فروش بیش از 110 میلیون تلفن خانواده ردمی شیائومی در طول 3 سال!

شیائومی (Xiaomi) به معنای «ارزن» در زبان فارسی است. شیائومی یک شرکت تولیدات لوازم الکتریکی متعلق به بخش خصوصی است و مقر آن در پکن قرار دارد. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های الکترونیک در زمینه طراحی، توسعه، و فروش گوشی‌های هوشمند، برنامه‌های تلفن همراه و لوازم مصرفی الکترونیک است. از ابتدای انتشار اولین گوشی‌های هوشمند در ماه اوت ۲۰۱۱، Xiaomi سهم بزرگی از بازار را در چین به دست آورد و آن را به طیف وسیع‌تری از لوازم الکترونیکی مصرفی گسترش داد. بنیان‌گذار و مدیر عامل شرکت لی جون، بیست و سومین مرد ثروتمند چین بر طبق اعلام مجله فوربس است. این شرکت تا کنون بیش از ۳۰۰۰ کارمند، به‌طور عمده در چین، مالزی، سنگاپور، استخدام کرده و در حال گسترش به کشورهای دیگر مانند هند و اندونزی است.

این کمپانی ساعاتی پیش میزبان یک کنفرانس خبری بود که طی آن خبرهای خوبی به طرفداران خود داد. سه سخنگوی کمپانی شیائومی در این مراسم رسماً اعلام کردند که آن‌ها موفق شده‌اند طی سه سال گذشته بیش از 110 میلیون تلفن هوشمند سری ردمی را به فروش برسانند.

برای نخستین بار سری شیائومی ردمی در جولای 2013 میلادی با مشخصاتی رده پایین‌تر نسبت به سری می این کمپانی همراه با برچسب قیمت بسیار مناسب معرفی شد که خیلی زود به جهت ارائه امکاناتی خوب در قبال دریافت قیمتی کم به محبوبیت رسید. شیائومی ردمی نخستین محصول این سری است و پس از آن شاهد عرضه تلفن‌های هوشمند ردمی 1 اس، ردمی 2 و 3 بودیم.

xiaomi_redmi_3_front_rear

ردمی نوت یکی دیگر از اعضای این خانواده بزرگ است و همان‌طور که از نامش پیداست رویه‌ای مانند گلکسی نوت سامسونگ با صفحه نمایشی بزرگ را دنبال می‌کند. اما نسل ردمی نوت به همین‌جا ختم نمی‌شود. پس از آن شاهد عرضه ردمی نوت 2 همراه با حافظه داخلی 16 گیگابایتی بودیم و پس از آن نیز مدل ردمی نوت 2 پرایم با حافظه‌ای بیشتر در 13 آگوست سال 2015 میلادی عرضه شد. این محصول خیلی سریع جانشینی به نام ردمی نوت 3 را دید که همراه با یک باتری جدا نشدنی در نوامبر همان سال عرضه شد. این کمپانی چندی پیش نیز از محصول جدید خانواده ردمی نوت به نام ردمی نوت 3 پرو رونمایی کرد که نسبت به نسخه اصلی خود از سخت افزار قدرتمندتری برخوردار است.

xiaomi-redmi-note-3-pro-023

در حالی که انقلاب خانواده ردمی محصولات شیائومی در حال تکامل است؛ اما هنوز هم این محصولات ارزان قیمت هستند و می‌توانند قشر بیشتری از جامعه را در بر گیرند. بنابراین خیلی هم جای تعجب ندارد از این محصولات که از ارزش خرید بالایی برخوردارند، چیزی بیش از 110 میلیون قطعه در طول تنها 3 سال به فروش رفته باشد.

با این حال اوپو سال 2016 را قدرتمندتر از رقیب خود شیائومی آغاز کرده است و میزان فروش محصولات آن نسبت به شیائومی پیشی گرفته است. اما لی جون مدیرعامل شیائومی اعلام کرده است که از این قضیه هیچ ترس و واهمه‌ای نداشته و به‌زودی این شرکت به جایگاه اصلی خود باز خواهد گشت. این سقوط در میزان فروش ممکن است دلیلی جز تلاش سایر تولید کنندگان تلفن‌های هوشمند اندرویدی چینی نداشته باشد. علاوه بر آن شیائومی هنوز فروش فیزیکی و آفلاین خود را آغاز نکرده است و تنها از طریق اینترنتی به فروش محصولات خود می‌پردازد که می‌تواند عامل مؤثری بر این کاهش فروش باشد. با این حال مدیران این کمپانی اعلام کرده‌اند که به‌زودی فروشگاه‌های بزرگ خود را در سراسر جهان دایر خواهند کرد تا در فروش محصولات خود، احساس نزدیک‌تری را با مشتریانشان داشته باشند.