نسخه‌ی سال ۲۰۱۷ از مزدا CX-9 موفق شده است تست‌های ایمنی موسسه‌ی IIHS (مخفف Insurance Institute for Highway Safety) را با موفقیت پشت سر بگذارد و در هر پنج تست، امتیازات لازم را کسب کند.

مزدا در نوامبر ۲۰۱۶، به ساخت و توسعه‌ی مدل ۲۰۱۷ این خودرو مشغول شد. نسخه‌ی ۲۰۱۶ این خودرو، به صورت تمام و کمال توسط موسسه‌ی IIHS که اقدام به برگزاری آزمون‌های ایمنی خودروها می‌کند، مورد امتحان قرار نگرفته بود. آخرین نسخه از مزدا CX-9 که در این آزمون شرکت کرده بود، نسخه‌ی ۲۰۱۵ بود که در بخش تصادف از جلو نمره‌ی ٬ضعیف٬ و در بخش سقف و حفاظت از سر هم نمره‌ی ٬لب مرز٬ را دریافت کرده بود.

در نسخه‌ی ۲۰۱۷ از این خودرو، توجه زیادی به کیسه‌های هوا شده است. مزدا کیسه‌های هوای جانبی را توسعه داده است تا در تصادف‌هایی که از کنار خودرو صورت می‌گیرد و همچنین در تصادف‌های از روبرو، بیشترین محافظت را از سرنشینان جلو بکند. این مدل توانسته است در هر پنج بخش از این آزمون، نمره‌ی خوبی کسب کند.

مزدا CX-9

سخت‌ترین بخش این آزمون، بخش مربوط به تصادف از گوشه‌ی جلوی خودرو می‌شود (که در ویدئوی پایین صفحه هم مشاهده می‌کنید). مزدا CH-9 نسخه‌ی ۲۰۱۷ توانسته است این تست را هم با موفقیت پشت سر گذاشته است. در تست تصادف از جلو، مزدا موفق به کسب نمره‌ی ٬عالی٬ شده است. این خودرو قادر بود در سرعت‌های کمتر از ۴۰ کیلومتر بر ساعت، با استفاده از سیستم ترمز اتوماتیک از تصادف جلوگیری بکند.

این سیستم ترمز اتوماتیک که مزدا نمره‌ی ٬عالی٬ خود را مدیون آن است، همراه با نسخه‌های گران‌تر مزدا CH-9 مانند گرندتورینگ عرضه می‌شود. این نسخه‌ها همچنین به بهترین چراغ‌هایی که مزدا برای این مدل ساخته است را شامل می‌شوند که در این تست، نمره‌ی ٬قابل قبول٬ را کسب کرده‌اند.

در کل برای این که یک خودرو بتواند در تست تصادف IIHS از نظر ایمنی با کیفیت شناخته شود، باید بتواند در هر پنج تست تصادف، حداقل نمره‌ی ٬خوب٬ را کسب کند. البته تست تصادف از جلو مستثنا است و خودرو باید بتواند نمره‌ی ٬خیلی خوب٬ یا ٬عالی٬ را کسب کند. چراغ‌ها هم باید نمره‌ی ٬خوب٬ یا ٬قابل قبول٬ را داشته باشند.

در ادامه می‌توانید ویدئوی تست تصادف مزدا CH-9 را مشاهده کنید:

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید