ارسال پیام تبلیغاتی واتساپ چگونه است؟ چه مزایایی دارد؟ جایگاه پیامرسان واتساپ در ایران به چه صورت است و بهترین روش ارسال پیام تبلیغاتی واتساپ چیست؟ سؤالات مهمی که در ادامه این مطلب به آنها پاسخ خواهیم داد.
واتساپ اکنون یکی از محبوبترین پلتفرمهای پیامرسانی فوری است. به لطف محبوبیت بسیار زیاد آن، کسبوکارها هم از این پلتفرم استفاده میکنند تا شخصیتر و فوریتر به مشتریان خود دسترسی پیدا کنند. وقتی میزان کاربران فعال روزانه را با کاربران فعال ماهانه مقایسه میکنیم، واتس اپ دارای نرخ تعامل ۷۰٪ است که آن را به یک پلتفرم عالی برای تبلیغ کسب و کار شما تبدیل میکند.
امروز قصد داریم به بررسی یک ویژگی باورنکردنی بپردازیم که به بسیاری از مشاغل در سراسر جهان کمک کرده تا تعامل با مشتری خود را افزایش دهند. منظور ما ارسال پیام تبلیغاتی واتساپ است.
چرا تبلیغات در واتساپ؟
جواب به این سؤال را با یک سؤال دیگر از شما آغاز میکنیم. گرفتن ماهی در یک استخر بزرگ با تعداد ماهی بزرگ اما تعداد کم، راحتتر است یا گرفتن ماهی در یک استخر کوچک با ماهیهای بیشتر، اما کوچکتر؟ شرط میبندم پاسخ شما دومی باشد. چرا؟ زیرا شکار خود را با سرعت بیشتری دریافت خواهید کرد.
اما این موضوع چه ارتباطی با ارسال پیام تبلیغاتی واتساپ دارد؟
خوب، در اینجا شباهت جالبی وجود دارد و ما این مثال را در دنیای بازاریابی بین ارسال ایمیل تبلیغاتی و ارسال پیام تبلیغاتی واتساپ مقایسه میکنیم؛ ایمیل پایگاهی با تعداد کاربر بالاتری (۴ میلیارد! ) در مقایسه با WhatsApp (2 میلیارد) دارد، اما واتس اپ ثابت کرده است که کانال ارتباطی صمیمیتری با سرنخها و مشتریان بیشتر است.
خرده فروشان قدرتمند دنیا در حال حاضر فضای ایمیل و تبلیغات را شلوغ کردهاند؛ بنابراین به عنوان یک کسب و کار کوچک تا متوسط، باید متمایز شوید و کانال ارتباطی را انتخاب کنید که بتواند به شما کمک کند ارتباطات مرتبط و منسجمتری را مستقیماً با مشتریان خود داشته باشید و بیشک واتساپ در این میان بهترین انتخاب در زمینه بازاریابی تبلیغاتی از طریق پلتفرمهای پیامرسان است.
جایگاه پیامرسان واتساپ در ایران
یکی از سایت های معتبر ایرانی در حوزه شبکه های اجتماعی که هرساله نگاهی به آمار کاربران شبکههای اجتماعی در سرتاسر دنیا دارد، گزارش جالبی از تعداد کاربران ایرانی شبکههای اجتماعی مختلف در سال ۱۴۰۰ ارائه کرده است که در آن پیامرسان واتس با بیش از ۵۰ میلیون کاربر ایرانی در جایگاه نخست پرمخاطبترین شبکه اجتماعی در ایران قرار گرفته است.
پیامرسان تلگرام هم با حدود یک میلیون کاربر کمتر (۴۹ میلیون کاربر) در رقابت با واتس اپ قرار دارد، البته تلگرام پس از فیلترینگ سال ۹۷ با ریزش مخاطبان خود مواجه شد. سایر شبکههای اجتماعی هم مانند اینستاگرام، توییتر و پیام رسانهای ایرانی همچون آی گپ، روبیکا، سروش و غیره در رتبههای بعدی پرمخاطبترین شبکههای اجتماعی در بین ایرانیان قرار دارند.
روشهای تبلیغات در واتساپ
روشهای مختلفی جهت ارسال پیام تبلیغاتی در واتساپ وجود دارد که هر کدام از مزایا و معایبی برخوردارند، اما در ادامه 4 مورد از روشهای پراستفاده جهت ارسال پیامک تبلیغاتی واتساپ را خدمت شما معرفی میکنیم.
انتخاب تعدادی از مخاطبان و ارسال پیام به صورت یکجا برای آنها
این روش ابتداییترین روش جهت ارسال پیام گروهی در واتساپ است. اما از مهمترین مشکلاتی که در این روش وجود دارد این است که اگر مخاطبین مورد نظر شماره شما را نداشته باشند ممکن است به عنوان یک اکانت اسپم شناخته شوید و اکانت شما از سوی واتس اپ مسدود شود.
ایجاد یک گروه و ارسال پیام در گروه
روش دوم ارسال پیام تبلیغاتی واتساپ، ایجاد یک گروه در واتس اپ است، همانطور که حتماً تجربه کردهاید ارسال پیام در گروههای با تعداد ممبر بالا عموماً نادیده گرفته میشود و تعداد کاربر کمتری به محتوای پیام توجه میکند. اما برخلاف روش قبلی خطر مسدود شدن یا اسپم شدن اکانت، دیگر وجود ندارد.
