کدام شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند اندرویدی در ارائه‌ی آپدیت‌های نرم‌افزاری بهتر عمل می‌کنند؟

اندروید در حال حاضر پرطرفدارترین و همچنین گسترده‌ترین سیستم عامل گوشی‌های هوشمند در جهان می‌باشد و بعد از آن iOS و سپس ویندوزفون بازار را در اختیار دارند. به دلیل باز بودن سورس های این سیستم عامل یا به اصطلاح اوپن سورس بودن آن، به راحتی بسیاری از تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند می‌توانند بر پایه‌ی اندروید رام‌های کاستوم تولید کرده و از آن‌ها استفاده کنند.

بیشتر تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند و به همین دلیل رقابت بر سر ارائه‌ی آپدیت‌ها به وجود آمده است.

در این مطلب نگاهی خواهی داشت به 5 تولید کننده برتر در زمینه‌ی ارائه‌ی آپدیت‌های اندروید برای محصولات خود. با دیجی رو همراه باشید.

Google

مشخص است که گوگل بهترین ارائه کننده است زیرا اندروید برای این کمپانی می‌باشد. گوگل با در اختیار داشتن گوشی‌های پیکسل و نکسوس و ارائه‌ی آپدیت برای آن‌ها توانسته تبدیل به رقیبی قدرتمند در این زمینه شود. هر ماه برای دیوایس های خودش بسته‌های امنیتی ارائه می‌کند و همیشه جدیدترین آپدیت را برای گوشی‌های پیکسل و نکسوس عرضه می‌کند.

به‌طور مثال در حال حاضر این گوشی‌ها دارای اندروید نوقا 7.1.1 هستند.

بهترین تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند در ارائه‌ی آپدیت‌های اندروید

Samsung

یکی از بزرگترین مشکلات حال حاضر سامسونگ این است که محصولات زیادی را تولید می‌کند و در نتیجه نمی‌تواند از نظر نرم افزاری همه‌ی مدل‌ها را پوشش دهد زیرا کاری پرهزینه و سخت خواهد بود. در حال حاضر پرچمداران سامسونگ یعنی اس 7، اس 6 و نوت 5 به اندروید 7 نوقا آپدیت شده‌اند و این موضوع برای طرفداران این برند بسیار خوش حال کننده است.

سامسونگ برای بازاریابی و جذب مشتری‌های بیشتر مدل‌های میان رده‌ی خودش را با جدیدترین ورژن اندروید وارد بازار می‌کند ولی بعد از گذشت مدتی دیگر آپدیتی برای آن‌ها ارائه نمی‌کند. البته چند وقتی می‌شود که این کمپانی برای مدل‌های پرطرفدار مانند A5 اندروید 6 را ارائه کرده است و توجه بیشتری نسبت به مدل‌های پیشین می‌کند.

بهترین تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند در ارائه‌ی آپدیت‌های اندروید

OnePlus

وان پلاس به دلیل محدود بودن و کم بودن محصولاتش به راحتی می‌تواند آپدیت‌ها را ارائه کرده و بهترین پشتیبانی را انجام دهد تا جایی که در حال حاضر تمامی دیوایس های این کمپانی از اندروید 6 یا بالاتر پشتیبانی می‌کنند. وان پلاس توانسته ثابت کند که با محصولاتی کم ولی قدرتمند می‌توان تبدیل به یکی از بزرگترین تولید کنندگان شد و این یعنی کیفیت در ارائه محصولات.

در حال حاضر مدل وان پلاس 3 و 3T از اندروید 7 نوقا بهره می‌برند.

بهترین تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند در ارائه‌ی آپدیت‌های اندروید

Huawei

این کمپانی چینی که امروزه در دوران اوج خودش به سر می‌برد مانند دیگر رقبا اندروید 7 نسخه‌ی بتا را برای پرچمداران خودش نظیر پی 9، آنر 8 و … ارائه کرده و از رابط کاربری جدید EMUI 5.0 بهره برده است. شاید هوآوی نیز مانند سامسونگ محصولات زیادی داشته باشد ولی سعی می‌کند تا حد امکان برای آن‌ها آپدیت ارائه کند تا مشتریان و کاربران خود را راضی نگه دارد.

بهترین تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند در ارائه‌ی آپدیت‌های اندروید

Motorola

موتورولا همیشه از جدیدترین ورژن اندروید برای دیوایس های خود استفاده می‌کند و از رابط کاربری به شدت شبیه به اندروید خام بهره می‌برد. یکی از دلایل محبوبیت این برند هم همین موضوع می‌باشد. مدل موتو جی 4 و موتو زی از اندروید 7 نوقا پشتیبانی می‌کنند.

بهترین تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند در ارائه‌ی آپدیت‌های اندروید

شیائومی و ال جی

شیائومی با استفاده از کاستوم رام MIUI توانسته طرفداران زیادی را جذب کند. این رام تقریباً شبیه به CyanogenMod است و در حال حاضر از اندروید 6 مارشمالو پشتیبانی می‌کند و خبری از اندروید 7 نوقا نیست.

ال جی نیز مانند همیشه در زمان ارائه‌ی پرچمداران خود از جدیدترین ورژن اندروید برای آن‌ها استفاده می‌کند. برای مثال مدل جی 3 با اندروید 5 و جی 5 با اندروید 6 ارائه شدند. البته چند وقتی می‌شود که این پرچمداران آپدیتی را دریافت نکرده‌اند.

نظر شما درباره‌ی ارئه ی آپدیت توسط این تولید کنندگان چیست؟

منبع androidsage
مطالب پیشنهادی
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
keyhan
keyhan
7 سال قبل

خیلی مزخرف بود این مطلب

samane
samane
7 سال قبل

جالب بود گوگل همیشه عالیه با اپل بقیه شرکتا اصلا خوب نیستن تو این زمینه

حامد پناهی
حامد پناهی
7 سال قبل

بعد از گوگل همیشه سونی اولین و بیشترین اپدیت ها رو میده