شناسایی کلاهبردارانی که با ادعای پشتیبانی فنی از کاربران پول می‌گرفتند!

کلاهبردارای با ادعای پشتیبانی فنی

به گفته کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC)، این نهاد توانسته جلوی کلاهبرداری‌هایی را که از طریق نمایش پاپ آپ ارائه پشتیبانی فنی برای رفع مشکلات جعلی رایانه انجام می‌شدند، بگیرد.

به گفته این آژانس، کلاهبرداری‌های مذکور به طور کلی مشابه هستند. یک کاربر از همه جا بی خبر، ناگهان پاپ آپی را در رایانه خود مشاهده می‌کند که ادعا دارد سیستم وی دچار مشکل شده است. در پاپ آپ چنین گفته می‌شود که رایانه به واسطه یک ویروس در معرض خطر قرار گرفته و یا شاید آلوده به باج‌افزار شده است. سپس از کاربر خواسته می‌شود تا جهت برطرف کردن مشکل، به صورت رایگان با شماره‌ای که نشان داده شده، تماس بگیرد.

پاپ آپ کلاهبردارای

هنگامی که فرد با شماره ارائه شده تماس می‌گیرد، شخص پشت خط می‌گوید آن‌ها نیاز به دسترسی از راه دور به رایانه وی دارند. کارشناس قلابی ادعا می‌کند که نیاز به اجرای یک تست تشخیصی وجود دارد، و به همین منظور از کاربر درخواست پرداخت صدها دلار پول می‌کند.

با وجود نرم‌افزارهای مخربی که این روزها بسیار گسترش پیدا کرده‌اند، و همچنین با توجه به حمله باج‌افزار جدیدی که به تازگی در صدر خبرها قرار گرفته است، فریب دادن کاربران ساده توسط کلاهبرداران کار چندان سختی نیست. اما به هر حال به عنوان یک کاربر نباید بدون اطلاع دقیق از موضوع، به هیچ شخص یا نرم‌افزاری اعتماد کنیم و در صورت بروز مشکلاتی از این دست باید تنها به افراد و نهادهای شناخته شده و معتبر مراجعه نماییم.

نظر دهید

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید