تعداد کاراکتر پست‌های توییتر برای اولین بار افزایش می‌یابد

توییتر

برای اولین بار از زمان راه‌اندازی وب سایت توییتر در سال 2006، بالاخره قرار است محدودیت تعداد کلمه‌های هر پست یا توییت از 140 کارکتر به 280 کاراکتر افزایش یابد. این تغییر در حال حاضر برای گروه کوچکی از کاربران توییتر اعمال شده و به زودی نیز به صورت سراسری و برای همه کاربران اعمال خواهد شد.

توییتر با ارسال پستی در بلاگ رسمی خود توضیح داده که پیش از این بیشتر کاربران همواره از محدودیت 140 کاراکتری این وب سایت گلایه داشتند. این مشکل در بین کاربران انگلیسی زبان بیش از دیگران نمود داشت و به همین علت مجبور بودند با تقسیم توییت خود به چند تکه مجزا و اتصال آن‌ها به همدیگر از طریق بخش پاسخ (Reply)، پیامشان را ارسال کنند.

در مقام مقایسه، کاربران شرق آسیا که به زبان‌های چینی، ژاپنی و کره‌ای صحبت می‌کنند، مشکل خاصی از بابت محدودیت تعداد کاراکترهای توییتر ندارند. زیرا دستور زبان این دسته از کاربران به گونه‌ای است که با تعداد کمتری از کاراکترها می‌توان مفاهیم بیشتری را بیان کرد. به عبارت دیگر، در حال حاضر و با وجود محدودیت 140 کاراکتری هر توییت نیز کاربران شرق آسیا به ندرت نیاز به تقسیم کردن پیام خود دارند (به تصویر زیر دقت کنید).

محدودیت 140 کاراکتری و 280 کاراکتری توییتر
مقایسه تأثیر محدودیت 140 کاراکتری (چپ) و 280 کاراکتری (راست) توییتر در زبان‌های مختلف

به همین علت، توییتر تصمیم گرفته تا افزایش تعداد کاراکترها به 280 واحد را برای کاربران چینی، ژاپنی و کره‌ای اعمال نکند، اما کاربران سایر مناطق به زودی می‌توانند پست‌های طولانی‌تری را در این وب سایت ارسال کنند.

محدودیت 140 کاراکتری توییتر از وقتی در نظر گرفته شده بود که این سایت از ویژگی ارسال توییت‌ها از طریق پیامک (SMS) پشتیبانی می‌کرد. لذا به منظور جاسازی هر توییت در یک پیامک 160 کاراکتری و در نظر گرفتن برخی کاراکترهای اضافی، طول توییت‌ها به 140 کاراکتر محدود شده بود.

حال از آنجا که سرویس پیام کوتاه توییتر از مدت‌ها قبل کنار گذاشته شده است، هیچ دلیل منطقی‌ای برای محدود کردن تعداد کاراکترهای هر پست به 140 کاراکتر، وجود ندارد. البته، با توجه به اینکه کوتاه بودن پیام‌های ارسال شده در سرویس توییتر همچنان به عنوان مشخصه اصلی این وب سایت شناخته می‌شود، مدیران آن تصمیم گرفته‌اند تا به جای برداشتن این محدودیت، آن را به 280 کاراکتر ارتقاء دهند. به اعتقاد مسئولان توییتر، توییت‌های 280 کاراکتری فضای کافی را در اختیار اکثر مردم قرار می‌دهند تا بتوانند پیام‌هایشان را به سادگی و بدون مشکل ارسال کنند.

 

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید