کسب و کارهای آنلاین برای رسیدن به جایگاه برتر گوگل کارهای فراوانی باید انجام دهند. داشتن یک وب سایت به تنهایی برای شما بازدید کاربر و مشتری ایجاد نمی کند و باید بتوانید آن را به دید افراد زیادی برسانید تا بیزینس موفقی داشته باشید.
مهم ترین کار برای داشتن یک کسب و کار آنلاین موفق، سئو وبسایت است و برای بهینهسازی سایت ابتدا باید با ترفندها و روش های seo آشنا باشید.
بهینه کردن سایت برای موتورهای جستجو، مجموعه اقداماتی است که با هدف بهبود عملکرد وب سایت طبق استاندارهای موتورهای جستجو، و بهبود تجربه کاربری انجام میشود.
این مجموعه اقدامات همان روشهای سئو هستند که از طریق تکنیکهای متنوعی انجام می گیرد. ما قصد داریم در این مطلب مهم ترین تکنیکها در مسیر سئو و بهینه سازی سایت را به شما آموزش دهیم.
شروع کارهای سئو با سئو داخلی
سئو داخلی یا همان On-Page SEO به بهینهسازی صفحات وبسایت به منظور بهبود تجربه کاربری و درک بهتر محتوای صفحه برای موتورهای جستجو است.
برای بهبود تجربه کاربری باید محور فعالیت شما در جهت جلب نظر کاربر و برطرف کردن نیازهای آنها باشد. از طرفی بهینهسازی برای موتورهای جستجو باید بهگونه ای باشد که درک محتوا و کدها برای ربات های خزنده به راحتی امکانپذیر باشد.
فرآیند رتبهبندی وبسایت را برای هر صفحه به شکل جداگانه انجام میدهند و در سئو داخلی باید به بهینهسازی تمام صفحههای وبسایت برای بهتر دیده شدن در موتورهای جستجو توجه کرد. در ادامه به چند قسمت مهم در “سئو آن پیج” اشاره کردهایم.
بهینه سازی کدها و اسکیماها
بهینه سازی کدها و قراردادن اسکیما مربوط به صفحه ممکن است قسمتی از سئو تکنیکال بحساب آید، اما بهتر است هنگام طراحی وبسایت و سئو داخلی آن، به فکر بهینه کردن کدهای صفحه باشید.
همچنین استفاده از schema مناسب برای هرصفحه، قدرت درک و شناسایی موضوع را برای رباتهای خزنده گوگل آسانتر میکند.
بهینه سازی عنوان و دیسکریپشن صفحه
عنوان صفحه و دیسکریپشن از معیارهای بسیار مهم در سئو است. عنوان و دیسکریپشن صفحه موضوع صفحه را در نگاه اول در بین نتایج گوگل برای مخاطب هدف تعیین میکند و وظیفه آنها جلبتوجه کاربران و تشویق آنها به کلیک روی لینک صفحه است. علاوه بر این، رباتهای موتورهای جستجو از عنوان صفحه و توضیحات به عنوان سرنخی برای درک موضوع محتوا استفاده میکنند.
بهینه سازی زیرعنوانها و محتوا
بهینهسازی محتوا و زیرعنوان ها برای قرارگیری با عبارات مهم در نتایج گوگل بشدت مهم است. همچنین زیرعنوانها خواندن محتوای طولانی را برای کاربران و بررسی صفحه را برای Crawlers موتور جستجو سادهتر میکنند.
بهبود وضعیت ظاهر صفحه
برای داشتن یک وبسایت کاربرپسند، علاوه بر متنهای مناسب و کاربردی، نیاز به تصاویر زیبا و ظاهری جذاب دارید. برای جلب نظر کاربران باید بتوانید یک ظاهر کاربرپسند را با سرعت مناسب برای مخاطب هدف بارگذاری کنید.
تصاویر
بهینه سازی تصاویر سایت یکی از مهم ترین کارها برای بهبود سرعت لود سایت و درک بهتر تصویر برای موتورجستجو است. استفاده از متن جایگزین (Image Alt Text) و کاهش حجم تصویر بدون افت کیفیت یکی از تکنیک های تاثیرگذار در رشد سئو وبسایت است.
افزایش ترافیک ارگانیک
افزایش ورودی گوگل برای بهبود قدرت سئو مفید است اما برای بدست آوردن کاربر و بازدید سایت باید ابتدا به جایگاه های برتر گوگل برسید. این افزایش ترافیک با روشهای مختلفی امکانپذیر است اما بهترین نوع افزایش ورودی، خرید ترافیک ارگانیک است.
به کمک این سیستم قادر به انتخاب تعداد ورودی، زمان ماندگاری در سایت و مشاهده چندین زیرصفحه و ویژگی های کاربردی دیگر برای افزایش ترافیک گوگل هستید. خرید ورودی گوگل همزمان در کنار کارهایی مانند تولید محتوای باکیفیت و لینکسازی خارجی در استراتژی های سئو استفاده میگردد.
با انجام کارهای دیگری مانند تبلیغات در شبکه های اجتماعی و وبسایت ها و برند سازی، میتوانید تعداد بیشتری ورودی گوگل دریافت کنید و به مرور زمان در کلمات کلیدی مورد نظر رشد خواهید داشت.
ایجاد استراتژی محتوا برای بهبود سئو
شاید عبارت “محتوا پادشاه است” را شنیده باشید. شما به کمک محتوای کاربردی و مفید رتبه وبسایت را بهتر میکنید، فقط باید راه استفاده صحیح از آن را بدانید.
در یک استراتژی محتوا باید بتوانید کلمه کلیدی مناسب را مشخص کنید و محتوای باکیفیت طبق این عبارات کلیدی ایجاد کنید تا نیازهای مخاطب هدف را برطرف کند. دقت داشته باشید کل مسیر تولید محتوا باید براساس برطرف کردن مشکلات و پاسخگویی به سوالات کاربران باشد و با استفاده بیش از حد کلمات کلیدی و یا نگارش محتوا فقط برای ربات های گوگل زمان خود را هدر ندهید.
تولیدکننده محتوای خوب از کلمات کلیدی در استراتژی محتوا استفاده میکند تا صفحه را برای جستجوی کاربر بهینه کند.
متخصصان محتوا همچنین باید برای به روز رسانی محتوای قدیمی تلاش کنند. این بروزرسانی ممکن است با اضافه کردن متنهای کاربردی و تخصصیتر و قراردادن کلمه کلیدی مناسب در بین آنها و تگ های صفحه شروع شود.
همچنین با بهینه سازی سرعت و استفاده از تصاویر زیبا برای جذاب کردن صفحه وبسایت اقدام کنید.
فعالیت در شبکه های اجتماعی پر بازدید
شبکه های اجتماعی امروزه کاربران زیادی را در خود جای داده و با هر سبک کسب و کار میتوانید مخاطب هدف خود را در آنجا بیابید.
با توجه به زمینه فعالیت خود رسانه اجتماعی پرطرفدار و مناسب را انتخاب کرده و برای جذب مخاطب هدف خود اقدام کنید تا بتوانید ابتدا آنها را به کانال و سپس به وبسایت هدایت کنید. فالوورهای واقعی جذب کنید و در کانال و پلتفرم مورد نظر فعال باشید. بالا بردن بازدید سایت از طریق این رسانه ها اعتبار زیادی به وبسایت شما منتقل میکند و باعث رشد سئو خواهد شد.
البته از طریق سیستم بازدید نیز میتوانید برای افزایش ترافیک سایت به روش های مختلف اقدام کنید تا محبوبیت و اعتبار وبسایت نزد گوگل بیشتر شود و باعث بهبود سئو وبسایت شود.
بهینه سازی Core Web Vitals
یکی دیگر از روش ها سئو برای بهبود ترافیک و رتبه سایت بهینه سازی core web vitals است. برای این optimization باید 3 معیار زیر را بهبود دهید:
LCP ” زمان بارگذاری بزرگترین بخش محتوا”
LCP مدت زمانی است که طول می کشد تا بزرگترین بخش محتوایی صفحه بارگذاری شود و کاربر آن را ببینید. این مقدار باید کمتر از 2,5 ثانیه باشد. هر چه زمان آن کمتر باشد به ماندگاری کاربر کمک بیشتری می کند.
FID “تاخیر ورودی اول”
FID مدت زمانی است که کاربر عملی در صفحه انجام میدهد تا زمانی که مرورگر پاسخ می دهد را اندازه می گیرد. این مدت زمان باید از 100 میلی ثانیه کمتر باشد.
CLS “تغییر ناگهانی چیدمان”
CLS زمانی است که کاربر اقدامی را انجام می دهد و دیگر بخش های صفحه به حرکت در می آیند را اندازه می گیرد. این مقدار باید کمتر از 0.1 باشد.
با بهینهسازی این معیارها تاثیر قابل توجهی در میزان ماندگاری کاربر داشته باشید و اعتبار بیشتری از گوگل دریافت کنید.
امیدواریم که با کمک روش های گفته شده بتوانید جایگاه سایت را در گوگل بهبود دهید و کسب و کار آنلاین موفقی داشته باشید.