Surface Pro 4 مایکروسافت ده برابر سرفیس بوک‌ها فروش رفته است!

سرفیس پرو 4 و سرفیس بوک

تازه‌ترین آمار منتشرشده از مایکروسافت نشان می‌دهد که کدام‌یک از این دستگاه‌های هیبریدی این شرکت توانسته کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کند. شبکه‌ی AdDuplex، که یک شبکه مخصوص جمع‌آوری اطلاعات سخت‌افزاری محصولات ویندوز است، آمار جالبی را در رابطه با سرفیس‌های فعال در میان دستگاه‌های هیبریدی مایکروسافت ارائه داد.

جالب است بدانید که سرفیس بوک(Surface Book) تنها آمار ۳.۶ درصدی را دارا می‌باشد. درحالی‌که سرفیس پرو ۴ (Surface Pro 4) که همزمان همراه با سرفیس بوک عرضه شد، چیزی در حدود 30.9 درصد از سهم بازار مایکروسافت را در اختیار دارد. که چنین آماری نشان از فروش 9 برابری سرفیس پرو در مقابل سرفیس بوک می‌دهد.

اما محبوب‌ترین هیبریدی مایکروسافت سرفیس پرو ۳ می‌باشد که به‌تنهایی ۳۳.۳ درصد از سهم فروش را در اختیار دارد. در مقام سوم سرفیس ۳ وانیلا، با آمار ۲۱.۵ درصدی قرار دارد. حتی سرفیس پرو و سرفیس پرو ۲ با آمار ۶.۹ و ۳.۹ درصد بالاتر از سرفیس بوک قرارگرفته‌اند. البته این آمار، درصدهایی نسبی از سهم بازار مایکروسافت هستند و خیلی قابل‌اتکا نیستند. البته باید این به این موضوع توجه داشت، که تعداد کمی از سرفیس بوک ها، آن‌هم باقیمت بالا تولیدشده‌اند. به همین دلیل آمار فروش سرفیس بوک قابل‌مقایسه با خانواده سرفیس پرو نمی‌باشد. البته آمار فروش پایین برای یکی از محصولات سخت‌افزاری مایکروسافت با چنین کیفیت بالایی، کمی تکان‌دهنده است.

SurfacePro3Microsoftstore

البته واقعیت این است که در کشور انگلستان، سرفیس بوک تا ماه فبریه (ماه بهمن) عرضه نشد (تقریباً تا چهار ماه بد از عرضه رسمی آن در آمریکا و هم‌اکنون، مدل 1TB آن تنها قابلیت پیش‌فروش دارد).

درواقع آمار فروش مایکروسافت، حکایت از تولید پایین سرفیس بوک می‌دهد. البته آن‌هم تنها در ابتدای تولید. به نظرمی رسد مایکروسافت قرار است با توجه به بازخوردهاییی که از کاربران در رابطه با سرفیس بوک می‌گیرد، تولید این محصول هیبریدی را مطابق با انتظار بازار افزایش دهد.