همه سئوکاران این را میدانند که گوگل همواره در تلاش است تا کاری کند کاربران بتوانند بهترین و بهینهترین اطلاعات را از طریق این موتور جستجو به دست آورند. به همین دلیل جدیدا آپدیتی در رابطه با helpful content منتشر کرده است که باید تمامی محتوا نویسان و صاحبین پروژههای سئو در مشهد با آنها آشنا باشند تا بتوانند در روند بهینه سازی سایت، به بهترین شکل ممکن عمل کنند.
این به روز رسانی در I/O بیان شده و گوگل به صورت کاملا رسمی در رابطه با آن صحبت کرده است. میدانید که I/O کنفرانس سالانه گوگل در رابطه با دستور العملهای خود بوده و در این کنفرانس اعلام شد که گوگل در تلاش است تا تجربه کاربری را در جستجو بهینه نماید. در ادامه به صورت کامل این آپدیت را بیان میکنیم.
آپدیت helpful content به چه صورت است؟
قبل از اینکه بخواهیم در رابطه با این آپدیت صحبت کنیم، برای درک بهتر شما از آن باید به این نکته اشاره کنیم که تا قبل از آپدیت helpful content دو نوع محتوا در نت وجود داشت. نوع اول محتوایی بود که نویسندگان برای کلیک بیشتر نوشته و هدف آن مسائلی مانند لینک سازی و یا افزایش نرخ بازدید بود.
بیشتر بخوانید: در این صفحه با خدمات طراحی سایت در مشهد پارس وب به همراه هزینه های مربوط به آن آشنا شوید.
نوع دوم محتوایی است که برای مخاطب نوشته شده و در تلاش است تا جدیدترین و بهترین اطلاعات را در اختیار کاربران قرار دهد. با توجه به اهمیتی که گوگل برای مخاطب قائل است، محتوای مفید بخش مهمی از سیستم رتبه بندی گوگل را تشکیل میدهد.
در این سیستم رتبه بندی، خزندههای گوگل در تلاش هستند تا محتوایی را در صدر قرار دهند که برای مخاطب نوشته شدند و تفاوت زیادی را بین آن و محتوای نوشته شده برای کلیک قائل شوند.
آپدیت helpful content بر این موضوع تاکید داشته و گوگل تصمیم دارید محتوا را از دیدگاه شخصی یا تخصصی مورد بررسی قرار دهد تا به هیچ وجه محتوای قدیمی و بدون ارزش را در رتبههای بالا قرار ندهد.
اطلاعیه گوگل در رابطه با به روز رسانی helpful content به شرح زیر است:
“ما در حال تلاش برای بهبود روش رتبه بندی نتایج جستجو هستیم. در این روش سعی میکنیم تا محتوای تخصصی و دارای تجربه منحصر به فرد را در بهترین رتبه قرار دهیم.
در سال گذشته سیستمی را راه اندازی کردیم که طی آن محتوای نوشته شده برای کاربر با محتوای نوشته شده برای کلیک را متمایز نماید. در ماههای آینده تصمیم داریم آن را پیشرفتهتر کرده و محتوایی را در صدر قرار دهیم که از نقطه نظر شخصی تولید شده و یا نظر تخصصی با آن همراه است.
این محتواها میتوانند در غیر منتظرهترین مکان در نت یافت شوند. برای مثال یک نظر تخصصی در یک انجمن میتواند ارزشش بیشتر از هزاران مطلب دیگر باشد. یا ممکن است در وبلاگی شناخته نشده مطلبی وجود داشته باشد که ارزش علمی بسیار بالایی داشته باشد.”
نکات کلیدی برای نوشتن محتوا با توجه به آپدیت helpful content
آپدیت helpful content روی تمامی محتواهای نوشته شده در نت تاثیر میگذارد. چه سایتهای تازه تاسیس و چه سایتهایی که سالهاست در نت به فعالیت مشغول هستند، باید محتواهای جدید و قدیمی خود را ویرایش کرده و طبق آپدیت جدید پیش بروند.
برای این کار میتوانید نکات زیر را مد نظر قرار دهید:
پایبندی به حوزه تخصصی سایت
پیشنهاد گوگل این است که حتما به حوزه تخصصی سایت خود پایبند باشید. مطمئن باشید اگر محتواهایی که ارتباط کمتری با سایت داشته و فقط برای افزایش ترافیک نوشته شده است را حذف کنید، میتوانید رتبه بهتری به دست آورید.
باید به گوگل نشان دهید که فقط به فکر مخاطب بوده و محتوای مورد نظر او را تولید میکنید.
نوشتن محتوای جدید و دست اول
اینکه بخواهید محتوایی را بنویسید که در سایتهای رقیبان شما نیز وجود دارد، دیگر جواب گو نبوده و بعد از آپدیت helpful content باید به دنبال محتوای جدید باشید. بهتر است تجربه شخصی خود را در رابطه با موضوع مورد نظر به اشتراک بگذارید.
این آپدیت فقط روی متن محتوا تاثیر نداشته و باید در رابطه با انتخاب عکس و ویدئو نیز دقت زیادی داشته باشید.
تک موضوعی بودن سایت
سایتهایی که روی چندین موضوع تمرکز کرده و قصد دارند دایره بسیار بزرگی از محتوا را پوشش دهند، فقط باعث گیج شدن خزندههای گوگل شده و مطمئن باشید نمیتوانند در آپدیت جدید helpful content جایی داشته باشند.
به همین دلیل به شما توصیه میکنیم تمرکز اصلی سایت را مشخص کرده و از نوشتن موضوعات نامرتبط خودداری کنید.
سوال کاربر را به صورت کامل پاسخ دهید
طبق آپدیت helpful content، محتوای شما باید به صورتی باشد که موضوع مورد نظر را به صورت کامل برای کاربر توضیح داده و تمامی ابهامات و سوالات او را برطرف کند.
اگر کاربر بعد از خواندن محتوا هنوز سوالی داشته و نیاز به جست و جوی مجدد داشته باشد، یعنی محتوا مفید نبوده و گوگل متوجه این موضوع خواهد بود.
ادعای غیر واقعی ممنوع است
سایت شما باید اطلاعاتی را منتشر کند که میتواند از عهده تمامی آنها بربیاید. برای مثال در رابطه با محصول، اطلاعات درست و دقیقی را بیان کند. این محتوا نباید به صورتی باشد که با دروغ، کاربر را به سمت خرید بکشاند. در این صورت حتما پنالتی خواهید شد.
تمامی مطالبی که در این محتوا بیان کردیم طبق موضوعاتی است که گوگل در رابطه با به روز رسانی آینده خود بیان کرده است. بعد از انتشار این آپدیت، قطعا اطلاعات بیشتری در رابطه با آن خواهیم داشت.
#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجیرو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.