شب گذشته شاهد برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان اپل بودیم که طی آن این کمپانی آمریکایی از تازه‌ترین دستاوردهای خود از جمله آی او اس 10 (iOS 10) رونمایی کرد. اما این تمام ماجرا نبود و در کنار این رونمایی ما شاهد معرفی اپلیکیشن‌های بازطراحی شده‌ای نیز بودیم.

یکی از این برنامه‌ها، اپل موزیک (Apple Music) بود که تغییرات بصری و ویژگی‌های جدیدی را دریافت کرده است. طی این مراسم «ادی کیو» نایب رییس ارشد بخش خدمات و نرم‌افزار اینترنت در شرکت اپل به روی صحنه آمد و از رئیس بخش مصرف کنندکان بازار اپل خانم «بازوما سینت جان» را به روی صحنه دعوت کرد تا در ارتباط با تغییرات به وجود آمده در اپل موزیک به با حاضرین سالن توضیحاتی را ارائه دهد.

تب‌ها در قسمت پایینی و بالای اپلیکیشن هیچ تغییری نکرده‌اند؛ اما اپل هر کدام از گزینه‌های این تب‌ها را بازطراحی کرده است تا استفاده از آن‌ها در آسوده‌ترین حالت ممکن شود. علاوه بر آن سرویس موزیک اپل اینک میزبان بخش جدیدی حاوی متن ترانه‌ها و همچنین پلی لیست روزانه تحت عنوان تبی به نام «For You» است.

اپل موزیک

این سرویس که سال گذشته و طی کنفرانس توسعه دهندگان اپل برای نخستین بار رونمایی شده بود، اینک بیش از 15 میلیون کاربر ماهانه دارد. در حالی که بیش از یک میلیارد دستگاه آی او اسی فعال در سراسر جهان وجود دارد، برخی تحلیلگران معتقدند که اپل باید پایه‌های این سرویس را قدرتمندتر از آن چه که در حال حاضر هست قوی‌تر می‌ساخت تا بتواند مخاطبین بیشتری را جذب این سرویس کند. اپل موزیک بر خلاف رقیب اصلی خود اپلیکیشن «اسپوتیفای» حق اشتراک رایگان را به ازای تبلیغات ارائه نمی‌دهد. اپل همچنین ما کاهش سود دریافتی از هنرمندانی نظیر Drake، آلبوم‌هایی اختصاصی از آن‌ها منشتر می‌کند که در اصل اسپوتیفای از انجام آن دوری می‌کند.

اپل موزیک اینک 15 میلیون مخاطب دارد

در طول سال گذشته اپل تلاش کرد تا با طراحی و مهندسی خود مشکلات ناشی از ادغام اپل موزیک و فریم ورک آیتونز را برطرف سازد. علاوه بر آن برخی از کاربران پرمصرف آیتونز نیز مجبور شدند با مواجه شدن موزیک‌های ناخواسته حذف شده خود به مشترکین اپل موزیک بپیوندند. حال امروز اپل خبر از طراحی جدیدی می‌دهد تا اکوسیستم رسانه‌ای اپل نسبت به گذشته آسان‌تر شده و قابل دسترس تر باشد. اپل این اپلیکیشن را همراه با آی او اس 10 در پاییز آینده عرضه خواهد کرد.