تبلیغ در اینستاگرام به طور کلی در دو حالت برند سازی و افزایش فروش انجام می شود. تبلیغ در اینستاگرام اغلب برای افزایش میزان فروش محصولات و ارائه خدمات به کار می رود. برای آن که بتوان تبلیغی موفق داشت باید باید برخی قوانین و پارامترهایی را برای انجام تبلیغ رعایت کرد. اگر می خواهید تبلیغی موفق داشته و شاهد افزایش میزان فروش محصولات خود باشید علاوه بر پارامترهای مورد نیاز برای تبلیغ، باید از خلاقیت و تنوع در طراحی بنرهای تبلیغاتی خود استفاده کنید.
امروزه درصد بیشتری از کسب و کارها، بخشی از فعالیت خود را در بستر اینستاگرام مدیریت می کنند. از این رو برای دیده شدن سریع تر و بهتر کسب و کار خود، نیاز به جذب فالوور یا مخاطب هدف دارند. این امر باعث می شود تا تبلیغات در اینستاگرام یکی از مهم ترین دغدغه های آنان به شمار می رود.
اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که کسب وکار خود را در فضاهای مجازی اعم از اینستاگرام انجام می دهید، بدون شک به دنبال مراحلی برای بیشتر دیده شدن و رشد پیج خود خواهید بود. پیشنهاد می شود تا پایان این محتوا همراه ما باشید تا با اصول تبلیغات در اینستاگرام آشنا شوید.
پس از مطالعه این نوشته می توانید به راحتی با انجام تبلیغ در بستر اینستاگرام به رشد کسب و کار و پیج خود بپردازید.
تبلیغات در بستر اینستاگرام
تبلیغ در اینستاگرام به طور کلی در دو حالت برند سازی و افزایش فروش انجام می شود. تبلیغ در اینستاگرام اغلب برای افزایش میزان فروش محصولات و ارائه خدمات به کار می رود. برای آن که بتوان تبلیغی موفق داشت باید باید برخی قوانین و پارامترهایی را برای انجام تبلیغ رعایت کرد. اگر می خواهید تبلیغی موفق داشته و شاهد افزایش میزان فروش محصولات خود باشید علاوه بر پارامترهای مورد نیاز برای تبلیغ، باید از خلاقیت و تنوع در طراحی بنرهای تبلیغاتی خود استفاده کنید.
شناخت و بررسی هدف
نخستین مرحله که در تبلیغ های اینستاگرامی باید به آن ها توجه داشت، شناخت هدف است. یعنی باید بررسی کنید که هدف شما از انجام تبلیغ چیست و کدام پیج ها می توانند شما را به مخاطب هدفتان معرفی کنند. اگر انجام تبلیغات پیج و کسب و کار خود را به پیج هایی بسپارید که هیچ صنم و ارتباطی با حوزه شغلی شما ندارند، بدون شک نتیجه مطلوب خود را کسب نخواهید کرد.
در این میان بهتر است بدانید که لزوما افزایش تعداد فالوور، میزان فروش محصول یا ارائه خدمات شما را افزایش نخواهد داد. برای آن که بتوانید تعداد فروش محصولات و ارائه خدمات موجود در پیج خود را افزایش دهید، باید مخاطبان هدف خود را شناسایی کرده و کسب و کار خود را به آنان معرفی کنید.
آیا انجام تبلیغات در اینستاگرام برای کسب و کارم مفید واقع خواهد شد؟
اینستاگرام جزو آن دسته از فضاهای مجازی به شمار می رود که هر نوع آدمی با هرگونه سلایق و رده های سنی متفاوت در حال فعالیت در این بستر هستند. همین امر باعث می شود تا انجام هرگونه تبلیغاتی در آن، برابر با جذب مخاطبان هدف شما باشند.
به عبارت ساده تر؛ اهمیتی ندارد که کسب وکار شما چیست و در چه حوزه ای به فعالیت می پردازید، بدون شک درصدی از افراد هستند که به محصولات یا خدمات شما نیاز خواهند داشت. بنابراین با شناخت هدف می توان به قطعیت گفت که انجام تبلیغ در بستر اینستاگرام برای کسب و کار شما مفید خواهد بود.
در کدام پیج ها نباید تبلیغ کنیم؟
همان طور می دانید در تمامی کارها باید و نبایدهایی وجود دارد. بایدها و نبایدهای تبلیغات در اینستاگرام در این بخش از محتوا مورد بررسی قرار گرفته اند. اگر می خواهید با انجام تبلیغات در فضای اینستاگرام به کسب و کار خود رونق دهید، پیشنهاد می شود مطالعه این قسمت از نوشته را از دست ندهید.
پیج هایی که روزانه تبلیغات بیشتری را انجام می دهند.
