دیجی رودیجی رو
  • اخبار تکنولوژی
    • اخبار داخلی
    • اخبار تلفن همراه
    • اخبار سخت افزار
    • اخبار اپلیکیشن‌ها
  • آموزش
  • بررسی محصولات
  • راهنمای خرید
  • سرگرمی
    • اخبار بازی
    • معرفی بازی
      • بازی موبایل
      • بازی دسکتاپ
      • بازی کنسول
    • معرفی اپلیکیشن
    • سینما و تلویزیون
  • دیجی فکت
  • دیجی لایف
  • دیجی10
  • مقالات گوناگون
خواندن: آینده مبهم بخش موبایل سونی؛ اکسپریا زنده می‌ماند یا به تاریخ می‌پیوندد؟
به اشتراک بگذارید
ورود
اعلان نمایش بیشتر
تغییر اندازه فونتآآ
دیجی رودیجی رو
تغییر اندازه فونتآآ
جستجو
حساب کاربری دارید؟ ورود
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
دیجی رو > اخبار > اخبار تلفن همراه > آینده مبهم بخش موبایل سونی؛ اکسپریا زنده می‌ماند یا به تاریخ می‌پیوندد؟
اخبار تلفن همراهسونی

آینده مبهم بخش موبایل سونی؛ اکسپریا زنده می‌ماند یا به تاریخ می‌پیوندد؟

حسین محمودزاده 17 مرداد 1404 ساعت 21:15
زمان مطالعه: 5 دقیقه
آینده مبهم بخش موبایل سونی
اشتراک گذاری
بلیط هواپیما سفرمارکت

این روزها، نمی‌توان کسی را به خاطر ندانستن اینکه بخش موبایل سونی هنوز فعال است و این شرکت هنوز هم گوشی تولید می‌کند، سرزنش کرد! حقیقت این است که گوشی‌های سونی واقعاً خوب هستند، اما دیگر آن محبوبیت سابق را ندارند. با وجود تمام شواهدی که نشان دهنده یک عقب‌نشینی واضح است، سونی حداقل به صورت عمومی، از خط تولید اکسپریا دست نمی‌کشد و همچنان به تولید گوشی‌های این سری اصرار دارد.

سخن از پایان خط تولید اکسپریا، مدت‌هاست که در محافل خبری و بین کاربران مطرح شده و هر بار سونی با بیانیه‌هایی سعی در تکذیب این موضوع دارد. خانم سو لین (Sue Lin)، مدیر ارشد مالی گروه سونی، به تازگی تلاش کرده تا این شایعات را رد کند. او در یک نشست خبری مربوط به نتایج مالی شرکت در تاریخ 7 اوت (16 مرداد)، با قاطعیت اعلام کرد که اکسپریا “برای ما یک کسب‌وکار بسیار مهم است.” این اظهارنظر در پاسخ مستقیم به نگرانی‌هایی مطرح شد که پس از مشکلات فنی مدل جدید، یعنی اکسپریا 1 مارک 7، به وجود آمده بود. این گوشی جدید با مجموعه‌ای از مشکلات فنی روبرو شده بود که باعث شد حتی فروش آن برای مدتی متوقف شود تا مشکلاتش برطرف شود.

مشکلات اکسپریا 1 مارک 7 شامل مواردی مانند ریبوت‌ها و خاموش شدن‌های ناگهانی، داغ شدن بیش از حد، خالی شدن سریع باتری و مشکلات شارژ بود. همین مشکلات باعث شد سونی فروش این دستگاه را متوقف کند تا بتواند آن‌ها را برطرف سازد. در همین حین، خبری هم منتشر شد که نشان می‌داد تولید این گوشی به شرکت‌های ثالث واگذار شده و خود سونی مستقیماً آن را تولید نمی‌کند. این واگذاری تولید به شرکت‌های بیرونی، یکی از دلایلی بود که شایعات مربوط به بی‌اهمیت شدن بخش موبایل سونی را قوت بخشید. بسیاری از کاربران و تحلیل‌گران این اتفاق را نشانه‌ای از عدم تعهد و تمایل سونی به برند اکسپریا می‌دانستند.

اکسپریا 1 مارک 7
اکسپریا 1 مارک 7

باید به این نکته هم اشاره کرد که اکسپریا دیگر آن نامی نیست که قبلاً در هر خانه‌ای شنیده می‌شد. امروزه، گوشی‌های اکسپریا در بازار ایالات متحده به فروش نمی‌رسند و حتی در بازار داخلی سونی یعنی ژاپن نیز دیگر محبوبیت سابق را ندارند. در ژاپن، اپل بیشترین سهم بازار را در اختیار دارد و با اینکه سونی هنوز سهمی از بازار را حفظ کرده، اما پشت سر دیگر تولیدکنندگان اندرویدی مانند گوگل، شیائومی و سامسونگ قرار دارد. این کاهش سهم بازار، به ویژه در بازار خانگی، ضربه بزرگی به اعتبار و جایگاه سونی در صنعت موبایل زده است. با این حال، سونی همچنان به توسعه این خط تولید ادامه می‌دهد.

با وجود تمام این مشکلات، که به نظر می‌رسد نشانه‌هایی از بی‌اهمیت شدن یک خط تولید گوشی برای سازنده‌اش هستند، سونی حداقل به صورت علنی به این موضوع اعتراف نمی‌کند. سو لین توضیح داد:

فناوری ارتباطات یک تکنولوژی بسیار مهم است که سونی مدت‌هاست آن را پرورش داده است.

