این ویژگی به کاربران فیسبوک اجازه می‌دهد یک صفحه کامل از عکس‌ها و ویدیوهای یک روز از زندگی خود را با دوستانش به اشتراک بگذارند و پس از 24 ساعت این صفحه به طور کامل محو می‌شود.

این صفحات به شدت شبیه به ویژگی Stories اسنپ چت‌اند با این تفاوت که چندین استیکر، فیلتر و … به آن اضافه شده است. فیسبوک پیش از این و در سال 2013 با مبلغ 3 میلیارد دلار برای خرید اسنپ چت اقدام کرد اما این تلاش نتیجه‌ای در بر نداشت و با توجه به اینکه آخرین گزارش اعتباری در ماه می امسال ارزش اسنپ چت را معادل 17 میلیارد دلار برآورد کرده است، به نظر می‌رسد این کمپانی تصمیم درستی در رد پیشنهاد خرید فیسبوک گرفته است.

فیسبوک امیدوار است ویژگی Messenger Day کاربران را جذب خود کرده و مانع فعالیت آن‌ها در اسنپ چت شود. کاربران فیسبوک در سراسر جهان بیشتر از کاربران اسنپ چت است اما ممکن است این کمپانی ویژگی مسنجر دی را تا زمانیکه در سایر کشورها موفق عمل کند به آمریکا نیاورد. دلیل تأخیر در انتشار این ویژگی در آمریکا این است که 60 میلیون کاربر اسنپ چت در آمریکای شمالی ممکن است حرکت فیسبوک در جهت کپی برداری از ویژگی Stories را توهین آمیز قلمداد کنند.

ممکن است انتشار این ویژگی باعث افزایش  چشمگیر کاربران فیسبوک نشود، اما هدف فیسبوک این نیست و بیشتر قصد دارد با ارائه این ویژگی اسنپ چت را از جذب کاربران جدید به بهانه استفاده از قابلیت Stories محروم کند.

دیدگاه خود را ثبت کنید