کاهش 38 درصدی عرضه گوشی‌های شیائومی در چین

کاهش 38 درصدی عرضه گوشی‌های شیائومی در چین

یکی از مشکلاتی که کمپانی چینی شیائومی همواره با آن دست و پنجه نرم می‌کند عدم حضور کافی محصولات این کمپانی در بازار چین است. علیرغم تلاش برای رفع این مشکل، در گزارشی که توسط IDC منتشر شده میزان عرضه محصولات شیائومی در سه ماهه دوم سال 2016 به 10.5 میلیون کاهش پیدا کرده است، این در حالیست که در سه ماهه دوم سال گذشته میزان عرضه محصولات شیائومی به بازار معادل 17.1 میلیون بود بنابر این این مقدار نسبت به سال گذشته کاهش 38 درصدی داشته است.

این گزارش که توسط Bloomberg منتشر شده، شیائومی را پس از هواوی، اوپو و ویوو در رده چهارم برترین کمپانی‌های تلفن همراه چین قرار داده است. عرضه محصولات اپل در بازار چین در سه ماهه دوم سال 2016 نیز با کاهش 32 درصدی همراه بوده و اکنون این کمپانی در بازاری که در آن رقابت در کنار کیفیت، طراحی و بازاریابی افزایش یافته، پس از شیائومی در رده پنجم قرار گرفته است.

موفقیت هواوی و اوپو که در رده‌های نخست این گزارش قرار گرفته‌اند به تمرکز این کمپانی‌ها بر روی یک یا دو ویژگی کلیدی در شیوه بازاریابی نسبت داده می‌شود، در حالیکه هواوی بر روی لنز خیره کننده لایکا تاکید می‌کند و اکنون این لنز بر روی گوشی‌های هوشمند این کمپانی نظیر P9 قرار گرفته است، کمپانی اوپو بر روی تکنولوژی شارژ سریع گوشی‌هایش مانور می‌دهد.

با این وجود شیائومی همچنان در تلاش است میزان عرضه محصولات خود در بازار گوشی‌های هوشمند را افزایش دهد و با توجه به برنامه ریزی‌هایی که برای فروش آنلاین و آفلاین پرچمدار جدید خود ردمی پرو در نظر گرفته، می‌توان امیدوار بود نتایج این کمپانی در سه ماهه سوم امسال پیشرفت قابل توجه‌ای داشته باشد.