دیجی رودیجی رو
  • اخبار تکنولوژی
    • اخبار داخلی
    • اخبار تلفن همراه
    • اخبار سخت افزار
    • اخبار اپلیکیشن‌ها
  • آموزش
  • بررسی محصولات
  • راهنمای خرید
  • سرگرمی
    • اخبار بازی
    • معرفی بازی
      • بازی موبایل
      • بازی دسکتاپ
      • بازی کنسول
    • معرفی اپلیکیشن
    • سینما و تلویزیون
  • دیجی فکت
  • دیجی لایف
  • دیجی10
  • مقالات گوناگون
خواندن: گپی دوستانه با مدیریت بازی کامپیوتری زولا که این روزها غوغا به پا کرده!
به اشتراک بگذارید
ورود
اعلان نمایش بیشتر
تغییر اندازه فونتآآ
دیجی رودیجی رو
تغییر اندازه فونتآآ
جستجو
حساب کاربری دارید؟ ورود
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
دیجی رو > رپورتاژ آگهی > گپی دوستانه با مدیریت بازی کامپیوتری زولا که این روزها غوغا به پا کرده!
رپورتاژ آگهی

گپی دوستانه با مدیریت بازی کامپیوتری زولا که این روزها غوغا به پا کرده!

واحد تبلیغات 21 خرداد 1397 ساعت 11:44
زمان مطالعه: 8 دقیقه
گپی دوستانه با مدیریت بازی کامپیوتری زولا که این روزها غوغا به پا کرده!
اشتراک گذاری
بلیط هواپیما سفرمارکت

بحث مقایسه ی بازی های موبایل با بازی های کامپیوتر و کنسول طی سال های اخیر داغ شده و کارشناسان بسیاری را به اظهار نظر واداشته است. اظهارنظرهایی که بعضا اختلافات زیادی را آشکار می کند. با این حال اکثر کارشناسان در این عقیده اشتراک نظر دارند که بازی های کامپیوتری در جلب توجه بازیکنان و گیمرهای حرفه ای موفق تر عمل کرده اند و بازی های موبایل در نظر آن ها زیاد جدی گرفته نمی شود. این رفتار، عموما به دلیل ماهیت پیچیده تر گیم پلی بازی های جدی و به طور مثال، نیاز به کنترل با دکمه است.

طی سال های اخیر و به واسطه سیاست های موجود در عرصه صنعت بازی سازی ایران، صنعت گیم ایران بیشتر به سمت تولید بازی های کوچک و بعضا شبه بازی های موبایلی رفته است. بازی هایی که برای چند هفته و چند روز به واسطه برخی نوآوری ها یا به دلیل طرح های حمایتی، اندکی معروف شده و سپس به فراموشی سپرده می شوند.

در حال حاضر عملا اثری از سال های دور و پرفروغ صنعت بازی سازی در ایران دیده نمی شود با این حال برخی استودیوها و نیز بعضی از دست اندرکاران قدیمی این عرصه، با دوری جستن از حواشی و جریان عمومی حاکم بر این صنعت در ایران، موفق تر از سایرین عمل کرده و همچنان با قدرت به فعالیت خود و عرضه ی عناوینی در کلاس جهانی ادامه می دهند.

فواد امیری، مدیر عامل استودیو بازی سازی ایرانی ایواک و نیز مدیر بخش خاورمیانه این-گیم گروپ ترکیه طی 12 سال فعالیت در حوزه گیم، با عرضه عناوین بسیار محبوب و موفقی همچون بازی آنلاین مستر90 که یکی از پرطرفدارترین بازی های آنلاین ایران با بیش از 800 هزار کاربر فعال است-، بازی آنلاین گرز  ، بازی آنلاین کامپیوتری زولا  اولین بازی کامپیوتری شوتر آنلاین ایرانی- و نیز تعداد زیادی بازی آنلاین مبتنی بر وب و یا موبایل دیگر، یکی از قدیمی ترین و موفق ترین فعالان صنعت بازی سازی ایران است. امروز به بهانه حضور ایشان، اطلاعاتی در مورد بازی زولا که اخیرا سر و صدای زیادی در بین هواداران بازی های کامپیوتری ایجاد کرده، در اختیار شما می گذاریم.

سلام آقای امیری، لطفا بازی زولا را برای خوانندگان ما معرفی نمایید.

سلام، زولا یک بازی آنلاین کامپیوتری در سبک شوتر اول شخص است که عرضه ی آن را از یک سال پیش آغاز کردیم و هم اکنون بیش از 150 هزار کاربر فعال ایرانی و بیش از 6 میلیون کاربر فعال در سطح جهان دارد.

گپی دوستانه با مدیریت بازی کامپیوتری زولا که این روزها غوغا به پا کرده!

چه نکته ای، این بازی را اینقدر خاص و پرطرفدار کرده است؟

گیم پلی بازی بسیار روان است و کاربرانی که به بازی های شوتر علاقه دارند، به راحتی با زولا ارتباط برقرار می کنند. نقشه ها و مودهای بسیار متنوع و نیز سلاح ها و آیتم های جذاب و مختلف از ویژگی های بارز زولاست.

بازی هم به صورت رایگان در وب سایت زولا عرضه شده و به دلیل حضور سرورهای بازی در ایران، سرعت برای کاربران ایرانی بسیار بالا بوده و مصرف اینترنت هم شبکه داخلی و 50% محاسبه می شود.

چون تصمیم گرفتیم که زولا را در سطح بین المللی عرضه کنیم، قدرت سیستم های کامپیوتری معمولی کاربران و نیز اینترنت های معمولی خانگی را در نظر گرفتیم و به این ترتیب تقریبا تمام طرفداران را از این نظر راضی کرده ایم.

توجه ما به خصوصیات و سلایق کاربران در هر کشور و نیز توجه ما به معرفی فرهنگ های مختلف هم توسط کاربران مورد استقبال فراوان قرار گرفته. به طور مثال، یکی از نقشه های محبوب بازی، نقشه ی پرسپولیس (تخت جمشید) است. آیتم های زیادی در بازی مرتبط با ایران و فرهنگ ایرانی است. علاوه بر اسلحه های روز جهان، چندین اسلحه ی واقعی ساخت ایران با نام ایرانی و نیز طرح پرچم ایران در بازی وجود دارد. اسلحه هایی مانند (شاهر، فاتح، خیبر و…) از محبوب ترین اسلحه های بازی از ایران گرفته تا برزیل هستند! به این ترتیب در حال حاضر بیش از 6 میلیون کاربر فعال در تمام نقاط جهان از طریق بازی زولا، با ایران، فرهنگ ایرانی و نیز تاریخ ایران، بیش از پیش آشنا شده اند.

جام جهانی زولا در ایران خیلی سر و صدا به پا کرده! قضیه ی این جام چیست؟

در ایران ای-اسپورت بسیار ناشناس است. در کشورهای آسیایی و حتی در کشورهای منطقه، به طور مثال ترکیه، ورزش های الکترونیک و مسابقات بازی های کامپیوتری بسیار محبوب هستند. ما هم برای تشویق کاربران ایرانی به حضور پررنگ تر در این گونه مسابقات، علاوه بر برگزاری تورنمنت داخلی زولا، اردیبهشت ماه امسال هم یک مسابقه جهانی در استانبول، با جایزه صد هزار دلاری ترتیب دادیم. در این مسابقات تیم لهستان قهرمان شد ولی امیدواریم در جام جهانی بعدی که با جایزه 250 هزار دلاری خواهد بود، تیم ایران را به عنوان قهرمان مسابقات ببینیم.

الان در حال آماده سازی مسابقات داخلی ایران هستیم و هر بازیکنی در بازی زولا می توانید با ارایه ی یک تیم، در مسابقات داخلی شرکت کند. تیم قهرمان مسابقات داخلی با هزینه ی زولا به مسابقات جهانی اعزام خواهد شد.

گپی دوستانه با مدیریت بازی کامپیوتری زولا که این روزها غوغا به پا کرده!در صورتی که صحبت نهایی ای دارید بفرمایید.

بستر مارکتینگ و عرضه بازی ها در ایران بسیار محدود است. طی سال های گذشته هم عموما صنعت بازی ایران پیشرفت خاصی نداشته و اکثر بازی سازها به بستر محدود موبایل پناه برده اند که قدرت بازاریابی مستقل را برای بازی ساز بسیار کم می کند. در موبایل، شما تنها می توانید وابسته به حمایت یکی دو مارکت معروف ایرانی و یا پلتفرم های وابسته به آن ها باشید و این عامل، مونوپل و مشکلات بسیاری ایجاد می کند. با توجه به این موارد، ما برای بازاریابی در ایران مشکلاتی داریم که در سایر کشورهای دنیا با آن رو به رو نیستیم. ارتباط اینترنت ضعیف و پر از دردسر، نبود شبکه توزیع مناسب، انحصاری بودن برخی ابزارهای تبلیغاتی و به تبع آن هزینه های بالای بازاریابی، فیلتربودن مدیاهای مهم معرفی و ارایه بازی ها نظیر یوتیوب، عدم اطمینان کاربران به بازی های ایرانی یا فارسی از نظر کیفی و خدمات رسانی به دلیل تولید بی رویه ی محصولات کوچک و بی کیفیت توسط برخی استودیوهای ایرانی، نبود آژانس های تبلیغاتی حرفه ای و یا برگزارکنندگان ایونت های مرتبط یا محدودیت های موجود در ایران برای برگزاری این گونه ایونت ها و…. همه و همه باعث شده تا فعالیت وسیع در این عرصه در ایران به مثابه اختراع چرخ باشد!

