دیجی رودیجی رو
  • اخبار تکنولوژی
    • اخبار داخلی
    • اخبار تلفن همراه
    • اخبار سخت افزار
    • اخبار اپلیکیشن‌ها
  • آموزش
  • بررسی محصولات
  • راهنمای خرید
  • سرگرمی
    • اخبار بازی
    • معرفی بازی
      • بازی موبایل
      • بازی دسکتاپ
      • بازی کنسول
    • معرفی اپلیکیشن
    • سینما و تلویزیون
  • دیجی فکت
  • دیجی لایف
  • دیجی10
  • مقالات گوناگون
خواندن: گزارش سال 98 دیجی کالا؛ بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران در راه بورس
به اشتراک بگذارید
ورود
اعلان نمایش بیشتر
تغییر اندازه فونتآآ
دیجی رودیجی رو
تغییر اندازه فونتآآ
جستجو
حساب کاربری دارید؟ ورود
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
دیجی رو > اخبار > اخبار داخلی > گزارش سال 98 دیجی کالا؛ بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران در راه بورس
اخبار داخلی

گزارش سال 98 دیجی کالا؛ بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران در راه بورس

حسین محمودزاده 30 تیر 1399 ساعت 19:16
زمان مطالعه: 6 دقیقه
گزارش سال 98 دیجی کالا
اشتراک گذاری
بلیط هواپیما سفرمارکت

طبق اعلام قبلی، امروز دیجی کالا رویداد سالانه خود جهت ارائه گزارش عملکرد سالانه را برگزار کرد که البته به واسطه شیوع کرونا، این رویداد امسال به صورت دیجیتالی برگزار شد. در این جلسه که اجرای آن را سیاوش صفاریان‌پور بر عهده داشت، برادران محمدی (سعید و حمید)، به عنوان بنیان‌گذاران این خرده فروشی آنلاین به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و عملکرد دیجی کالا در سال 98 پرداختند و به سؤالات مجری برنامه و خبرنگاران نیز پاسخ دادند.

دیجی کالا

در ابتدای کار، آمار و ارقامی از خدمات ارائه شده در دیجی کالا ارائه شد. آقایان محمدی در پاسخ به این سؤال که آیا شیوع کرونا باعث بهبود شرایط مالی دیجی کالا شده است، گفت که با وجود افزایش تقاضا طی مدت زمان شیوع این بیماری، برخی مشکلات مانند از دست دادن بخشی از نیروی کار به واسطه ترس از ابتلای به ویروس و همین‌طور عدم دسترسی فروشنده‌ها به انبارها در پی اعمال شرایط قرنطینه در شهرهای مختلف، برای این فروشگاه اینترنتی پدید آمده بود.

برادران محمدی دیجی کالا
سعید (راست) و حمید محمدی

به گفته حمید محمدی در طی چند ماهی که از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد، 30 هزار فروشنده جدید به دیجی کالا پیوسته‌اند و مجموع تعداد فروشنده‌ها را به 61 هزار رسانده‌اند. همچنین در خصوص نحوه تأمین کالا در دیجی کالا گفته شد که این امر به دو شیوه کلی انجام می‌شود. در شیوه اول، کالا توسط خود دیجی کالا تهیه و انبار شده و همواره آماده ارسال است، در حالی که شیوه بعدی ارسال کالا توسط فروشندگان دیگر فعال در دیجی کالا بوده و ارسال آن با فاصله زمانی بیشتری انجام می‌شود.

رشد سالانه دیجی کالا

بنیان‌گذاران دیجی کالا در گزارش سالانه خود به آمار جالبی هم در مورد حجم فروش فروشندگان ارائه کردند. بر این اساس، میانگین فروش برای فروشندگان دیجی کالا در سال 98 حدود 39 میلیون تومان بوده و بیشترین میزان فروش هم متعلق به فروشنده‌ای از گروه گوشی موبایل با 32 میلیارد تومان بوده که در بهمن ماه 98 ثبت شده است. همچنین یک کارگاه میناکاری و خاتم‌کاری هم در آذر ماه 98 موفق به فروش 85 میلیون تومانی شده است.

گروه‌های کالایی دیجی کالا

در سمت خریداران هم طبق آمارهای ارائه شده در گزارش دیجی کالا، پرخریدترین مشتری از نظر حجم کالا، فردی با سفارش 15971 قلم کالا بوده و از نظر مبلغ نیز شخصی در سال 98 چیزی بالغ بر 350 میلیون تومان صرف خرید از این فروشگاه اینترنتی کرده است.

مشتریان دیجی کالا

در ادامه، حمید محمدی در توضیح اینکه دیجی کالا در برابر نوسانات نرخ ارز و دلار چه واکنشی نشان می‌دهد، عنوان کرد که افزایش لحظه‌ای و روزانه قیمت کالاها به واسطه افزایش قیمت دلار به هیچ وجه از سوی خریداران قابل قبول نیست و از طرف دیگر فروشندگان هم افزایش قیمت کالا در پی افزایش قیمت دلار را اجتناب‌ناپذیر می‌دانند. بنابراین، دیجی کالا تصمیم گرفته تا با افزایش تعداد فروشندگان و گسترش بازار خود، فضایی رقابتی را ایجاد کند که در نهایت خریدار هم بتواند کالای مورد نظر خود را با بهترین قیمت ممکن دریافت کند.

سهم مارکت پلیس از دیجی کالا

اما یکی از مهم‌ترین مواردی که در گزارش سالانه دیجی کالا مطرح شد، بحث ورود این کسب و کار به بازار بورس و در واقع، فرابورس بود. حمید محمدی با اشاره به اینکه قضیه ورود دیجی کالا به بورس چیز جدیدی نیست و برنامه‌ریزی‌های مربوط به آن مدت 3 سال است که در دست انجام است، هدف از این کار را شریک کردن مردم در منافع کسب و کار دانست.

