ظاهر صفحه اصلی وب‎سایت آمازون 21 سال قبل چگونه بود؟

ظاهر صفحه اصلی وب‎سایت آمازون 21 سال قبل چگونه بود؟

وب‎سایت Amazon.com، خیلی قبل‎تر از این‎که به یک فروشگاه آنلاین، عملا برای هر کالایی، تبدیل شود، تنها به امر فروش کتاب می‎پرداخت. ظاهر این وب‎سایت 250 میلیارد دلاری، قبل از ظهور منوهای ظریف و نوارهای مسیریابی و الگوریتم جستجوی هوشمندانه بسیار ساده بود. تصویری که از صفحه‎ی home این وب‎سایت یک ماه بعد از شروع به کار آن در تیرماه 1374 گرفته شده یادگاری از روزهای اولیه‎ی طراحی وب و تاریخچه‎ی برندینگ است.

ظاهر صفحه اصلی وب‎سایت آمازون 21 سال قبل چگونه بود؟

در گوشه‎ی سمت چپ بالای این صفحه اولین لوگوی آمازون خودنمایی می‎کند که دارای یک مسیر رودخانه‎ و مارپیچ مانند بالای حرف “A” در یک پس‎زمینه‎ی مرمرین نما است. (لوگوی فعلی این شرکت، با جناس بصری هوشمندانه‎ی “A تا Z” آن در دی ماه سال 1379 معرفی شد).

مدیرعامل این شرکت جف بزوس شغل خود در شرکت D.E. Shaw را رها کرد و به غرب رفت تا ایده‎ی خود را در رابطه با بهره‎بردن از اینترنت در حال توسعه عملی کند و اولین کتاب خود را در گاراژ یک خانه‎ی اجاره‎ای در سیاتل فروخت. این کتاب عنوان قیاس‎های خلاقانه و مفاهیم سیال: مدل‎های کامپیوتری مکانیسم‎های اصولی اندیشه را داشت و توسط جان واین‎رایت، یک دانشمند علوم کامپیوتر استرالیایی در لاس گاتوس کالیفرنیا، به قیمت 27.95  دلار خریداری شد. به افتخار اولین مشتری‎اش، آمازون ساختمان اداری را در محوطه‎ی کاری خود به اسم واین‎رایت نام‎گذاری کرده است.