برای حضور و عرضه عناوین کمپانی های بزرگ خارجی در ایران و یا عرضه بازی های ایرانی در خارج از کشور نیز با توجه به پیچیدگی های قانونی در ایران، جهانی نبودن قوانین مرتبط با صنعت بازی سازی، مشکلات ارتباطات مالی با جهان، نوسانات شدید نرخ ارز و… موانع بسیاری وجود دارد که امیدواریم در آینده رفع شود.

 

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری
برچسب ها: بازی زولا, زولا
این مقاله را به اشتراک بگذارید
توییتر Whatsapp Whatsapp تلگرام ایمیل کپی کرده لینک پرینت
چه حسی به این مطلب داری؟
Sad0
Sleepy0
Love0
Happy0
Angry0
Cry0
Surprise0
مقاله قبلی نسخه‌ی جدید Devil May Cry معرفی شد[E3 2018] نسخه‌ی جدید Devil May Cry معرفی شد[E3 2018]
مقاله بعدی تریلر جدید بازی Fallout 76 در E3 2018 به نمایش گذاشته شد[تماشا کنید] تریلر جدید بازی Fallout 76 در E3 2018 به نمایش گذاشته شد[تماشا کنید]
نظر بدهید نظر بدهید

نظر بدهید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا یک امتیاز انتخاب کنید!

تبلیغات

موبوگیفت
  • خرید فالوور ایرانی
  • خرید فالوور ارزان
  • پنجره دوجداره
  • خرید ممبر تلگرام
  • ارز دیجیتال ایاس ( EOS)
  • راز نوسانات بیت کوین
  • دوج کوین یا شیبا
  • دستگاه جوجه کشی دماوند
  • خرید بیت کوین
  • دوربین کوچک سیم کارت خور
  • خرید اکانت اسپاتیفای
  • لوستر مدرن
  • تور روسیه
  • تاثیر سیاست های ترامپ بر کریپتو
  • قدرت دادن چین لینک به Web3
  • خرید سرور hp ماهان شبکه اچ پی

آخرین خبرها

میت‌پد پرو 12.2

تبلت هواوی «میت‌پد پرو 12.2» و هدفون «فری‌بادز 6» از راه رسیدند

اوپو پد SE

اوپو پد SE معرفی شد؛ تبلتی اقتصادی با طراحی جذاب و نمایشگر 90 هرتز

اوپو رنو 14 و رنو 14 پرو

اوپو رنو 14 و رنو 14 پرو با دوربین‌های 50 مگاپیکسلی و عملکرد خیره کننده معرفی شدند

مطالب مرتبط

مهاجرت کاری متخصصان IT به آلمان
رپورتاژ آگهی

فرصت‌های مهاجرت کاری متخصصان IT به آلمان؛ از ایران تا برلین

23 اردیبهشت 1404 ساعت 14:30
چرا فروشگاه اینترنتی شما به سرور ابری نیاز دارد؟
رپورتاژ آگهی

چرا فروشگاه اینترنتی شما به سرور ابری نیاز دارد؟

22 اردیبهشت 1404 ساعت 13:00
گوشی آنر انتخابی هوشمندانه برای عکاسی حرفه‌ای
رپورتاژ آگهی

گوشی آنر انتخابی هوشمندانه برای عکاسی حرفه‌ای

21 اردیبهشت 1404 ساعت 15:00
شروع موفق در دیجیتال مارکتینگ با آموزش صفر تا صد سئو در تهران
رپورتاژ آگهی

شروع موفق در دیجیتال مارکتینگ با آموزش صفر تا صد سئو در تهران

21 اردیبهشت 1404 ساعت 14:30

درباره دیجی‌رو

رسانه دیجی‌رو با شعار دنیای تکنولوژی در اوایل سال 94 تاسیس شد. ماموریت ما اطلاع رسانی صحیح و ارائه آخرین اخبار تکنولوژی، بررسی محصولات دیجیتال، راهنمای خرید کالاهای دیجیتال و همچنین تهیه به‌روزترین مطالب آموزشی و مقالات در حوزه تکنولوژی، علم و سبک زندگی است. گروه دیجی‌رو همه‌ی تلاش خود را به کار خواهد گرفت که روزبه‌روز بر کیفیت و خدمات این رسانه بیفزاید تا دیجی رو به عنوان رسانه‌ای معتبر بدرخشد.

logo-samandehi
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
خوش آمدید

ورود به حساب کاربری

فراموش رمز عبور