با ۱۰ راه برای به آرامش رسیدن بعد از یک روز طولانی و خسته کننده آشنا شوید

۱۰ راه برای ریلکس کردن بعد از یک روز طولانی و خسته کننده

روزهای کاری می‌توانند برای هرکسی سخت سپری شوند اما اگر شما نتوانید بعد از به خانه آمدن مسائل کاری را رها کرده و بعد از ظهر را ریلکس کنید، سطح استرس‌تان را بالا می‌برید و این موضوع نهایتا می‌تواند کار دست شما بدهد! کار خودش خسته کننده هست، چه برسد به اینکه بخواهد استرس‌تان را هم بالابرده و نگذارد شب‌ها خواب خوش به چشم‌تان بیاید. به همین دلیل هم پیشنهاد می‌کنیم که این ۱۰ راهکار پیشنهادی را بررسی کنید تا بتوانید بعد از یک روز سخت کاری قدری آرامش پیدا کنید. پس با دیجی رو همراه باشید.

۱. مسائل کاری را رها کنید
وقتی ساعت کاری‌تان تمام شد دیگر به مسائل کاری فکر نکنید، تلفن‌های کاری‌تان را جواب ندهید و نگذارید وسوسهٔ چک کردن ایمیل‌ها و پیام‌های کاری به شما غالب شود. شما شایستگی یک بعدازظهر آرام را دارید و لازم است که زمانی را هم با خانواده و دوستان‌تان بگذرانید. اگر هر دقیقه مدام تلفن‌های کاری و ایمیل‌هایتان را جواب بدهید مردم بد عادت می‌شوند و انتطار دارند که بعد از ساعت کاری هم پاسخگوی آنها باشید. به همین خاطر از همین امروز برای خودتان قانون بگذارید و تایم آزادتان را مشغول کارکردن یا رسیدگی به مسائل کاری نباشید.

۲. با موزیک‌های آرام به خود آرامش دهید
گوش دادن به موسیقی‌های آرامبخش سریع شما را آرام کرده و ذهنتان را از مسائل کاری دور می‌کند. موسیقی به طرز فوق‌العاده‌ای آرامبخش است و این موضوع از لحاظ علمی هم ثابت شده است چراکه گوش دادن به موسیقی باعث کاهش فشار خون و ضربان قلب می‌شود. یک موزیک آرام و ملایم انتخاب کنید و بی سر و صدا و با هدفون به آن گوش کنید. فقط کافی است تکیه بدهید و بگذارید موسیقی اثر خودش را بگذارد.

۳. یک فنجان چای بنوشید
چای یک راه عالی برای به پایان رساندن یک روز خسته کنندهٔ کاری است و به علاوه چای‌ها با طعم‌های مختلفی هستند که می‌توانید هر بار یکی از آنها را امتحان کنید. چای‌ها حاوی ترکیبات قوی‌ای هستند که سطح هورمون‌های استرسی را کاهش داده و ذهن شما را آرام می‌کنند.این چای‌های کاهش دهندهٔ استرس شامل چای‌های بابونه، لیمو، ریحان و چای سبز می‌شوند.

۴. یک کتاب خوب بخوانید
خواندن یک کتاب خوب شما را از هرج و مرج اطرافتان جدا کرده و وارد دنیای جدیدی می‌کند. کتاب خواندن مزایای زیادی دارد که ریلکس شدن فقط یکی از آنهاست. پس یک جای آرام بنشینید، تمام مشکلات کاری که در طی روز داشتید را فراموش کنید و از کتاب خواندن به مدت نیم ساعت یا بیشتر لذت ببرید.

۵. مدیتیشن را امتحان کنید
لازم نیست که برای انجام مدیتیشن حتما کلاس بروید، بلکه می‌توانید در جایی آرام نشسته و ذهنتان را از افکار گوناگون خالی کنید. یک جای آرام پیدا کرده و روی تنفستان تمرکز کنید. شاید قدری زمان ببرد که به مرحله‌ای برسید که بتوانید از ورود افکار مزاحم به ذهنتان جلوگیری کنید؛ اما با تمرین بیشتر میبینید که این تکنیک چقدر کارامد است.

۶. به یک حمام داغ و طولانی بروید
اگر روز خیلی سختی داشته٬اید، اولین کاری که بعد از رسیدن به خانه باید انجام دهید این است که لباس‌هایتان را درآورده و خودتان را دعوت به یک حمام داغ و طولانی کنید. حمام داغ از میزان تنش شما می‌کاهد و به ریلکس کردنتان کمک می‌کند و وقتی بعد از حمام لباس‌های راحتی‌تان را به تن می‌کنید، عمیقا احساس می‌کنید که روز کاری سخت‌تان تمام شده و وقت آن رسیده که کمی استراحت کنید.

۷. دفتر خاطرات خود را به روز کنید
داشتن یک دفتر خاطرات بسیار مفید است و آپدیت کردن آن بعد از یک روز سخت کمک می‌کند که تمام افکارتان را یک جا بیاورید و ذهن‌تان را خالی کنید. نیم ساعت وقت صرف کنید و اتفاقاتی که در طول روز افتادند را یادداشت کنید، مخصوصا چیزهایی که باعث ناراحتی و استرس‌تان شدند.

۸. اوقاتی را در کنار خانواده و دوستان‌تان بگذرانید
تنها بودن پس از یک روز شلوغ می‌تواند به آرامش‌تان کمک کند ولی خیلی هم خودتان را از دیگران قایم نکنید چراکه هیچ چیز مثل دورهم بودن با کسانی که دوستشان دارید نمی‌تواند استرس شما را کاهش بدهد. وقتی که کمی آرام شدید، بیرون بروید و دوستان‌تان را ببینید یا سری به خانواده‌تان بزنید. اگر خیلی تنها باشید ذهن‌تان دوباره به سمت مسائل کاری بر می‌گردد و استرس می‌گیرید.

۹. در طبیعت باشید
راهی دیگر برای ریلکس شدن نزدیکی به طبیعت است. قدم زدن در پارک یا نشستن در باغچهٔ خودتان چیزی از شما کم نمی‌کند. مناظر، صداها و بوی طبیعت تاثیر آرامبخش فوق‌العاده‌ای روی انسان‌ها دارد. این کار راهی برای دور بودن از بوی بنزین و ازدحام و سروصدای مردم است.

۱۰. باشگاه بروید
شاید فکر کنید که بعد از یک روز کاری سخت ورزش کردن آخرین کاری است که می‌خواهید انجام دهید، اما باید بدانید که نیم ساعت فعالیت فیزیکی به میزان زیادی از سطوح استرس شما می‌کاهد. وقتی ورزش می‌کنید، بدن شما اندروفین ترشح می‌کند که این همان هورمون حال خوش است و به کاهش استرس و به آرامش رسیدن شما کمک می کنید

شما چه راه دیگری برای به آرامش رسیدن سراغ دارید؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران دیجی رو به اشتراک بگذارید!

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید