در این مقاله قصد داریم درباره ساخت اینفوگرافیک برای اینستاگرام صحبت کنیم. محتوای اینفوگرافیک بسیار جذاب است. استفاده از این نوع محتوا در اینستاگرام به علت جذابیت بصری، اطلاعات مفید و ساده و … بسیار پرطرفدار است. اگر به ساخت اینفوگرافیک برای اینستاگرام علاقه دارید این مقاله را از دست ندهید.
اینفوگرافک چیست؟
اینفوگرافیک نوعی محتوا است که از تلفیق محتوای بصری و متنی ساخته میشود. در این نوع محتوا نمودارها، اعداد و ارقام نیز میتوانند نقش مهمی داشته باشند.
به کمک اینفوگرافیک میتوان اطلاعات پیچده و سخت را به سادهترین شکل ممکن ارائه داد. به همین دلیل اکثر افراد به این نوع محتوا علاقه بسیاری دارند. در واقع به کمک تصاویر، عناوین کوتاه میتوان موضوعی را به صورت داستانی یا ساده بیان کرد. یا با رنگها و تصاویر در کنار نمودارها میتوان آمار و ارقام پیچیده را به سادهترین شکل ممکن بیان کرد.
چرا از اینفوگرافیک استفاده میکنیم؟
در مقالهای از اینفوگرام درباره اینفوگرافی میخوانیم:”راههای مختلفی برای انتقال اطلاعات و داده وجود دارد. با این وجود چرا باید از اینفوگرافی (گرافیک اطلاع رسان – اطلاع نگاشت) استفاده کنیم؟ برای پاسخ به این سوال، به این فکر کنید که چه زمانی مقدار بیشتر اطلاعات را به خاطر سپردهاید؟ زمانی که اطلاعات را به صورت متنهای طولانی و بدون تصویر خواندهاید یا هنگامی که آنها را به صورت پوستر یا روزنامه دیواری مشاهده کردهاید؟
۹۰٪ اطلاعاتی که مغز ما دریافت میکند اطلاعات دیداری (بصری) است. به همین دلیل است که تصاویر را خیلی بهتر از نوشتهها به یاد میآوریم. همین موضوع است که استفاده از اینفوگرافی را جذاب میکند.”
مراحل ساخت اینفوگرافیک چیست؟
قبل از شروع ساخت اینفوگرافیک بهتر است با انواع اینفوگرافیک آشنا شوید تا بتوانید بهترین نوع را انتخاب کنید . در مراحلی که ر ادامه بیان کردیم معرفی انواع اینفوگرافیک به عنوان یکی از مراحل ساخت اینفوگرافی وجود دارد.
انتخاب موضوع مناسب
ابتدا باید موضوع اینفوگرافیک خود را انتخاب کنید.از آنجایی که اینفوگرافیک در اینستاگرام منتشر خواهد شد باید موضوعی را برای ساخت انتخاب کنید که ارائه آن در قالب تصویر و کپشن کیفیت کافی را نداشته باشد یا موضوع مورد نظر به صورت اینفوگرافیک جذابیت بیشتری داشته باشد. برای مثال آموزش بهداشت و مراقبتها در کرونا در قالب یک اینفوگرافیک بسیار سادهتر و جذابتر از تصویر کپشن خواهد بود.
تحقیق و به دست آوردن اطلاعات معتبر
پس از انتخاب موضوع خود باید شروع به تحقیق کنید تا اطلاعاتی جالب، مفید و در عین حال درست از منابع معتبر به دست آورید. ارائه اطلاعات پیچیده در قالب نمودار و چارت و از منابع معتبر باعث اعتماد مخاطبان به اطلاعات ارائه شده در اینفوگرافیک شما خواهد شد.
ساخت اینفوگرافیک
پس از انتخاب موضوع، تحقیق و به دست آوردن اطلاعات مفید و دسته بندی آنها نوبت به ساخت اینفوگرافیک میرسد. شما میتوانید ساخت اینفوگرافیک را برون سپاری کنید یا به کمک ابزار رایگان خودتان دست به کار شوید. همه چیز بستگی به بودجه، نیاز و مخاطبان شما دارد.
انتخاب نوع اینفوگرافیک
اینفوگرافیک انواع مختلفی دارد که در زیر معرفی میکنیم. شما باید با توجه به نوع محتوا بهترین نوع اینفوگرافیک را انتخاب کنید.