برای انجام تبلیغات اینستاگرامی بهتر است به سراغ آن دسته از پیج هایی که روزانه به تعداد زیادی تبلیغ می پردازند، نروید. چرا که احتمال دارد بنر تبلیغاتی پیج شما در بین چندین بنر تبلیغاتی دیده نشود. در این حالت نتیجه مطلوب را کسب نخواهید کرد. بهتر است برای شروع تبلیغات، پیج هایی را انتخاب کنید که روزانه از تعداد کمی پست و استوری های تبلیغاتی استفاده می کنند.
پیج هایی که از نظر محتوا مرتب و مشخص نیستند.
پیج های شلوغ و بی هدف گزینه های خوب و مناسبی برای انجام تبلیغات اینستاگرامی نیستند. آن دسته از پیج هایی که در هر حوزه ای اعم از سرگرمی، سینمایی، ورزشی، پزشکی و … پست درست کرده و در پیج خود قرار دهند، به طور حتم تعامل خوبی نخواهند داشت. همین امر باعث می شود تا در صورت انجام تبلیغات پیج خود، نتیجه مطلوب و مورد تایید خود را کسب نکنید.
پیشنهاد می شود برای انجام تبلیغات در اینستاگرام از آن دسته پیج هایی را انتخاب کنید که از محتواهای باکیفیت و مشخص در پیج خود استفاده می کنند.
پیج هایی که مخاطبان آنان مورد هدف کسب و کار پیج کاری ما نیستند.
برای انجام تبلیغ در اینستاگرام باید به این مورد بیشتر توجه داشته باشید. از این رو بهتر است پیش از آن که به شروع تبلیغات بپردازید، مخاطبان پیج مدنظر را به طور کامل بررسی کنید. اگر حوزه فعالیتی پیج شما در حوزه ورزش است، باید برای انجام تبلیغ کسب و کار خود به سراغ پیج هایی بروید که فعالیت آنان در حوزه فعالیتی شما باشد.
پیج هایی که نرخ تعاملی آنان پایین است.
اگر می خواهید به تبلیغ پیج خود بپردازید، باید پیج هایی را انتخاب کنید که میزان تعامل آنان بالا بوده و بتوانند در صورت انجام تبلیغ مخاطبانی را به پیج شما دعوت کنند که مخاطب هدف شما هستند.
بهترین زمان برای شروع تبلیغات در بستر اینستاگرام
اگر پیج کاری خود را تازه تاسیس کرده اید و هنوز تعداد فالوورهای پیجتان به 10 هزار نفر نرسیده است بهتر است برای جذب بهتر، تبلیغات اینستاگرامی خود را از پیج های عمومی شروع کنید. لازم به ذکر است که برای شروع تبلیغات و جذب بالای مخاطب هدف، باید پارامترهای ذکر شده در زیر را رعایت کنید:
بررسی ظاهر پیج کاری خود: ظاهر پیج از آن دسته پارامترهایی به شمار می رود که به تنهایی می تواند مخاطبان را به دنبال کردن پیج شما ترغیب کند یا برعکس. اگر می خواهید تبلیغات خود را در بستر اینستاگرام شروع کنید، بهتر است به مرتب سازی موارد ذکر شده بپردازید:
- انتخاب عکس پروفایل متناسب با حوزه کسب و کار
- انتخاب و استفاده از تم رنگی مناسب در پیج
- انتخاب کاور هایلایت پیج متناسب با حوزه فعالیتی پیج
- انتخاب کاورهایی جذاب و یکدست برای پست های پیج
بررسی تعداد پست های قرار گرفته در پیج: پیش از آن که به شروع تبلیغ پیج خود بپردازید، بهتر است بدانید که قرار دادن تعداد 30 پست در پیج به فعال دیده شدن پیج شما کمک خواهد کرد. چرا که در صورت نبود این تعداد پست در پیج کاری، مخاطب را به این فکر وا می دارد که شما فعالیتی در پیج خود ندارید و در نهایت برای دنبال کردن پیج کاری شما ترغیب نخواهد شد.
بررسی محتوای پیج: اگر می خواهید به کسب و کار اینستاگرامی خود رونق دهید، باید در نظر داشته باشید که خلاقیت و تنوع از مهم ترین چاشنی های پیج به شمار می روند. به عبارت ساده تر مهم نیست موضوع فعالیت پیج شما چیست، همان طور که از محتواهای باکیفیت استفاده کرده در تولید آن ها خلاقیت داشته باشید، می توانید مخاطبان را نسبت به دنبال کردن پیج کاری خود ترغیب کنید.
کلام آخر
در این مقاله سعی بر آن شد که به بررسی تبلیغات در اینستاگرام پرداخته شود. اگر این محتوا را به طور کامل مطالعه کرده باشد، به طور حتم با اصول تبلیغات در بستر اینستاگرام آشنا شده اید. با رعایت موارد ذکر شده می توانید به تبلیغ پیج خود پرداخته و در نهایت مخاطبان هدف را جذب کرده و فروش خود را رونق بخشید. در صورت نیاز به مشاوره میتوانید با آژانس تبلیغاتی شویراد shoyrad.com تماس بگیرید.
#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجیرو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.