دیجی رودیجی رو
  • اخبار تکنولوژی
    • اخبار داخلی
    • اخبار تلفن همراه
    • اخبار سخت افزار
    • اخبار اپلیکیشن‌ها
  • آموزش
  • بررسی محصولات
  • راهنمای خرید
  • سرگرمی
    • اخبار بازی
    • معرفی بازی
      • بازی موبایل
      • بازی دسکتاپ
      • بازی کنسول
    • معرفی اپلیکیشن
    • سینما و تلویزیون
  • دیجی فکت
  • دیجی لایف
  • دیجی10
  • مقالات گوناگون
خواندن: چالش‌های رستوران‌داری در 2025
به اشتراک بگذارید
ورود
اعلان نمایش بیشتر
تغییر اندازه فونتآآ
دیجی رودیجی رو
تغییر اندازه فونتآآ
جستجو
حساب کاربری دارید؟ ورود
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
دیجی رو > مقالات گوناگون > چالش‌های رستوران‌داری در 2025
مقالات گوناگون

چالش‌های رستوران‌داری در 2025

واحد بازرگانی 29 اسفند 1403 ساعت 12:00
زمان مطالعه: 8 دقیقه
رستورانداری در 2025
اشتراک گذاری
بلیط هواپیما سفرمارکت

صنعت رستوران‌داری همچنان در حال تکامل است و تحت تأثیر سه ضلع یک مثلث شکل می‌گیرد؛ یعنی «تقاضای مشتریان»، «رقابت شدید» و «تغییر در عادات مصرف‌کننده». با شروع سال 2025، این سه ضلع همچنان وجود دارند و چالش‌های جدیدی را پیش پای رستوران‌داران گذاشته‌اند. افزایش هزینه‌ها، کمبود پرسنل و گران شدن سرسام‌آور مواد اولیه، از جمله این چالش به شمار می‌روند. در ادامه این مطلب به سراغ همه این موارد رفته‌ایم تا در سال جدید، «چالش‌ها» را به «فرصت‌ها» تبدیل کنید!

لیست
رستوران‌داری در 2025؛ چه چیزی تغییر کرده است؟چالش اول؛ افزایش انتظارات مشتریان از تجربه رستورانچالش دوم؛ مدیریت هزینه‌ها و کمبود نیروی کارچالش سوم؛ آیا دیجیتالی شدن یک تهدید برای رستوران‌هاست؟چالش چهارم؛ موضوعات محیط زیستی و مسئولیت اجتماعیچالش ششم؛ تغییرات در رفتار مشتریان و نقش شبکه‌های اجتماعیچالش هفتم؛ تغییر سبک تغذیه و افزایش تقاضا برای غذاهای سالمفقط آن‌هایی که تغییر را می‌پذیرند، در رستوران‌داری موفق می‌شوند!

رستوران‌داری در 2025؛ چه چیزی تغییر کرده است؟

مشتریان دیگر فقط برای غذا خوردن به رستوران نمی‌آیند؛ آن‌ها تغییر کرده‌اند و به دنبال یک تجربه خاص، سریع و بدونِ دردسر هستند. خیلی‌ها به قابلیت رزرو آنلاین اهمیت می‌دهند و تا حد امکان، از حضور فیزیکی خودداری می‌کنند. بعضی دیگر هم حواسشان به صفحه اینستاگرامی رستوران است و همیشه در جست‌وجوی آیتم‌های غذایی جدید هستند. حالا به ابزاری بیشتر از «طعم غذا» نیاز دارید! در حال حاضر 7 چالش بزرگ در سال 2025 پیش پای رستوران‌دارها قرار دارند که ممکن است آن‌ها را به ورشکستگی کشاند.

چالش اول؛ افزایش انتظارات مشتریان از تجربه رستوران

مشتریان به «سرعت سفارش‌دهی»، «منوی شخصی‌سازی‌شده» و حتی «سرگرمی در رستوران» بیشتر اهمیت می‌دهند؛ بنابراین، نمی‌توان فقط به کیفیت غذا و تنوع آیتم‌های رستوران بسنده کرد و نیاز مشتریان را نادیده گرفت.

افزایش انتظارات مشتریان

رستوران‌هایی که با فناوری‌های مدرن همگام شوند، در این رقابت برنده می‌شود. از جمله ابزارهای دیجیتالی که در کنترل این چالش به دردتان می‌خورند، عبارت‌اند از:

  • منوهای دیجیتال
  • سیستم سفارش‌گیری آنلاین
  • سیستم‌های وفاداری هوشمند + باشگاه مشتریان
  • پیشنهادهای شخصی‌سازی‌شده ویژه مشتریان ثابت (VIP)

با وجود این نکات، اگر هنوز در حال استفاده از روش‌های سنتی هستید، وقت آن رسیده که تغییر کنید!

چالش دوم؛ مدیریت هزینه‌ها و کمبود نیروی کار

یکی دیگر از بزرگ‌ترین مشکلات رستوران‌داران در سال 2025، مدیریت هزینه‌ها و کمبود نیروی انسانی است. افزایش هزینه‌های مواد اولیه، حقوق پرسنل و اجاره مغازه باعث شده‌اند که رستوران‌های کوچک و نوپا با مشکلات جدی مواجه شوند.

یکی از راهکارهای هوشمند برای مقابله با افزایش هزینه‌ها، استفاده از «فناوری» برای مدیریت نیروی انسانی است. بسیاری از رستوران‌ها در حال جایگزین کردن سیستم‌های دیجیتال به‌جای روش‌های سنتی هستند. مثلاً با کمک منو دیجیتال به مشتریان اجازه می‌دهند که قبل از ورود به رستوران، غذاهای منو را ببینند و سفارش دهند. این راهکار هم هزینه‌های اجرایی را کاهش می‌دهد و هم روی تجربه مشتری تأثیر زیادی می‌گذارد.

چالش سوم؛ آیا دیجیتالی شدن یک تهدید برای رستوران‌هاست؟

دیجیتالی شدن، مثل چاقوی آشپزخانه است؛ اگر بلد باشید چطور از آن استفاده کنید، غذاهای خوشمزه‌تری درست می‌کنید. در عوض اگر مهارت نداشته باشید، ممکن است دستتان را ببُرید! بعضی از رستوران‌ها با آغوش باز از منوهای دیجیتال، سیستم سفارش‌گیری آنلاین و هوش مصنوعی استقبال کرده‌اند. در نتیجه، در عرض چند ماه رُشد کرده‌اند و سودشان چند برابر شده است.

رستوران‌های هوشمند

در مقابل، بعضی دیگر همچنان به روش‌های سنتی وفادارند و چیزی جز کاهش فروش و نارضایتی مشتریان دستگیرشان نشده. برندهایی مثل مَک‌دونالد (McDonald’s) با کیوسک‌های سلف‌سرویس و سفارش‌گیری از طریق منوی آنلاین ثابت کرده‌اند که فناوری تهدید نیست. بلکه اتفاقاً برعکس چیزی که به نظر می‌رسد، یک فرصت طلایی است!

چالش چهارم؛ موضوعات محیط زیستی و مسئولیت اجتماعی

مشتری‌های امروزی خیلی دوست دارند بدانند که غذایشان از کجا آمده و چه تاثیری روی محیط‌زیست دارد! به‌خاطر همین است که تقاضا برای بسته‌بندی‌های قابل بازیافت و استفاده از مواد اولیه ارگانیک روزبه‌روز بیشتر می‌شود. اگر یک رستوران به این موارد توجهی نکند، احتمالاً با دو چالش همزمان روبه‌رو می‌شود؛ یکی، کاهش مشتریان و دیگری، قوانین سخت‌گیرانه‌تر.

