فروش تبلت‌های مایکروسافت از اپل پیشی گرفت

فروش تبلت‌های مایکروسافت از اپل پیشی گرفت
فروش تبلت‌های مایکروسافت از اپل پیشی گرفت

شاید شنیده باشید که فروش جهانی تبلت‌ها کاهش پیدا کرده است! اما با این حال این اپل است که در زمینه‌ی فروش تبلت‌ها همچنان حرف اول را در بازار جهانی می‌زند. در طول سال‌های اولیه عرضه‌ی آیپد، اپل موفق شده بود با سیستم عامل آی او اس بیش از 95 درصد از بازار تبلت‌ها را در دست بگیرد. 7 ماه پس از آنکه اولین آیپد توسط استیو جابز پرده برداری شد و به دنبال آن این کمپانی آیپد 2 را معرفی کرد، کم کم سر و کله تبلت‌های اندرویدی مختلف پیدا شد و هر کدام سهمی از این بازار را ازآن خود کردند.

فروش تبلت‌های مایکروسافت از اپل پیشی گرفت
فروش تبلت‌های مایکروسافت از اپل پیشی گرفت

در نیمه اول سال 2013 سهم آیپد از بازار تبلت ها به 40 درصد کاهش پیدا کرد این در حالی بود که در سال 2012 این عدد روی 58 درصد قرار داشت. این کاهش سهم ادامه پیدا کرد و در اواخر سال 2013 به 30 درصد رسید و اینجا بود که تبلت‌های اندرویدی از آیپد سبقت گرفتند. طولی نکشید که مایکروسافت با سرفیس پرو وارد میدان رقابت شد و سرفیس پرو 3 این کمپانی جز 25 دیوایس برتر سال 2014 قرار گرفت. و سرفیس پرو 4 نیز در حدود 2 ماه قبل معرفی و روانه بازار شد.

پش افتادن مایکروسافت از اپل در اکتبر سال 2015
پش افتادن مایکروسافت از اپل در اکتبر سال 2015

حال براساس گزارش وب سایت WinBeta در اکتبر گذشته مایکروسافت موفق شده نسبت به دیگر تولیدکنندگان از جمله اپل، تبلت‌های بیشتری به صورت آنلاین در ایالات متحده به فروش برساند. مایکروسافت بیش از 45 درصد از فروش تبلت ها را به خود اختصاص داده، این در حالی است که سهم اپل به 17 درصد سقوط کرده و همچنین در همین بازه‌ی زمانی یعنی اکتبر، سهم آمازون از 5 درصد به 10 درصد افزایش یافته است.

براساس این گزارش تبلت‌های به فروش رفته‌ی ردموندی ها با میانگین قیمت 844 دلار جز گرانترین تبلت ها به حساب می‌آیند. در تبلت های مایکروسافت سرفیس پرو 3 ارزان ترین محسوب شده، سرفیس پرو 4 در میانه قرار دارد و سرفیس بوک گران‌ترین می باشد. برای مثال سرفیس بوک با 512 مگابایت حافظه ی داخلی در وب سایت بست بای 2600 دلار فروخته می شود و این در حالی است که میانگین قیمت آیپد ها 392 دلار می باشد!

فروش بیشتر تبلت های مایکروسافت نسب به اپل
فروش بیشتر تبلت های مایکروسافت نسب به اپل
سهم کلی شرکت ها از بازار تبلت ها
سهم کلی شرکت ها از بازار تبلت ها

با این حال درست است که مایکروسافت در اکتبر توانسته بازار را به نفع خود تغییر دهد اما در 12 ماه گذشته این اپل بوده که با سهم 34 درصدی رهبری بازار تبلت ها را در دست داشته است. و به دنبال آن به ترتیب مایکروسافت با 17 درصد و آمازون با 11 درصد سهم در جایگاه های دوم و سوم قرار دارند.

به طور حتم عرضه سرفیس پرو 4 و سرفیس بوک در ماه گذشته باعث شده فروش تبلت های مایکروسافت به طور چشم گیری افزایش پیدا کند و احتمال می رود در ماه های آینده شاهد افزایش سهم این کمپانی باشیم.