هر چقدر ظاهر پست ها جذاب و گیرا تر باشد، کاربران بیشتری جذب پیج اینستاگرام شما می شوند. حتی اگر محتوای پیج اینستاگرامی شما غنی باشد اگر ظاهر خوبی نداشته باشد شما شانس جذب مشتری و کاربر را از دست خواهید داد. به همین داشتن یک قالب پست اینستاگرام باکیفیت برای پیج بسیار حیاتی است.
اهمیت استفاده از قالب پست اینستاگرام با کیفیت در کسب و کار مجازی
اینستاگرام یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی با میلیون ها کاربر در سراسر جهان است. شرکت های بزرگ و کوچک نیز به این محبوبیت در بین کاربران توجه کرده و سعی دارند از این محبوبیت نهایت استفاده را از اینستاگرام داشته باشند. این امر اینستاگرام را به یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی در جهان تبدیل کرد. این رویدادها بازار داغی را برای طراحان قالب پست اینستاگرام ایجاد کرد.
امروزه اینستاگرام تبدیل به یکی از بزرگترین ابزار برندسازی در بین کسب و کار های بزرگ و کوچک تبدیل شده است. کسب و کارها سعی می کنند با استفاده از خلاقیت های گوناگون توجه کاربران و مشتریان به سمت بیزینس و برند خود سوق دهند. یکی از این راه ها استفاده از طراحی کاور پست اینستاگرام یکتا با رنگ بندی های خاص متناسب با کسب و کار مربوطه است.
همانطور که ویترین یک مغازه اولین راه ارتباطی با مشتری است، ظاهر پست های اینستاگرامی یک پیج نیز همانند ویترین مغازه عمل می کند. هر چقدر ظاهر پست ها جذاب و گیرا تر باشد، کاربران بیشتری جذب پیج اینستاگرام شما می شوند. حتی اگر محتوای پیج اینستاگرامی شما غنی باشد اگر ظاهر خوبی نداشته باشد شما شانس جذب مشتری و کاربر را از دست خواهید داد. به همین داشتن یک قالب پست اینستاگرام باکیفیت برای پیج بسیار حیاتی است.
قالب پست اینستاگرام چیست؟
قالب پست اینستاگرام یا به عبارتی کاور پست اینستاگرام، به فایل های آماده طراحان حرفه ای گفته می شود که با استفاده از نرم افزارهای حرفه ای طراحی مانند فتوشاپ یا ایلوستریتور و حتی افترافکت و پریمیر ساخته شده و برای فروش و یا حتی رایگان در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرند. امروزه تمام کسب و کار ها و پیج ها از الگوهای خاص خود برای طراحی قالب پست اینستاگرام پیج خود استفاده می کنند تا کاربران با دیدن آن الگو ناخودآگاه به یاد پیجی که قبلا بازدید کرده اند بیفتند.
کسب و کارها رنگ بندی کاور پست اینستاگرام پیج خود را با توجه به رنگ بندی لوگوی برند خود انتخاب می کنند. این کار کمک شایانی به کسب و کارها برای برندینگ کسب و کار خود در اینستاگرام می کند.
اهمیت داشتن قالب پست اینستاگرام یکتا
برای اینکه اهمیت داشتن پیجی بی نقص بهتر در ذهن خوانندگان این مطلب جا بیفتد بهتر است حقایقی را درباره شبکه اجتماعی قدرتمند اینستاگرام با هم مرور کنیم:
- اینستاگرام با رقم خیره کننده 1 میلیارد کاربر در جهان یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین شبکه های اجتماعی در جهان است.
- حدودا 25 میلیون کسب و کار و بیزینس کوچک و بزرگ در اینستاگرام مشغول فعالیت هستند که واقعا آماری در خور توجه است.
- 33 درصد استوری های پربازدید متعلق به پیج های بیزینسی است
- 200 میلیون کاربر اینستاگرام هر روز حداقل از یک پیج بیزینسی بازدید می کنند و 80٪ از حساب ها حداقل یک یک پیج بیزینسی را در اینستاگرام دنبال می کنند.