موارد زیر، از جمله راهکارهای مفید برای حفظ محیط‌زیست در صنعت رستوران‌داری‌اند:

  • مدیریت و کاهش ضایعات غذایی: بهینه‌سازی منو و مدیریت دقیق موجودی
  • بسته‌بندی‌های دوستدار محیط‌زیست: استفاده از ظروف گیاهی و قابل‌بازیافت
  • تلاش برای کاهش مصرف انرژی: یا استفاده از تجهیزات کم‌مصرف و بهینه‌سازی روشنایی
  • آموزش کارکنان و اطلاع‌رسانی به مشتریان: با ارائه تخفیف برای سفارش‌های بدون بسته‌بندی اضافی
  • همکاری با دوستداران محیط‌زیست و استفاده از مواد طبیعی: با استفاده از مواد اولیه ارگانیک و محلی

چالش ششم؛ تغییرات در رفتار مشتریان و نقش شبکه‌های اجتماعی

یکی از نکات جالبی که باید بدانید این است که مشتری‌ها دیگر مثل گذشته تصمیم نمی‌گیرند! یعنی قبل از انتخاب یک رستوران، ساعت‌ها در اینستاگرام، گوگل و تیک‌تاک می‌گردند. همچنین، نظرات دیگران را می‌خوانند و حتی درباره کیفیت غذاها و فضای داخلی رستوران‌ها «استوری» می‌گذارند. این یعنی رستورانی که در شبکه‌های اجتماعی فعال نباشد، انگار اصلاً وجود ندارد!

برای درک بهتر تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر صنعت رستوران‌داری، به جدول زیر نگاهی بیندازید:

موضوع داغ از نظر مشتری! چرا برایش مهم است؟ نمونه رستوران موفق
بررسی آنلاین و نظرات مشتریان 90٪ مشتریان قبل از مراجعه به رستوران نظرات را بررسی می‌کنند. رستوران دیسفروتار (Disfrutar) در بارسلونا
بازاریابی اینستاگرامی پست‌های جذاب و استوری‌های تعاملی مشتریان را جذب می‌کنند. شرکت صنایع غذایی ناندوز (Nando’s) در آفریقای جنوبی
اینفلوئنسر مارکتینگ توصیه‌های بلاگرهای غذا می‌تواند فروش را چند برابر کند. همکاری رستوران بین‌المللی KFC با تیک‌تاکِرها
چالش‌های وایرال تیک‌تاک غذاهایی که در تیک‌تاک ترند می‌شوند، فروش فوق‌العاده‌ای دارند. شرکت بین‌المللی پیتزا دومینوز (Domino’s)

چالش هفتم؛ تغییر سبک تغذیه و افزایش تقاضا برای غذاهای سالم

در سال‌های نه‌چندان دور، منوی رستوران‌ها پُر بود از فست‌فودهای سنگین و نوشیدنی‌های گازدار؛ اما حالا مشتری‌ها به پیتزای پپرونی با نوشابه خانواده راضی نمی‌شوند! مصرف «غذای سالم» به یکی از اولویت‌های اصلی مصرف‌کنندگان تبدیل شده و خیلی‌ها به سلامتشان اهمیت می‌دهند.

بسیاری از مشتری‌ها به دنبال غذاهای سالم‌تر، ارگانیک و رژیمی هستند. به‌عنوان مثال، سینی‌های وگان، غذاهای بدون گلوتن و کم‌کالری از جمله غذاهای ارگانیک و محبوب به شمار می‌روند. حالا رستوران‌ها باید تنوع بیشتری به منوی خود بدهند تا پاسخگوی همه این نیازهای غذایی خاص باشند.

فقط آن‌هایی که تغییر را می‌پذیرند، در رستوران‌داری موفق می‌شوند!

صنعت رستوران‌داری با سرعتی سرسام‌آور در حال تغییر است و روش‌های سنتی دیگر به درد نمی‌خورند. انتظارات مشتریان روزبه‌روز بیشتر می‌شوند، هزینه‌ها بالا رفته‌اند و فناوری‌هایی که قبلاً «لاکچری» بودند، حالا ابزاری برای رقابتی‌اند. در چنین شرایطی، رستوران‌هایی که با این تغییرات سازگار شوند، همچنان رشد خواهند کرد؛ اما آن‌هایی که در برابر این تغییرات مقاومت کنند، خیلی زود از بازار حذف می‌شوند.

