تنبلی را فراموش کنید؛ با این ۱۰ راه خودتان را با انگیزه منفجر کنید!

۱۰ راه برای انگیزه گرفتن وقتی احساس تنبلی می‌کنید

تنبلی بیشتر یک حالت ذهنی است تا یک ویژگی ذاتی! اگر به خودتان بگویید که امروز حس و حال انجام هیچ کاری نیست، مطمئناً در تمام طول روز هیچ کاری نخواهید کرد . اما برعکس اگر یقه خود را بگیرید و بگویی که “امروز روز منه” خودتان شگفت زده خواهید شد که چقدر مود و حال و هوایتان سریع عوض می­شود. اما واقعاً وقتی احساس تنبلی می­کنیم چطور به خودمان انگیزه بدهیم؟

۱- یک قدم کوچک به جلو بردارید

قدم اولتان حتماً نباید قدمی بزرگ برای بشریت باشد! و در واقع اکثر مردم همینجاست که اشتباه می­کنند. سخت ترین قسمت در اینجور مواقع شروع کردن است. پس با خودتان مهربان­تر باشید و قدمی چشمگیر حتی کوچک بردارید. خودتان را در معرض انجام کارها قرار دهید و چیزها را سخت تر از آنی که هستند نبینید!

۲- از دوستتان بخواهید که باهم تیم شوید

اگر دوستی دارید که با شما همکار است ازشان بخواهید که با شما همکاری کنند . در این شرایط شما حس می‌کنید که نباید دوستتان را ناامید کنید و به احتمال زیاد در طی مسیر انجام کار به یکدیگر انگیزه و الهام خواهید داد.

۳- خودتان را غرق نکنید

معلوم است که هر چه کار بیشتری داشته باشیم کمتر حال داریم که از روی کاناپه بلند شویم و دست به کار شویم . اما اگر فقط یکی دو کار برای انجام دادن باشد راحت تر دست به کار می­شویم. نکته مهم این است که نباید خودتان را با بار مسئولیت­های سنگین که موجب استرس شما هم می­شوند غرق کنید. به خودتان سخت نگیرید . قدری از وظایفتان بکاهید و کارها را آسان کنید .

۴- کارها را به تعویق نیندازید

وقتی کارها را به تعویق می­اندازیم هم تنبل تلقی می­شویم ؟ قطعاً همینطور است. چرا که ما بهره­ وری لازم را نداریم و مدام کارهایی که باید انجام دهیم را عقب می­اندازیم. یک روش مناسب که کمتر به شما عذاب وجدان می­دهد هم این است که اگر می­خواستید یک ویدیوی مثلاً خنده دار درباره­‌ی چیزی ببینید و به خاطرآن شروع تکالیف یا پروژه­تان را به تعویق بیندازید، می­توانید ویدیو ببینید اما به جای ویدیوی خنده دار، ویدیوهای آموزشی یا انگیزشی تماشا کنید.

۵- چرت بزنید

سعی نکیند وقتی خوابتان می­آید از خودتان مقاومت نشان دهید. کافی است نیم ساعت چرت بزنید و بعد از آن برای انجام کارهایتان سرحال و شاداب بوده و بهره وری لازم را داشته باشید. از چرت زدن نگذرید اما مدت آن کوتاه باشد و سریع سرکارتان برگردید. چرت زدن مهم است چرا که باعث شارژ شدن باطری ما می­شوند.

۶-قورباغه تان را قورت دهید

قورت دادن قورباغه یعنی انجام دادن کارهایی که صبح­ها از انجام آن می­ترسید و سر­باز می­زنید . سریع آن را انجام دهید. بکشید و قورباغه را قورت دهید! چرا؟ چون وقتی کارت سخت را زود انجام بدهید بقیه روزتان به نظرتان وحشتناک و بد نخواهد رسید . یکی از دلایل تنبلی این است که فکر انجام کار های سخت ما را نابود می­کند . پس بهتر است که به سخت ترین کارهایتان اول رسیدگی کنید و از بقیه روزتان با کمال میل لذت ببرید .

۷- از خودتان بپرسید که چه کسی میخواهید باشید

واقعاً چه کسی می­خواهید باشید! می­خواهید بازنده‌­ای باشید که هیچ دستاوردی در زندگی‌­اش ندارد؟ یا دوست دارید کسی باشید که کارها را عملی می­کند و زندگی خودش و دیگران را بهتر می­کند ؟ برای خودتان یادداشت کنید که چه کسی می­خواهید باشید و برای خودتان اهدافی تعیین کنید، این کار به شما کمک می­کند به فردی که از خودتان انتظار دارید تبدیل شوید.

۸- مرتب تر باشید

یکی از دلایل تنبل شدن این است که ما نمی­دانیم از کجا باید شروع کنیم . اگر مرتب تر و سازمان دهی شده تر باشید راحت تر می توانید تشخیص بدهید که از کجا باید شروع کنید .وقتی محل کارتان مرتب باشد افکارتان هم مرتب خواهند شد.

۹- به خودتان جایزه بدهید

همه لازم دارند که برای انجام یک سری از کارها جایزه و پاداش دریافت کنند. فرقی نمی­کند یک بچه 8 ساله هستید یا یک کارمند میانسال،  هر از گاهی به جایزه و پاداش نیاز دارید . این کار مثل انگیزه عمل می­کند. اگر کاری هست که اصلا حوصله­‌ی انجام دادنش را ندارید چرا برای خودتان بهانه­‌اش را جور نمی­کنید ! این پاداش یا جایزه هر چیزی می­تواند باشد ! از یک بستنی گرفته تا یک جفت کفش جدید . همین که جایزه­‌ی خودتان را تجسم کنید کمک می­کند که راحت‌تر از جایتان بلند شده و دست به کار شوید.

۱۰- زندگی تان را با تنبلی کمتر تجسم کنید

اینکه زندگی خودتان را با تنبلی کمتر تصور کنید به شما انگیزه دو چندان می­دهد. شما می­توانید در مسیر بی سر و تهی که هستید بمانید یا می­توانید خودتان را نجات دهید و به چیزهایی که آرزویش را دارید برسید !

انتخاب با خودتان است !

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید