بلندگوی رباتیک 1300 دلاری سونی عرضه شد!

اکسپریا هلو

در چند وقت اخیر شاهد عرضه محصولاتی با قیمت بالا از سوی سونی بوده‌ایم که از جمله آن‌ها می‌توان به پروژکتور «اکسپریا تاچ» (Xperia Touch) اشاره کرد. اما به تازگی این شرکت ژاپنی یک محصول لوکس دیگر نیز معرفی کرده که «اکسپریا هلو» (Xperia Hello) نام داشته و یک دستیار رباتیک است. اکسپریا هلو که برای رقابت با بلندگوهای هوشمند آمازون، یعنی الکسا طراحی شده، از هم اکنون در کشور ژاپن برای پیش سفارش در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. شایان ذکر است که قیمت این محصول در فروشگاه‌های سونی برابر 149،880 ین اعلام شده، که معادل حدود 1300 دلار می‌باشد. عرضه این دستگاه به بازار نیز از تاریخ 18 نوامبر (27 آبان) شروع خواهد شد.

اما شاید شما هم بپرسید که کارایی اکسپریا هلو دقیقاً چیست؟ ابتدا باید اشاره کنیم که یکی از خبرنگاران Engadget در نمایشگاه ایفا (IFA) چند دقیقه‌ای را با دستیار رباتیک سونی کار کرده و تحت تأثیر ویژگی‌های آن قرار گرفته است (البته قبل از اعلام قیمت آن!). این ربات به خوبی به دستورات صوتی کاربر پاسخ می‌دهد و در عین حال توانایی تشخیص حالات چهره و همچنین برخی جسچرهای حرکتی را نیز دارا می‌باشد. به علاوه، این دستگاه مبتنی بر سیستم عامل اندروید بوده و دارای یک تبلت 4.55 اینچی با رزولوشن 1280 در 720 پیکسل است.

سونی اکسپریا هلو

به غیر از این موارد، اکسپریا هلو از اغلب ویژگی‌هایی که از یک بلندگوی هوشمند دارای نمایشگر LCD انتظار می‌رود، برخوردار بوده و چیزی کم و کسر ندارد. شما می‌توانید از طریق اسکایپ به برقراری تماس‌های صوتی و ویدیویی با دوستان خود پرداخته و حتی پیام‌های ویدیویی نیز برای آن‌ها ارسال کنید. این اسپیکر همچنین می‌تواند اعلان‌های تقویم را نمایش دهد، قرار ملاقات‌‌های شما را ثبت کند، وضعیت ترافیک و آب و هوا را بررسی کند و حتی حواسش به همه اعضای خانواده نیز خواهد بود! در نهایت باید اشاره کنیم که اکسپریا هلو با پیام رسان محبوب ژاپنی‌ها با نام لاین (LINE) نیز سازگاری کاملی دارد.

دستیار رباتیک سونی ویژگی‌های بسیار استانداردی دارد و با توجه به همین موضوع قیمت بالای آن کمی غیرمنطقی به نظر می‌رسد. بسیاری از بلندگوهای هوشمند آمازون می‌توانند کارهای مشابهی را با کسری از هزینه این دستگاه، برای شما انجام دهند. سونی می‌خواهد خریداران به دستیار هوشمند جدید این شرکت تنها به چشم یک بلندگوی هوشمند نگاه نکرده و آن را به عنوان یک ربات و یک عضو از خانواده خود در نظر بگیرند. اما تا زمانی که این ربات نتواند به تنهایی به کافی شاپ رفته و یک فنجان قهوه برای ما بخرد، پرداخت چنین مبلغی برای آن زیاد به نظر می‌رسد!

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید