آمار فروش کلی تلفن‌های هوشمند در سه ماهه سوم سال 2015

فروش کلی تلفن‌های هوشمند در سه ماهه سوم سال 2015

سال 2015 را می‌توان یکی از داغترین سال‌های تجربه کرده‌ بازار در زمینه تلفن‌های هوشمند نامید. بازاری که حالا برند‌های جدیدی را به خود می‌بیند و دارای اضلاع زیادی شده است. برندهای جدیدی نظیر شیائومی و چندین برند دیگر که با ارائه محصولاتی قدرتمند و کاملاً مدرن، برندهای معروف دنیا را به چالشی سخت دعوت نموده اند.

از سوی دیگر رقابت بین بزرگان بازار تلقن‌های هوشمند، با ارائه پرچمدارانی قدرتمندتر از همیشه همراه بوده است. به طوری که رکود اقتصادی حاکم در دنیا نیز نتوانسته است از حرارت این بازار بکاهد.
بر اساس آمار منتشرشده توسط کمپانی تحقیقاتی Digitimes Research باید سامسونگ را برنده‌ی نخست بازار‌ تلفن‌های هوشمند در سه ماهه سوم سال 2015 میلادی اعلام نمود.

به طور کلی در سه ماهه سوم سال 2015 جمعاً بیش از 331 میلیون تلفن هوشمند در بازار تلقن‌های هوشمند فروخته شده است که رشدی بالغ بر 10.5 درصد نسبت به سه ماهه سوم سال 2014 و همچنین رشدی معادل 7.7 درصد را نسبت به سال گذشته را تجربه نموده است. همچنین در این تحقیقات پیش بینی شده است که در سه ماهه چهارم سال 2015 نیز جمعاً 396.8 میلیون دستگاه فروخته شده باشد.بنابر این می‌توان گفت که در پایان سال 2015 جمعاً 1.326 میلیارد دستگاه فروخته شده باشد که نسبت به میزان فروش سال گذشته، رشدی 10.1 درصدی را تجربه خواهد کرد.

بر اساس این آمار کمپانی سامسونگ با ارائه محصولات و پرچمداران قدرتمندی نظیر Samsung Galaxy S6 Edge و Galaxy Note5 توانسته است بیش از 25.6 درصد از فروش کل تلفن‌های هوشمند در سه ماهه سوم سال 2015 را به دست آورد.

میزان فروش کمپانی‌های دیگر نیز به ترتیب زیر بوده است:

Apple 14.5%

Huawei 7.4 %

Lenovo 4.8 %

LG Electronics 4.5 %

Xiaomi Technology 3.8 %

BBK 3.5 %

TLC Communication Technology 3.3 %

Oppo 3.2 %

ZTE 2.5 %

Sony Mobile Communications 2.0 %

Microsoft Mobile 1.7%

Meizu 1.7%

Coolpad 1.5%

Asustek 1.4%

نکته جالب توجه این آمار، حضور 9 شرکت چینی از 15 شرکت موجود، 2 شرکت آمریکایی و کره ای و یک شرکت ژاپنی و تایوانی در این لیست می‌باشد. از نام کمپانی HTC نیز در این لیست خبری نیست تا مسئولان این شرکت را بیش از پیش نسبت به آینده بازار تلفن‌های هوشمند خود نگران نماید.