چطور اینستاگرام خود را مثل یک حرفه‌ای مدیریت کنیم؟

چطور اینستاگرام خود را مثل یک حرفه‌ای مدیریت کنیم؟

این روزها بنظر می‌رسد که اگر می‌خواهید یک برند معروف باشید باید حضور گسترده‏‌ای در شبکه‏‌های اجتماعی مخصوصاً اینستاگرام داشته باشید. خیلی از افراد هستند که به خاطر نفوذی که در شبکه‌های اجتماعی دارند به کمی سرمایه دست یافته‌اند.

با حدود ماهانه 800 میلیون کاربر فعال در اینستاگرام، چطور می‌توان به شهرت و محبوبیت رسید؟ این مطلب که بر اساس مصاحبه و بررسی با خبرگان شبکه‌های اجتماعی تنظیم شده، قصد دارد 6 راهکار آسان برای افزایش موفقیت در شبکه‌های اجتماعی را برای شما بیان کند، پس با دیجی رو همراه باشید.

1.تحقیقات کنید

اگر می‌خواهید برای خودتان اعتباری کسب کنید اولین سوالی که از خودتان باید بپرسید این است: جایگاه من کجاست؟

کاری که بهتر از دیگران می‌توانید انجام دهید را انتخاب کرده و تمام اکانت‎‌های مرتبط با آن را بررسی کنید. از محتواها، هشتگ‌ها و ترندهایی که موجب رشد سریع و بهتر دیده شدن آن اکانت‌ها می‌شوند یادداشت برداری کنید.

نکته: سلبریتی‌ها را معیار قرار ندهید، چراکه آنها ممکن است هر محتوایی را پست کرده و طرفداران هم به سادگی لایک کنند. آنها لازم نیست در اینستاگرام  مخاطبی جذب کنند، چراکه از پیش مخاطبانشان را جذب کرده‌اند.

2.محتوایی با ارزش که حل کننده‌ی مشکلات است تولید کنید

اگر محتوایتان بی‌ارزش باشد مردم مشارکتی نمی‌کنند. قبل از پست محتوا این 2 سوال را از خودتان بپرسید: آیا کمکی می‌کند؟ مثلا ویدیوهای 60 ثانیه‌ای آشپزی مشکل اینکه چه چیزی بپزیم را حل می‌کنند. آیا در احساسات مردم تاثیرگذار است؟ مثلا محتواهایی که مرتبط با سفر هستند تمایل به مسافرت و دیدن جاهای جدید را در مردم بیدار می‌کنند. به همین دلیل بهتر است در انتخاب محتوا عاقلانه عمل کرده و خلاقیت به خرج بدهید.

3. شبکه سازی کنید

برای اینکه جامعه‌ی خود را بسازید لازم است که با دیگر برندها و تاثیرگذاران در حال رشد پیوند برقرار کنید. با آنها ارتباط برقرار کنید و سوال کنید که آیا امکان تبادل وجود دارد یا خیر. اکثر اوقات افراد جوابشان بله خواهد بود، اگر پاسح آنها نه بود هم شما به کار خودتان ادامه دهید.

بیشتر با اکانت‌هایی ارتباط بگیرید که شمار مخاطبانشان به اندازه‌ی شماست؛ احتمال پیوند این اکانت‌ها بیشتر از اکانت‌های میلیونی است.

کلید جواب دادن این کار بها دادن است. قبل از اینکه از آنها بخواهید که شما را به اشتراک بگذارند، بر روی پست‌های آنها فعال باشید. همچنین به دنبال رقبای غیر مستقیم باشید. مثلا اگر شما یک برند لوازم آرایشی هستید، به سراغ کمپانی محصولات مراقبت از پوست یا مو بروید.

4. از ترندها و چیزهایی که وایرال شده‌اند به عنوان اهرم استفاده کنید

شما همیشه باید از آخرین ترندها مطلع بوده و به نفوذی که دارند توجه داشته باشید. مثلا حواستان باشد که کلاً هشتگ‌ها در چه موضوعاتی خیلی داغ هستند، یا چه پست‌هایی خیلی غوغا کرده‌اند و سپس از آنها به عوان اهرم قدرت خود استفاده کنید.

5. تداوم و ثبات

اگر شما یک سلبریتی با پایه‌ی مشخصی هوادار نیستید، قطعاً برای موفقیت به تداوم و ثبات احتیاج دارید. بهتر این است که حداقل یک پست در روز را ارسال کنید. می‌توانید از قبل برای پست‌هایتان برنامه‌ریزی کنید.

6. آزمایش و تکرار کنید

محتواهای متنوعی را آزمایش کنید. مشارکت مردم را نگاه کرده و از دلیل عملکرد خوب یک نوع محتوا یادداشت برداری کنید. حواستان به میزان لایک‌ها، کامنت‌ها و به اشتراک‌گذاری‌ها باشد.

وقتی حرف محبوبیت به میان می‌آید، نباید انتظار داشته باشید که فقط چند‌ دانه عکس پست کنید و یک شبه کلی فالور جذب کنید. اگرمیخواهید یک اکانت بزرگ و معروف با کلی فالور باشید، به زحمت و پشتکار زیادی احتیاج دارید. رعایت موارد گفته شده دیدگاه خوبی در این‌باره به شما می‌دهند.

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید