دیجی رودیجی رو
  • اخبار تکنولوژی
    • اخبار داخلی
    • اخبار تلفن همراه
    • اخبار سخت افزار
    • اخبار اپلیکیشن‌ها
  • آموزش
  • بررسی محصولات
  • راهنمای خرید
  • سرگرمی
    • اخبار بازی
    • معرفی بازی
      • بازی موبایل
      • بازی دسکتاپ
      • بازی کنسول
    • معرفی اپلیکیشن
    • سینما و تلویزیون
  • دیجی فکت
  • دیجی لایف
  • دیجی10
  • مقالات گوناگون
خواندن: حقیقت در مورد سیستم نمسیس بازی Shadow of Mordor پس از ده سال فاش شد!
به اشتراک بگذارید
ورود
اعلان نمایش بیشتر
تغییر اندازه فونتآآ
دیجی رودیجی رو
تغییر اندازه فونتآآ
جستجو
حساب کاربری دارید؟ ورود
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
دیجی رو > بازی و سرگرمی > اخبار بازی > حقیقت در مورد سیستم نمسیس بازی Shadow of Mordor پس از ده سال فاش شد!
اخبار بازی

حقیقت در مورد سیستم نمسیس بازی Shadow of Mordor پس از ده سال فاش شد!

حسین محمودزاده 5 فروردین 1404 ساعت 20:23
زمان مطالعه: 5 دقیقه
سیستم نمسیس بازی Shadow of Mordor
اشتراک گذاری
بلیط هواپیما سفرمارکت

در سال 2014، یکی از مکانیک‌های گیم‌پلی منحصر به فردی که صنعت بازی‌های ویدیویی تا آن زمان به خود دیده بود، در عنوان Middle-earth: Shadow of Mordor معرفی شد. این مکانیک موسوم به سیستم نمسیس (Nemesis) به سرعت مورد تحسین بازیکنان و منتقدان قرار گرفت و تأثیر عمیقی بر طراحی بازی‌های آینده گذاشت. مکانیکی که نه تنها تجربه‌ای پویا و شخصی‌سازی شده ارائه می‌داد، بلکه باعث می‌شد هر بار که بازی را اجرا می‌کنید، ماجراجویی شما متفاوت باشد. جذابیت آن چنان بود که بسیاری از استودیوها تلاش کردند نسخه‌ای از آن را در آثار خود پیاده‌سازی کنند، اما این ویژگی همچنان به عنوان یکی از نوآوری‌های انحصاری و ماندگار استودیوی مونولیت (Monolith Productions) باقی مانده است.

حال پیش از گذشت سال‌ها، یکی از معاونان پیشین بخش بازی‌های ویدیویی در شرکت برادران وارنر (Warner Bros)، منشأ واقعی سیستم نمسیس، مکانیک محبوب و خلاقانه استودیوی مونولیت، را فاش کرده است.

برای کسانی که با این سیستم آشنایی ندارند، باید گفت که نمسیس یک مکانیک پیشرفته درون بازی است که اقدامات بازیکن را ردیابی کرده و دشمنانی را خلق می‌کند که نه تنها به یاد می‌آورند در گذشته چه اتفاقی افتاده، بلکه می‌توانند در صورت شکست خوردن از بازیکن، برای انتقام گرفتن بازگردند! در سری بازی‌های “سرزمین میانه” (Middle-earth) ساخته مونولیت، این ویژگی به دشمنان اجازه می‌داد در سلسله مراتب خود رشد کرده و نبردهای پویایی را برای گیمرها رقم بزنند.

اما در حالی که این سیستم برای گیمرهای علاقه‌مند به ماجراهای سرزمین میانه یک نوآوری جذاب بود، هدف اصلی از توسعه آن بیشتر یک تصمیم تجاری بود تا خلاقیتی صرفاً گیم‌پلی محور؛ در واقع، ایده‌ اصلی این مکانیک کاهش فروش بازی‌های دست دوم بود!

لورا فرایر (Laura Fryer)، مدیر اجرایی پیشین برادران وارنر، در ویدیویی که به دوران فعالیتش در مونولیت می‌پردازد، توضیح داد که یکی از دلایل افت فروش Batman: Arkham Asylum (ساخته استودیوی راک‌استدی) این بود که بازیکنان پس از تمام کردن بازی، نسخه خود را به خرده‌فروشی‌هایی مانند GameStop پس می‌دادند. این نسخه‌ها سپس به عنوان بازی‌های دست دوم فروخته می‌شدند.

سیستم نمسیس بازی Shadow of Mordor

فرایر می‌گوید:

این روند برای گیمرها عالی بود؛ آن‌ها می‌توانستند بازی را بخرند، آن را بفروشند و یک بازی دیگر تهیه کنند. برای GameStop هم سودآور بود، چون بازی‌های دست دوم را با تخفیف می‌فروخت و تمام درآمد آن را برای خود نگه می‌داشت.

اما این چرخه خرید و فروش، برای توسعه‌دهندگان یک فاجعه بود. آن‌ها تنها از فروش نسخه اول بازی درآمد داشتند و سهمی از فروش‌های بعدی دریافت نمی‌کردند. فرایر می‌گوید:

استودیوها میلیون‌ها دلار از دست می‌دادند، چون در ازای بازی‌های دست دوم فروخته شده هیچ درآمدی دریافت نمی‌کردند.

و این دقیقاً همان مشکلی بود که مونولیت در زمان ساخت Shadow of Mordor با آن مواجه شد. سوالی که تیم توسعه با آن روبه‌رو بود این بود: چطور یک بازی تک‌نفره طراحی کنیم که آن‌قدر جذاب باشد که بازیکنان حاضر شوند نسخه فیزیکی آن را برای همیشه در مجموعه خود نگه دارند؟ پاسخ این سوال، سیستم نمسیس (Nemesis) بود.

فرایر توضیح می‌دهد:

ما می‌دانستیم که موتور بازی مونولیت هنوز قابلیت ساخت یک دنیای کاملاً باز مانند GTA را ندارد و تیم ما هم علاقه‌ای به تجربه چندنفره نداشت. اما همچنان باید راهی برای حل این محدودیت پیدا می‌کردیم. همین طرز فکر بود که در نهایت به خلق سیستم نمسیس منجر شد؛ سیستمی که به جرأت می‌توان آن را یکی از خلاقانه‌ترین و هیجان‌انگیزترین ویژگی‌های گیمینگ در سال‌های اخیر دانست.

در مجموع، سیستم نمسیس نه تنها به عنوان راه‌حلی برای یک چالش تجاری معرفی شد، بلکه به یکی از نوآورانه‌ترین ویژگی‌های دنیای بازی‌های ویدیویی تبدیل گشت. این مکانیک منحصر به فرد توانست تعامل بازیکنان با دشمنان را به سطحی جدید برساند و تجربه‌ای پویا و شخصی‌سازی شده ارائه دهد. با این حال، با وجود موفقیت چشمگیر آن، تاکنون هیچ استودیوی دیگری نتوانسته سیستمی مشابه را در مقیاسی گسترده پیاده‌سازی کند. شاید در آینده، شاهد بازگشت و تکامل این ایده در بازی‌های جدید باشیم، اما چیزی که مشخص است، تأثیر ماندگار سیستم نمسیس بر طراحی بازی‌های ویدیویی خواهد بود.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری
برچسب ها: بازی
منابع: eurogamer
این مقاله را به اشتراک بگذارید
توییتر Whatsapp Whatsapp تلگرام ایمیل کپی کرده لینک پرینت
چه حسی به این مطلب داری؟
Sad0
Sleepy0
Love0
Happy0
Angry0
Cry0
Surprise0
مقاله قبلی پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 سونی به‌روزرسانی جدیدی را برای پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 منتشر کرد
مقاله بعدی ویوو Y300 پرو پلاس تاریخ رونمایی و مشخصات کلیدی «ویوو Y300 پرو پلاس» فاش شد
نظر بدهید نظر بدهید

نظر بدهید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا یک امتیاز انتخاب کنید!

تبلیغات

موبوگیفت
  • خرید فالوور ایرانی
  • خرید فالوور ارزان
  • پنجره دوجداره
  • خرید ممبر تلگرام
  • تاثیر سیاست های ترامپ بر کریپتو
  • ارز دیجیتال ایاس ( EOS)
  • قدرت دادن چین لینک به Web3
  • راز نوسانات بیت کوین
  • دوج کوین یا شیبا
  • دستگاه جوجه کشی دماوند
  • خرید بیت کوین
  • دوربین کوچک سیم کارت خور
  • خرید اکانت اسپاتیفای
  • لوستر مدرن
  • خرید سرور hp ماهان شبکه اچ پی

آخرین خبرها

سیستم عامل هارمونی او اس برای کامپیوتر

سیستم عامل هارمونی او اس برای کامپیوتر؛ گام بلند هواوی به سوی استقلال و نوآوری

مقایسه ویوو X200 اولترا و گوگل پیکسل 9 پرو ایکس ال

مقایسه ویوو X200 اولترا و گوگل پیکسل 9 پرو ایکس ال؛ قدرت بهتر است یا هوش؟!

آپدیت جدید گلکسی واچ

آپدیت جدید گلکسی واچ ویژگی Now Bar را به ساعت‌های سامسونگ می‌آورد

مطالب مرتبط

بازسازی Ecco the Dolphin
اخبار بازی

بازگشت دلفین محبوب سگا؛ بازسازی Ecco the Dolphin در راه است!

16 اردیبهشت 1404 ساعت 10:52
بازسازی Gears of War
اخبار بازی

بازسازی Gears of War با کیفیت 4K به پلی استیشن 5 می‌آید!

16 اردیبهشت 1404 ساعت 09:38
دسته بازی بیومتریک سونی
اخبار بازیسونی

دسته بازی بیومتریک سونی؛ کنترلر پلی استیشن آینده استرس شما را می‌خواند!

15 اردیبهشت 1404 ساعت 10:56
Half-Life 3
اخبار بازی

Half-Life 3 بالاخره قابل بازی شد؛ منتظر معرفی رسمی در تابستان باشید!

14 اردیبهشت 1404 ساعت 13:36

درباره دیجی‌رو

رسانه دیجی‌رو با شعار دنیای تکنولوژی در اوایل سال 94 تاسیس شد. ماموریت ما اطلاع رسانی صحیح و ارائه آخرین اخبار تکنولوژی، بررسی محصولات دیجیتال، راهنمای خرید کالاهای دیجیتال و همچنین تهیه به‌روزترین مطالب آموزشی و مقالات در حوزه تکنولوژی، علم و سبک زندگی است. گروه دیجی‌رو همه‌ی تلاش خود را به کار خواهد گرفت که روزبه‌روز بر کیفیت و خدمات این رسانه بیفزاید تا دیجی رو به عنوان رسانه‌ای معتبر بدرخشد.

logo-samandehi
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
خوش آمدید

ورود به حساب کاربری

فراموش رمز عبور