سئو برای سایت‎های فروشگاهی چگونه است؟

در دنیای دیجیتال مارکتینگ و سئو، در حال حاضر فروشگاه های آنلاین می‌توانند بیشترین بهره وری را از ترافیک و بازدید کننده از سایت به خود اختصاص دهند و البته با توجه به ماهیت متفاوت آنها با سایت های خبری، وبلاگی و شرکتی، قطعا تکنینک ها و روش های سئو برای سایت های فروش آنلاین متفاوت اس . متن زیر نتیجه گفتگو در شرکت طراحی سایت فروش گستر است که به عنوان تنها شرکت در زمینه سئو تخصصی برای سایت های فروشگاهی فعالیت می‌کنند.

سئو چیست؟

لغت سئو (SEO) برگرفته از عبارت انگلیسی Search Engine Optimization  و به معنی بهینه‎سازی وب‎سایت در موتورهای جستجوگر، برای بهتر دیده شدن است. در واقع سئو یکی از تکنیک‎های موثر و کاربردی در معرفی هر چه بهتر و بیشتر وب‎سایت به کاربران است که این مورد به افزایش بازدید کاربران از سایت کمک شایان توجهی می‎کند.

البته باید این نکته را در نظر گرفت که سئو سایت‎ فروشگاهی به معنی استفاده از راهکارهای غیراخلاقی برای دستکاری در نتیجه‎ی کاوش‌های موتورهای جستجوگر نیست، بلکه استفاده از روش‎های اصولی برای بهبود وب سایت، در راستای رویت آن در نتایج جستجوهای طبیعی سئو ‎سایت می‎باشد که در نهایت موجب اخذ رتبه بهتر در موتورهای جستجو می‎شود.

سئو سایتهای فروشگاهی

سئو یکی از تکنیک‎های کاربردی در معرفی برند و تجارت به کاربران وب‎سایت است، کاربرانی که احتمال دارد به مشتریان برند تبدیل شوند.یکی از مهمترین مواردی که می‎بایست در فروشگاه اینترنتی رعایت شود، سئو سایت‎های فروشگاهی است و صاحب هر سایت فروشگاهی باید برای سئو فروشگاه اینترنتی خود اهمیت ویژه‎ایی قائل شود. چرا که امروزه با توجه به مزایای خرید اینترنتی تعداد مشتریان سایت‌های فروشگاهی در حال افزایش است و به تبع، طراحی سایت فروشگاهی نیز بیشتر و رقابت فروشگاه‌های اینترنتی در موتورهای جستجوگر نیز فشرده‌تر شده است. بنابراین می‌بایست بهینه سازی سایت‌ فروشگاه اینترنتی در ارجحیت قرار گیرد و قسمتی از استراتژی دیجیتال مارکتینگ هر فروشگاه اینترنتی باشد.

اهمیت سئو مداوم فروشگاه اینترنتی از همان آغاز طراحی

سئو سایت فروشگاهی می‎بایست از نقطه‎ی آغازین طراحی سایت صورت گیرد و باید آن را جز مواد اولیه‎ی تاسیس سایت فروشگاه اینترنتی دانست. در غیر اینصورت ممکن است، پروژه‎ی طراحی فروشگاه با شکست مواجه شود و صاحب آن متحمل هزینه‎ی زیادی گردد.

بنابراین اگر هدف صاحب یک فروشگاه آنلاین، افزایش روزانه‎ی فروش سایت است باید از ابتدا بر روی سئو تخصصی سایت فروشگاهیاش کار کند و به آن را صورت مدوام انجام دهد. بسیار دیده شده است که صاحبان فروشگاه اینترنتی بعد از رسیدن به نتیجه‎ی رضایت بخش از سئو سایت خود، دیگر کار چندانی در زمینه‎ی سئو برای سایت فروشگاهیشان نمی‎کنند و آن را به حال خود رها می‌کنند. در صورتی که با توجه به پویایی تکنولوژی‎های فناوری اطلاعات، رتبه‎ی سایت در گوگل نمی‎تواند همیشگی باشد و می‎بایست مدام بر روی سئو سایت فروشگاهی کار شود تا گوگل فروشگاه آنلاین را از جرگه‎ی رقابت خارج نکند.

لازم به ذکر است در سئو وبسایت فروشگاهی برای کسب نتیجه‎ی دلخواه، نباید انتظار پاسخ دهی سریع را داشت و بعد از انجام فرآیند سئو می‎بایست، برای کسب نتیجه زمان لازم را در نظر گرفت.

آموزش سئو سایت فروشگاهی

سئو سایت فرآیندی است که باید به صورت مداوم و همیشگی انجام پذیرد. برای کسب رتبه‎ی مطلوب در جستجوهای گوگل می‎توان از تکنیک های متعددی استفاده نمود که هرکدام تاثیر خوبی بر سئو فروشگاه اینترنتی دارند.

سه مرحله‎ی اصلی در سئو سایت فروشگاهی

  • سئو تکنیکال
  • بازاریابی محتوی
  • لینک‎سازی هدفمندسئو

سئو تکنیکال برای سایت های فروشگاهی

سئو تکنیکال شامل مواردی مختلفی از قبیل رعایت اصول سئو در بخش طراحی وب‎سایت فروشگاهی، بهینه کردن سرعت سایت، طراحی نسخه‎ی واکنشگرا و … می‎باشد.

قبل از انجام هریک از اصول سئو مانند بازاریابی محتوا و لینک سازی هدفمند نیازمند به سایتی استاندارد و قدرتمند وجود دارد. چرا که سئو تکنیال پایه و اساسی برای لینک‎های خارجی و بهینه سازی محتوای وب‎سایت به شمار می‎رود و سایت فروشگاهی با استفاده از سئو تکنیکال با سرعت بیشتری توسط موتورهای جستجو ایندکس می‎شود و در آنها مشاهده خواهد شد.

بازاریابی محتوا برای فروشگاه های اینترنتی

در سال‎های اخیر بازاریابی محتوا یک روش خوب برای فروش محصول و ارائه‌ی خدمات محسوب می‎شود. برای موفقیت در سئو می‎بایست وب‎سایت دارای محتوای قابل قبول و با ارزشی باشد، البته باید توجه داشت که منظور از تولید محتوا فقط محتوای دیجیتالی نیست، بلکه محتوای دیجیتالی زیر مجموعه‎ایی از تولید محتوا محسوب می‎شود

بازاریابی محتوا به روش‎های مختلفی انجام می‎گیرد، روش‎هایی از قبیل:

  • شناسایی کلمات کلیدی با ارزش

مهم‌ترین قسمت در سئو محصولات فروشگاهی ، یافتن  کلمات کلیدی مناسب برای کسب ‌و کار هدف است. برای سئو بهتر محصولات فروشگاهی ابتدا باید این موضوع را دانست که مشتریان برای یافتن محصول در اینترنت چه کلماتی را ممکن است جستجو کنند و در تولید محتوا روی آن کلمات مانور داد.

  • لینک سازی داخلی

در محتوای تولید شده وب سایت اگر از کلماتی استفاده گردد که امکان لینک سازی داخلی آن‎ها فراهم باشد، بازدید از صفحات فروشگاه به مراتب بیشتر می‎شود و این خود بر روی رتبه‎ی وب‎سایت تاثیرگذار است.

  • تولید محتوای با ارزش

برای معرفی یک محصول تنها نمایش ظاهر آن کافی نیست، چرا که گوگل نمی‎تواند عکس را بخواند؛ بنابراین می‎بایست برای کالا توصیفی کامل، درست و غیر تکراری نوشت.

  • تدوین استراتژی محتوایی

اگر محتوای تولید شده برای عناوین وب‎سایت فروشگاهی دارای استراتژی مشخصی باشد، کاربر توضیحات را به دلیل نظم آن به خوبی درک کرده و از وب‎سایت و صفحه انتخاب شده آن خسته نمی‎شود و آن را دیر ترک می‎کند.

لینک سازی هدفمند در فروشگاه های آنلاین

برای رقابت با سایت‎های قدیمی در نتیجه‎ی جستجوهای گوگل، علاوه بر تولید محتوای با ارزش و همچنین رعایت کردن اصول سئو تکنیکال، می‎بایست لینک سازی خارجی نیز در وب‎سایت انجام پذیرد. برای ایجاد لینک‎سازی می‎توان از ابزارها و ترفندهای متعددی استفاده کرد، مانند خرید بک لینک، کامنت مارکتینگ، فعالیت های در شبکه های اجتماعی و …

در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی باید به یاد داشت که موتورهای جستجو روز به روز پیشرفته‎تر و مجهزتر می گردند و برای باقی ماندن در بازار رقابت مجازی نیاز است که همراستا با این صنعت رو به جلو حرکت کرد تا بتوان به کسب رتبه‎ی بهتر نایل شد و از سایر رقبا پیشی گرفت.

آخرین اخبار تکنولوژی را در وب سایت دیجی رو دنبال کنید
توجه این مطلب یک رپورتاژ تبلیغاتی است دیجی‌رو مسئولیتی در قبال محتوای این مطلب ندارد
مطالب مرتبط

دیدگاه خود را ثبت کنید

avatar