- یکی از جالب ترین تحولات اخیر اینستاگرام، قابلیت برچسب گذاری محصولات درون پست ها بود. اینستاگرام با اعلام انتشار برچسب گذاری محصولات، فرصت های ارائه شده برای کسب و کارها را برجسته کرد.
- حدود 60 درصد کاربران اینستاگرام در بازه سنی 19 تا 29 قرار دارند. یعنی عمده ترین مخاطبان اینستاگرام قشر تحصیلکرده و جوان است.
- 70 درصد از علاقه مندان به خرید برای کشف محصول به اینستاگرام مراجعه می کنند.
تمامی این آمارها گواه بر این است که فضای رقابتی برای کسب و کارها در اینستاگرام بسیار شدید شده است. در نتیجه کسب و کارها برای اینکه بتوانند در این فضای شدید رقابتی بقا داشته باشند باید بهترین کیفیت بصری و محتوایی را به مخاطبان خود عرضه کنند. قالب پست اینستاگرام یکتا یکی از این ابزار حیاتی است که استفاده از آن برای پیج های بیزینسی الزامی است. مزایای استفاده از قالب پست اینستاگراماستفاده از قالب کاور اینستاگرام در پیج بیزینسی، به شما امکان می دهد تا بر رقیبان خود یک مزیت رقابتی مهم داشته باشید. استفاده از کاور پست اینستاگرام مزایای زیادی می تواند برای پیج شما داشته باشد:
- استفاده از قالب پست اینستاگرام باعث صرفه جویی در زمان می شود
طبق آماری که منتشر شده است، حدود 30 درصد از بازاریابان به دلیل کمبود زمان نمی توانند فعالیت های بازاریابی خود را آنطور که مطابق میلشان است انجام دهند. در حوزه اینستاگرام استفاده از قالب پست اینستاگرام می تواند حلال این مشکل باشد.
با استفاده از کاور پست اینستاگرام دیگر نیازی نیست استوری و پست خود را از ابتدا طراحی کنید. این باعث می شود که وقت زیادی را صرف کارهای دیگر برای پیشرفت پیجتان کنید.
- استفاده از قالب پست اینستاگرام پایه های برندینگ کسب و کارتان را محکم می کند!
طبق آماری که منتشر شده، کسب و کارهایی که به استفاده از نماد های برند و لوگوی خود در پست ها و استوری های پیج رو آورده اند، تجربه رشد 23 درصدی در درامد خود داشته اند. توصیه می شود از قالب پست اینستاگرامی که در آن از فونت، لوگو، رنگ و یا دیگر نمادهای برندتان قرار داده شده است استفاده کنید. این باعث می شود تا قالب پست شما در هر زمان که دیده شود مخاطب را به یاد برند شما بیندازد. استفاده از این تکنیک به شما در برندینگ کسب و کارتان بسیار کمک می کند.
- آگاهی از برند
با تطبیق رنگ های برند خود با کاور پست اینستاگرام، می توانید قدرت تشخیص برند تجاری خود را تا 80 درصد افزایش دهید. وقتی بازدیدکنندگان رنگ برند شما را در اینستاگرام ببینند و به خاطر بسپارند، می توانند در سایر شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک یا یوتیوب نیز برند شما را به یاد بیاورند. هرچه بیشتر در ذهن مخاطبان خود ماندگار شوید، احتمال اینکه آن ها از شما خرید کنند بیشتر می شود.
- استفاده از قالب پست اینستاگرام از رای گیری و دیگر کارهای تعاملی در استوری کارآمد تر است
اشتباه نکنید، سوالات و اسلایدرها و شکلک ها جالب هستند. اما آنها یک اشکال بزرگ دارند و آن هم این است که جذب امکان جذب فالوور جدید با آن ها امکان پذیر نیست و فقط برای بالا بردن نرخ تعامل بین فالوور های فعلی پیج کارساز هستند. کاور پست اینستاگرام به شما امکان می دهد تا خلاقیت خود را به نمایش بگذارید و افراد واقعی را وادار کنید که از پیج شما بازدید کنند. شما می توانید تعامل با افرادی را که از قبل شما را دنبال می کنند افزایش داده و همزمان افراد جدیدی را به دست بیاورید.