فروشگاه دیجی کالا

البته در خصوص اینکه چند درصد از سهام دیجی کالا به صورت عرضه اولیه در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت، آقایان محمدی اعلام کردند که هنوز هیچ چیز به صورت دقیق مشخص نشده اما تمایل سهامداران شرکت به عرضه حداقلی سهام و سپس افزایش آن به مرور زمان است.

برندهای پرجستجو دیجی کالا

در ادامه، سؤالی مطرح شد در خصوص اینکه هزینه ارسال کالا بر اساس قانون، به عهده فروشگاه است یا خریدار؟ در پاسخ به این سؤال هم آقای حمید محمدی عنوان کرد که هزینه ارسال کالاهای مرجوعی بر عهده فروشگاه است، اما هزینه ارسال کالاهای وصول شده توسط شخص خریدار پرداخت می‌شود. هر چند که دیجی کالا در این زمینه تخفیف‌هایی را در نظر گرفته و به عنوان نمونه برای خریدهای بالای 200 هزار تومان هزینه ارسال رایگان خواهد بود.

دیجی رو در یک نگاه

در انتها نیز در پاسخ به سؤالی که در خصوص عدم عرضه ماسک در دیجی کالا مطرح شد، آقای سعید محمدی عنوان کرد که دیجی کالا از این کار منع شده و مراجع قانونی باید اجازه انجام کار را به این فروشگاه بدهند که در این صورت دیجی کالا حاضر است کل هزینه ارسال سفارشات ماسک را به عنوان یک وظیفه اجتماعی، خود متقبل شود.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری
برچسب ها: دیجی کالا, گزارش سالیانه
این مقاله را به اشتراک بگذارید
توییتر Whatsapp Whatsapp تلگرام ایمیل کپی کرده لینک پرینت
چه حسی به این مطلب داری؟
Sad0
Sleepy0
Love0
Happy0
Angry0
Cry0
Surprise0
مقاله قبلی گوشی گیمینگ لنوو لژیون گوشی گیمینگ لنوو لژیون رکورد سرعت شارژ گوشی‌ها را خواهد شکست!
مقاله بعدی به‌روزرسانی جدید سری هواوی پی 40 به‌روزرسانی جدید سری هواوی پی 40 برای بهبود عملکرد دوربین سلفی
نظر بدهید نظر بدهید

نظر بدهید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا یک امتیاز انتخاب کنید!

تبلیغات

موبوگیفت
  • خرید فالوور ایرانی
  • خرید فالوور ارزان
  • پنجره دوجداره
  • خرید ممبر تلگرام
  • تاثیر سیاست های ترامپ بر کریپتو
  • ارز دیجیتال ایاس ( EOS)
  • قدرت دادن چین لینک به Web3
  • راز نوسانات بیت کوین
  • دوج کوین یا شیبا
  • دستگاه جوجه کشی دماوند
  • خرید بیت کوین
  • دوربین کوچک سیم کارت خور
  • خرید اکانت اسپاتیفای
  • لوستر مدرن
  • خرید سرور hp ماهان شبکه اچ پی

آخرین خبرها

افزایش فروش سایت با سئو نمو مارکتینگ

راز افزایش فروش سایت در شیراز با ترفندهای سئو و دیجیتال مارکتینگ

گوشی آنر انتخابی هوشمندانه برای عکاسی حرفه‌ای

گوشی آنر انتخابی هوشمندانه برای عکاسی حرفه‌ای

شروع موفق در دیجیتال مارکتینگ با آموزش صفر تا صد سئو در تهران

شروع موفق در دیجیتال مارکتینگ با آموزش صفر تا صد سئو در تهران

مطالب مرتبط

برگزاری دومین دوره نمایشگاه ایران ایتکس در تاریخ 24 الی 26 مرداد ماه 1403
اخبار داخلی

برگزاری دومین دوره نمایشگاه ایران ایتکس در تاریخ 24 الی 26 مرداد ماه 1403

6 خرداد 1403 ساعت 12:30
افتتاح حساب آنلاین در بانک پاسارگاد و دریافت کارت در محل دل‌خواه، با «ویپاد»
اخبار داخلی

افتتاح حساب آنلاین در بانک پاسارگاد و دریافت کارت در محل دل‌خواه، با «ویپاد»

23 دی 1402 ساعت 14:45
معرفی هتل‌های لوکس جزیره کیش
اخبار داخلی

معرفی هتل‌های لوکس جزیره کیش

30 آبان 1402 ساعت 17:15
یازدهمین ماراتون برنامه نویسی تلفن همراه کشور 15 الی 17 آذر ماه برگزار می شود
اخبار داخلی

یازدهمین ماراتون برنامه نویسی تلفن همراه کشور 15 الی 17 آذر ماه برگزار می شود

29 آبان 1402 ساعت 17:45

درباره دیجی‌رو

رسانه دیجی‌رو با شعار دنیای تکنولوژی در اوایل سال 94 تاسیس شد. ماموریت ما اطلاع رسانی صحیح و ارائه آخرین اخبار تکنولوژی، بررسی محصولات دیجیتال، راهنمای خرید کالاهای دیجیتال و همچنین تهیه به‌روزترین مطالب آموزشی و مقالات در حوزه تکنولوژی، علم و سبک زندگی است. گروه دیجی‌رو همه‌ی تلاش خود را به کار خواهد گرفت که روزبه‌روز بر کیفیت و خدمات این رسانه بیفزاید تا دیجی رو به عنوان رسانه‌ای معتبر بدرخشد.

logo-samandehi
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
خوش آمدید

ورود به حساب کاربری

فراموش رمز عبور