هیدئو کوجیما: به هیچ وجه نقشی در طراحی «متال گیر سروایو» نداشته‌ام

بازی «متال گیر سروایو» (Metal Gear Survive) اولین عنوان از سری متال گیر است که پس از جدا شدن خالق این سری بازی‌ها، یعنی آقای هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) از کونامی، ساخته می‌شود. این طور که به نظر می‌رسد، متال گیر سروایو تفاوت‌های عمده‌ای با دیگر عناوین متال گیر دارد و کونامی قصد ارائه یک تجربه جدید به دوست‌داران این مجموعه محبوب را دارد.

متال گیر سروایوالبته معرفی این بازی جدید با فاصله‌ای کم از انتشار آخرین عنوان از این سری، یعنی متال گیر سالید 5، طرفداران را به شک انداخته که آیا هیدئو کوجیما پیش از جدا شدن از کونامی و عزیمت به استودیوی جدید خود، نقشی در طراحی متال گیر سروایو داشته است یا نه. کوجیما اخیراً در نمایشگاه توکیو گیم شو به این حدس و گمان‌ها پاسخ داده و گفته که هیچ ارتباطی با طرح اولیه این بازی نداشته است.

هیدئو کوجیماکوجیما در پاسخ به سوالی در این مورد گفته:

این سخن صحیح نیست. من به هیچ عنوان درگیر این بازی نبوده‌ام و هیچ چیز درباره آن نمی‌دانم.

شخصاً عقیده دارم که متال گیر سالید یک داستان سیاسی با المان‌های جاسوسی است و فکر نمی‌کنم زامبی‌ها در یک چنین فضایی جا داشته باشند.

بازی متال گیر سروایوالبته این جواب آقای کوجیما چندان هم تعجب برانگیز و دور از انتظار نیست. حتی اگر کوجیما نسبت به متال گیر سروایو نظر مثبتی نشان می‌داد، باز هم باید گفت خط داستانی این بازی جدا از عناوین پیشین سری متال گیر بوده و ربطی به ساخته‌های کوجیما ندارد. همچنین حتی اگر سیستم همکاری چند نفره زامبی کشی در متال گیر سروایو با موفقیت اجرا شده و مورد استقبال قرار بگیرد، جهان این بازی باز هم ربط چندانی به گیم پلی مخفی‌کارانه و جاسوسی متال گیرهای ساخت کوجیما ندارد. در نتیجه، این تفاوت‌های فاحش بین متال گیر سروایو و ساخته‌های پیشین کوجیما تاحدودی مؤید همین مطلب است که کوجیما دخالتی در طراحی و ایده‌پردازی آن نداشته است.

بازی متال گیر سروایو در سال 2017 برای کنسول‌های نسل هشتمی پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

دیدگاه خود را ثبت کنید