- فلوچارت
- اطلاع رسانی
- عکس گرافیکی
- مقایسهای
- سلسله مراتبی
- مکانی و نقشهای
- بصری سازی دادهها
انتخاب ابزار ساخت
برای ساخت یک اینفوگرافیک خوب باید از ابزار مناسبی نیز استفاده کنید. ابزار رایگان یا نیمه رایگان بسیاری وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید. در ادامه به طور مختصر بعضی از پرطرفدارترین ابزارهای ساخت اینفوگرافیک را معرفی کنیم:
- کانوا (Canva)
- پیکتوچارت (Piktochart)
- ایزل لی (ly)
- ویسمی (Visme)
- ونگیج (Venngage)
- اینفوگرام (infogram)
- ژنیال لی (ly)
انتخاب کانالهای مناسب و انتشار اینفوگرافیک در آنها
قبل از ساخت اینفوگرافیک باید کانالهای انتشار خود را مشخص کنید تا اینفوگرافیک خود را متناسب با هر کانال طراحی کنید. برای مثال سایز اینفوگرافیکی که در استوری اینستاگرام منتشر میشود با سایز پست اینستاگرام متفاوت خواهد بود. در سایر شبکههای اجتماعی نیز همین موضوع صدق میکند. علاوه بر سایز اینفوگرافیک با توجه به کانالهای انتشار و نوع مخاطبان آنها طراحی اینفوگرافیک میتواند متفاوت باشد. برای مثال یک اینفوگرافیک بسیار تخصصی و علمی بهتر است در لینکدین منتشر شود تا اینستاگرام و …
چرا استفاده از نقشه ذهنی برای طراحی اینفوگرافیک و محتوای اینستاگرام مفید است؟
از نقشه ذهن میتوان در موارد مختلف از جمله حل مسأله، تصمیمگیری و تصمیمسازی و یادداشتبرداری، طوفان ذهنی، مصورسازی ایدهها، برنامهریزی، مدیریت جلسات، ارتقا تفکر استراتژیک و … بهره برد. نقشه ذهنی خلاقیت شما را پرورش میدهد. ابزاری است که باعث میشود ایدههای بیشتری بدهید، رابطه میان اجزای مختلف یک مجموعه را شناسایی کنید و حافظهتان را تقویت کنید. مایند مپ باعث میشود بتوانید اطلاعات را براساس اولویتی که دارند طبقهبندی کنید و این یکی از فواید نقشه ذهنی است.”
از اینفوگرافی های خود بک آپ داشته باشید
بعد از ساخت هر اینفوگرافی و انتشار آن در اینستاگرام حتما فایل اصلی را در جایی ذخیره کنید تا درصورتی که به هر دلیلی اکانت اینستاگرام یا شبکههای اجتماعی خود را از دست دادید یا غیرفعال شد اینفوگرافیکهایی که با زحمت زیاد ساخته بودید را از دست ندهید.
روش بازیابی پیج اینستاگرام
در این مقاله درباره ساخت اینفوگرافیک برای اینستاگرام صحبت کردیم ولی در ابتدا شما باید بتوانید با اینستاگرام به خوبی کار کنید.
نصب اینستاگرام
در مقالهای از اینفوگرام درباره نصب اینستاگرام میخوانیم:
- اولین راه برای ساخت اکانت در اینستاگرام انتخاب گزینه ثبتنام با ایمیل یا شماره تلفن است.
- برای ساخت اکانت اینستاگرامیتان باید در قسمت Full name نام و در قسمت Password، رمز عبورتان را وارد کنید.
- انتخاب نام
- وارد کردن تاریخ تولد
- ساخت نام کاربری
- انتخاب عکس پروفایل
برگردداندن پیج اینستاگرام
در مقالهای از سایت اینفوگرام درباره برگرداندن پیج اینستاگرام میخوانیم: ” گاهی پیش میآید که شما نه اکانتتان را دی اکتیو کردهاید و نه تعلیق شدهاید اما برای ورود به آن مشکل دارید. برای این که اکانتتان را برگردانید میتوانید کارهای زیر را انجام بدهید:
- خاموش و روشن کردن وای فای یا اینترنت همراه گوشی
- تلاش برای ورود به اکانت اینستاگرام از طریق یک دستگاه دیگر (مثلا کامپیوتر)
- مطمئن شدن از درست بودن نام کاربری و پسورد
- استفاده از ایمیل و شماره تلفن برای ورود”
در صورتی که اکانت شما به علت نقض قوانین اینستاگرام تعلیق شده باشد یا هک شده باشید، باید سریعا به اینستاگرام تیکت زده و موضوع را بررسی و حل کنید.
در صورتی که نام کاربری و پسورد خود را فراموش کردهاید، همچنین شماره تلفن یا ایمیلی که با آن صفحه را ساختهاید را نیز به یاد ندارید بازیابی پیج اینستاگرام ممکن نخواهد بود و بهتر است اکانت جدیدی بسازید.
#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجیرو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.