استفاده از روش ایجاد لیست در Broadcast message
یک روش عالی برای ارسال پیام انبوه واتساپ بدون ترس از مسدودی، استفاده از قابلیت ویژه Broadcast message است. ویژگی Broadcast Message یا پیام انبوه به کاربران شبکه این اجازه را میدهد که یک پیام را در لحظه به تعداد بیشماری از مخاطبان خود ارسال کنند. جالب توجه است که بدانید این امکان همانند BCC درایمیلها عمل میکند. از دیگر ویژگیهای این روش میتوان به موارد زیر اشاره کرد.
- پیام به صورت جداگانه برای هر مخاطب ارسال میشود؛
- حداکثر ۲۵۶ مخاطب را میتوان به لیست Broadcast message اضافه کرد؛
- ارتباط با مخاطبان کاملاً خصوصی است و هر گیرنده پیام را به عنوان یک چت معمولی دریافت خواهد کرد؛
- گیرندگان از ارسال پیام از طریق Broadcast message آگاه نیستند. چنین برچسبی روی پیامها وجود نخواهد داشت؛
- گیرنده باید شماره شما را به عنوان مخاطب برای دریافت پیام ذخیره کند.
نکته: برای استفاده از این روش لازم است شما اکانت واتساپ خود را به یک اکانت بیزنسی انتقال دهید.
استفاده از پنل ارسال پیام تبلیغاتی واتساپ Bibups
در این نرم افزار ارسال پیام گروهی شما میتوانید پیامهای خود را به صورت اتوماتیک برای مخاطبان هدف خود ارسال کنید.
در این روش برای ارسال پیامهای گروهی، نیاز نیست اطلاعات مخاطبان را در گوشی همراه یا واتس اپ خود ذخیره کنید. تنها کافی است با استفاده از این پنل ارسال، و صرفا با یک سرشماره در سامانه بیباپز Bibups، هر تعداد شماره هدف را در پنل آن کپی کرده و به صورت دستی یا طبق زمان بندی و به صورت خودکار ارسال نمایید. جالب آن که، هم زمان چند کاربر می توانند از آن استفاده نمایند. همچنین در کنار ارسال مستقیم هرگونه پیام متنی و لینک، شما میتوانید از محتواهای تبلیغاتی در قالب تصویر و ویدئو به صوت زمانبدی شده برای تبلیغات خود بهره ببرید. سوابق ارسال و دریافت پیام در این پنل ثبت می گردد و به سادگی در دسترس شماست. لازم به ذکر است هزینه ای بابت ارسال پیام به واتساپ مشتریان یا مخاطبان خود پرداخت نخواهید کرد و هزینه ارسال برای شما رایگان خواهد بود. از جذابیت های دیگر این نرم افزار قابلیت اتصال آن به CRM اورست و باشگاه مشتریان است. بنابراین امکان ارسال پیام به واتساپ مشتریان از داخل خود نرم افزار سی آر ام اورست نیز وجود دارد. همچنین، در این حالت، می توانید آن را با نرم افزار حسابداری شناخته شده نیز یکپارچه نمایید. در تصویر فوق، پنل ارسال پیام واتساپ بیباپز را مشاهده می کنید.
مزایای تبلیغات در واتساپ
مزایای بسیاری در نحوه ارسال پیام تبلیغاتی در واتساپ برای بیزینسها وجود دارد که در ادامه ۱۳ مورد از مهمترین آنها را لیست کردهایم.
۱. در حال حاضر محبوبترین برنامه پیامرسان ایران و دنیا است؛
۲. در هر زمان و هر مکان به افراد دسترسی دارد؛
۳. کاملاً خصوصی است؛
۴. ایمن و قابل اعتماد است؛
۵. مطابق با استاندارد GRPR طراحی شده است؛
۶. قالبهای محتوایی متنوع و تعاملی برای تبلیغات شما دارد؛
۷. از ارتباط دو طرفه پشتیبانی میکند؛
۸. می توانید پاسخ به سؤالات مشتریان را خودکار کرد؛
۹. به مخاطبان بینالمللی دسترسی دارید؛
۱۰. میتوان پیامهای بازاریابی مرتبط بیشتری ارسال کرد؛
۱۱. فرصتی مناسب برای نمایش برند؛
۱۲. امکان جمعآوری مشترکین با استفاده از کدهای QR؛
۱۳. مقرون به صرفه بودن نسبت به سایر روشهای تبلیغاتی
جمعبندی
در این مطلب سعی شد به بررسی موضوعات پیرامون ارسال پیام تبلیغاتی در واتساپ بپردازیم و سپس روشهای مختلف آن را به همراه معایب و مزایا بررسی کردیم. راه حلی که در مسیر بازیابی و ارسال پیام تبلیغاتی در واتساپ با بررسیهای ما مناسب است، استفاده از سرویس ارسال پیام انبوه واتساپ Bipupsاست که در کنار خدمات متنوعی که در اختیار مدیران کسب و کارها قرار میدهد از قیمت بسیار مناسبی هم برخوردار است.
جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ذیل تماس حاصل نمایید:
02191013342
#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجیرو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.