بنابراین سؤال اصلی این است که آیا کسب‌وکار شما آماده ورود به دنیای جدید رستوران‌داری است؟ آیا قرار است از این موج تغییرات بالا بروید یا در برابر آن مقاومت کنید؟ تصمیم با شماست! اما آینده به افرادی تعلق دارد که «تغییر» را می‌پذیرند و از آن به «فرصت» تبدیل می‌کنند.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری
برچسب ها: رستوران, رستوران‌داری
این مقاله را به اشتراک بگذارید
توییتر Whatsapp Whatsapp تلگرام ایمیل کپی کرده لینک پرینت
چه حسی به این مطلب داری؟
Sad0
Sleepy0
Love0
Happy0
Angry0
Cry0
Surprise0
مقاله قبلی هیومیک اسید پرک هیومیک اسید؛ فرمول طلایی افزایش بهره‌وری کشاورزی مدرن
مقاله بعدی اوپو A5 و اوپو A5 انرژی ادیشن گوشی‌های «اوپو A5» و «اوپو A5 انرژی ادیشن» رسماً معرفی شدند
نظر بدهید نظر بدهید

نظر بدهید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا یک امتیاز انتخاب کنید!

تبلیغات

موبوگیفت
  • خرید فالوور ایرانی
  • خرید فالوور ارزان
  • پنجره دوجداره
  • خرید ممبر تلگرام
  • تاثیر سیاست های ترامپ بر کریپتو
  • ارز دیجیتال ایاس ( EOS)
  • قدرت دادن چین لینک به Web3
  • راز نوسانات بیت کوین
  • دوج کوین یا شیبا
  • دستگاه جوجه کشی دماوند
  • خرید بیت کوین
  • دوربین کوچک سیم کارت خور
  • خرید اکانت اسپاتیفای
  • لوستر مدرن
  • خرید سرور hp ماهان شبکه اچ پی

آخرین خبرها

مقایسه ویوو X200 اولترا و گوگل پیکسل 9 پرو ایکس ال

مقایسه ویوو X200 اولترا و گوگل پیکسل 9 پرو ایکس ال؛ قدرت بهتر است یا هوش؟!

آپدیت جدید گلکسی واچ

آپدیت جدید گلکسی واچ ویژگی Now Bar را به ساعت‌های سامسونگ می‌آورد

مشخصات ویوو ایکس فولد 5

نگاهی پیش از عرضه به گوشی تاشو جدید ویوو ایکس فولد 5

مطالب مرتبط

چگونه با پشتیبانی نمایندگی HP تماس بگیریم؟ شماره تلفن و راهنمای ارتباط
مقالات گوناگون

چگونه با پشتیبانی نمایندگی HP تماس بگیریم؟ شماره تلفن و راهنمای ارتباط

15 اردیبهشت 1404 ساعت 16:15
ساعت سیکو و ساعت اورینت
مقالات گوناگون

نکات مهمی که قبل از خرید ساعت باید بدانید

15 اردیبهشت 1404 ساعت 15:35
آموزش ساخت اپل آیدی در سال 2025
مقالات گوناگون

آموزش ساخت اپل آیدی در سال 2025

13 اردیبهشت 1404 ساعت 15:30
طراحی روف گاردن هوشمند
مقالات گوناگون

طراحی روف گاردن مدرن؛ وقتی تکنولوژی هوشمند وارد بام خانه‌ها می‌شود

12 اردیبهشت 1404 ساعت 17:00

درباره دیجی‌رو

رسانه دیجی‌رو با شعار دنیای تکنولوژی در اوایل سال 94 تاسیس شد. ماموریت ما اطلاع رسانی صحیح و ارائه آخرین اخبار تکنولوژی، بررسی محصولات دیجیتال، راهنمای خرید کالاهای دیجیتال و همچنین تهیه به‌روزترین مطالب آموزشی و مقالات در حوزه تکنولوژی، علم و سبک زندگی است. گروه دیجی‌رو همه‌ی تلاش خود را به کار خواهد گرفت که روزبه‌روز بر کیفیت و خدمات این رسانه بیفزاید تا دیجی رو به عنوان رسانه‌ای معتبر بدرخشد.

logo-samandehi
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
خوش آمدید

ورود به حساب کاربری

فراموش رمز عبور