- قالب پست اینستاگرام به شما کمک می کند تا مخاطب خود را بشناسید
وقتی مخاطبان پست ها شما را دیده و به اشتراک می گذارند، فقط افزایش بازدید از پیج شما نیست. این فرصتی است که شما می توانید مخاطبان خود را از نزدیک بشناسید! الگوهای اینستاگرام به شما کمک می کند درک کنید مخاطب شما چه چیزی را دوست دارد و چه چیزی را دوست ندارد. همچنین می توانید بر اساس نرخ تعامل هر پست یا استوری بدانید که کاربران از کدام نوع محتوای تولیدی شما استقبال بیشتری کرده اند.
قالب های پست و استوری اینستاگرام فقط ارائه بازخورد به صاحب پیج نیست. این فرصتی است که مخاطبان با صاحبان کسب و کار ارتباط بگیرند و از علایق و ترجیحات خود به صاحبان پیج سخن بگویند.
نکته مهم در انتخاب قالب پست اینستاگرام
کاور پست اینستاگرامی که انتخاب می کنید باید مطابق با پرسونای مخاطبان پیج شما باشد. برای مثال اگر شما صاحب پیج ورزشی هستید نمی توانید از تم های سیاه برای قالب خود استفاده کنید. و یا اگر پیجی انگیزشی هستید که سخنان و نقل قول بزرگان را انتشار می دهید نباید از رنگ های جیغ در طراحی خود استفاده کنید. زبان پیج شما و رسالت پیج شما در انتخاب قالب پست اینستاگرام مربوطه بسیار دخیل است پس باید با دقت رنگ ها را انتخاب کنید.
معرفی نرم افزارهای ساخت قالب پست اینستاگرام
برای کار با نرم افزارهای گرافیکی به برخی دانش فنی نیاز دارید. اگر تصمیم دارید الگوی پست اینستاگرام خود را طراحی کنید ، باید کاملاً با مفاهیم طراحی آشنا باشید. آشنایی با رنگ و کاربرد آن نکته مهم دیگری است که باید بدانید. با این وجود ، در اینجا برخی از برنامه ها و برنامه های مهم طراحی که بیشتر در ایران استفاده می شود وجود دارد:
- فتوشاپ
فتوشاپ محبوب ترین نرم افزار طراحی کارهای گرافیکی در بین طراحان در جهان است. این نرم افزار که محصول شرکت ادوب است، تقریبا تمام امکانات و ابزارهایی که یک طراح برای طراحی نیاز دارد را در اختیار دارد. فتوشاپ یکی از پرکاربردترین نرم افزار ها برای طراحی قالب پست اینستاگرام نیز می باشد و طراحان بیشتر از این نرم افزار استفاده می کنند.
- ایلوستریتور
ایلوستریتور دومین عضو خانواده ی گرافیکی ادوبی است که به لحاظ حرفه ای بودن به فتوشاپ شباهت زیادی دارد. بیشتر از ایلوستریتور برای طراحی وکتور، لوگو، تایپوگرافی و … استفاده می شود. تفاوت عمده فتوشاپ و ایلوستریتور در تصاویر وکتور و پیکسلی است. از این نرم افزار نیز برای طراحی کاور پست اینستاگرام زیاد استفاده می شود.
- افترافکت
بر خلاف دو نرم افزار قبلی، از افترافکت برای طراحی قالب های ویدئویی آماده در اینستاگرام استفاده می شود. پروژههای آماده افتر افکت به منظور سهولت و سرعت دادن به فرآیند تولید محتوای ویدیویی ساخته و پرداخته می شوند. این برنامه همچنین از خانواده قدرتمند Adobe است و استفاده از آن فراتر از ساخت قالب فیلم های ساده اینستاگرام است. تقریبا اکثر قالب های آماده ویدئویی اینستاگرام با استفاده از این نرم افزار ساخته می شوند.
اگر تصمیم دارید که صفحه اینستاگرام خود یا کسب کارتان را رونق ببخشید پس حتما باید به ظاهر آن اهمیت بدهید. پیشنهاد می کنیم سایت باک را فراموش نکنید و از خدماتشان استفاده کنید.
این مطلب یک رپورتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغدهنده تهیه شده است
ممنون از مطلبتون
چطور میتونم کاور پیجی رو استوری کنم؟