او افزود:

ما همچنین می‌خواهیم به کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند خود ارزش بدهیم.

لین تأکید کرد که تخصص و حق ثبت اختراع‌هایی که در بخش موبایل سونی توسعه یافته‌اند، کاربردهای حیاتی فراتر از گوشی‌های هوشمند دارند و همین مسئله این بخش را به یک مرکز نوآوری حیاتی در سراسر گروه سونی تبدیل کرده است. این اظهارات نشان می‌دهد که سونی شاید بیشتر به دانش فنی و پتنت‌های حاصل از این بخش اهمیت می‌دهد تا به سودآوری مستقیم آن.

گوشی‌های سونی، جامعه کوچک اما پرشوری از کاربران دارند که به ویژگی‌هایی مانند وجود جک هدفون، درگاه کارت میکرو اس دی و امکانات خاص‌تر مانند نمایشگری با نسبت تصویر سینمایی 21:9 و کنترل‌های حرفه‌ای دوربین، اهمیت می‌دهند. این وفاداری مشتریان به تنهایی نمی‌تواند اکسپریا را سرپا نگه دارد، اما خبرهای اخیر نشان می‌دهد که حداقل سال آینده اکسپریا 1 مارک 8 را خواهیم دید. با این حال، پس از آن، خط تولید اکسپریا ممکن است (و احتمالاً) سرنوشتی مشابه با گوشی‌های ال جی پیدا کند؛ یعنی به دلیل عدم سودآوری و در یک تصمیم تجاری لحظه آخری، به کلی از بین برود.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری
برچسب ها: سونی
منابع: howtogeek
این مقاله را به اشتراک بگذارید
توییتر Whatsapp Whatsapp تلگرام ایمیل کپی کرده لینک پرینت
چه حسی به این مطلب داری؟
Sad0
Sleepy0
Love0
Happy0
Angry0
Cry0
Surprise0
مقاله قبلی گوگل پیکسل واچ 4 افشای کامل مشخصات و قابلیت‌های پیکسل واچ 4 با نمایشگر روشن‌تر و شارژ سریع‌تر
نظر بدهید نظر بدهید

نظر بدهید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا یک امتیاز انتخاب کنید!

تبلیغات

موبوگیفت
  • خرید ممبر ایتا
  • خرید فالوور ایرانی
  • خرید فالوور ارزان
  • خرید ممبر تلگرام
  • پنجره دوجداره
  • خرید ساعت گارمین
  • دستگاه جوجه کشی دماوند
  • شناسایی صرافی های جعلی
  • رمزارز وان اینچ چیست
  • اخبار بازار ارز دیجیتال
  • ربات های معاملاتی ارز دیجیتال
  • تون کوین در برابر نات کوین
  • دوربین کوچک سیم کارت خور
  • خرید بیت کوین
  • لوستر مدرن
  • تور روسیه
  • چاپ لیبل
  • خرید لایک
  • خرید سرور hp ماهان شبکه اچ پی
  • از اینجا فالوور ایرانی بخر

آخرین خبرها

گوگل پیکسل واچ 4

افشای کامل مشخصات و قابلیت‌های پیکسل واچ 4 با نمایشگر روشن‌تر و شارژ سریع‌تر

اینفینیکس جی تی 30

اینفینیکس جی تی 30 معرفی شد؛ گوشی گیمینگ ارزان با نمایشگر 144 هرتزی

مدل هوش مصنوعی GPT-5

مدل هوش مصنوعی GPT-5 رونمایی شد؛ یک هم‌صحبت در حد دکترا!

مطالب مرتبط

اینفینیکس جی تی 30
اخبار تلفن همراهاینفینیکس

اینفینیکس جی تی 30 معرفی شد؛ گوشی گیمینگ ارزان با نمایشگر 144 هرتزی

17 مرداد 1404 ساعت 19:00
آنر پلی 10C
اخبار تلفن همراهآنر

معرفی کامل گوشی آنر پلی 10C؛ اقتصادی، قدرتمند و پر از امکانات جذاب  

17 مرداد 1404 ساعت 17:53
آیفون 17 پرو
اخبار تلفن همراهاپل

آیفون 17 پرو با حافظه پایه 256 گیگابایتی روانه بازار خواهد شد

17 مرداد 1404 ساعت 11:45
ظرفیت باتری گلکسی S26 اج
اخبار تلفن همراهسامسونگ

گلکسی S26 اج نازک‌تر از همیشه با ظرفیت باتری بیشتر معرفی می‌شود

15 مرداد 1404 ساعت 21:01

درباره دیجی‌رو

رسانه دیجی‌رو با شعار دنیای تکنولوژی در اوایل سال 94 تاسیس شد. ماموریت ما اطلاع رسانی صحیح و ارائه آخرین اخبار تکنولوژی، بررسی محصولات دیجیتال، راهنمای خرید کالاهای دیجیتال و همچنین تهیه به‌روزترین مطالب آموزشی و مقالات در حوزه تکنولوژی، علم و سبک زندگی است. گروه دیجی‌رو همه‌ی تلاش خود را به کار خواهد گرفت که روزبه‌روز بر کیفیت و خدمات این رسانه بیفزاید تا دیجی رو به عنوان رسانه‌ای معتبر بدرخشد.

logo-samandehi
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
خوش آمدید

ورود به حساب کاربری

فراموش رمز عبور