قبل از آنکه در مورد باورهای غلط در تبلیغات گوگل بحث کنیم، بهتر است به این نکته اشاره کنیم که تا چند سال قبل، زمانی که در میان جمعی از اینباند مارکترها (Inbound Marketers) قرار میگرفتید، متوجه میشدید تبلیغات در گوگل روش محبوبی برای جذب مشتری نیست اما امروزه شرایط تغییر کرده است.
امروزه به دلیل افزایش حضور شرکتهای مختلف در فضای مجازی و در نتیجه افزایش رقابت آنلاین میان آنها، تبلیغات در گوگل موضوع داغ بازاریان شده است. امروزه اکثر فروشگاههای بزرگ و معتبر اینترنتی برای معرفی و فروش محصولات خود دست به دامان تبلیغات در گوگل میشوند.
مردم روی تبلیغات گوگل کلیک نمیکنند!
یکی از بزرگترین باورهای اشتباه در تبلیغات گوگل ادورز این است که مردم بر روی این تبلیغات کلیک نمیکنند! همانطور که میدانیم گوگل شرکت تجاری معروفی است و افراد با کمی جستجو میتوانند به سوابق مالی این شرکت را به دست آورند. اگر سوالی درباره میزان درآمد گوگل از تبلیغات در ذهن دارید، به راحتی میتوانید اطلاعاتی را به دست آورید. درآمد گوگل در سال گذشته میلادی بیش از 126 میلیارد دلار بود که که بیش از 116 میلیارد دلار آن از طریق تبلیغات بدست آمده است. (یعنی بیش از 92٪ درآمد گوگل از بخش تبلیغات بدست میآید.)
اگر به طور میانگین هزینه هر کلیک را حدود یک دلار درنظر بگیریم، به حدود 350 میلیون کلیک در روز خواهیم رسید، پس به این نتیجه میرسیم که مردم بر روی تبلیغات گوگل کلیک میکنند.
در طول سالهای گذشته گوگل سعی کرده است با ایجاد تغییراتی در فرمت تبلیغات میزان رغبت مردم برای کلیک را افزایش دهد.
پارس ادوردز با تمرکز بر بهینهسازی تبلیغات گوگل به رشد و حداکثر رساندن فروش کسب و کار کمک میکند. این مجموعه با ترکیبی منحصر به فرد از تجربه و تخصص توانسته است تبلیغات گوگل را با کمترین هزینه و بیشترین بازدهی در نتایج جستجوی گوگل نمایش دهد.
رقبا باعث از بین رفتن بودجه تبلیغاتی من میشوند؟
یکی دیگر از باورهای غلط در تبلیغات گوگل این است که شرکتهای رقیب با کلیک روی تبلیغات موجب از دست رفتن سرمایه ما خواهند شد. گوگل از فناوری پیچیده برای جلوگیری از کلیکهای تقلبی و نامعتبر (Invalid Clicks) استفاده میکند. این فناوری فراتر از شناسایی آدرس IP و تعیین و ردیابی موقعیت جغرافیایی و … است، بلکه شامل تحلیل عوامل و فاکتورهای مختلف در رابطه با کلیک است. گوگل با گزارش های عالی در مورد عملکرد کمپین تبلیغاتی هر گونه فعالیت مشکوک را سریعا اطلاع میدهد.
هزینه تبلیغات در گوگل به صرفه نیست!
شایعههای مرتبط با هزینه های تبلیغات در گوگل از دیگر باورهای اشتباه در زمینه گوگل ادوردز است. بسیاری از افراد بر این باورند که هزینهای که بابت تبلیغات گوگل در جهت رونق بخشیدن به کسب و کار میشود، بیفایده و هدر دادن سرمایه است.
مطمئنا تبلیغات در گوگل هزینه دارد اما آنچه که اهمیت دارد، بازگشت سرمایه بعد از اجرای کمپین تبلیغاتی است. با این حال قبل از رها کردن تبلیغات گوگل به عنوان روشی پرهزینه بهتر است به دنبال دلایل افزایش هزینه یا بازگشت سرمایه پایین باشید.
از یک کلمه کلیدی نمیتوان بیش از یکبار در اکانت استفاده کرد!
دقیقا نمیتوان گفت این باور اشتباه از کجا برای تبلیغات گوگل آمده و در میان افراد شایع شده است. تنها کافی است به این جمله کمی فکر کنیم که خرید بلیط بخت آزمایی بیشتر موجب کاهش شانس در برنده شدن میشود! به همین اندازه عجیب و خنده دار و غیرمنطقی است. داشتن یک کلمه بیش از یکبار در حساب کاربری میتواند فرصت بیش تری به گوگل جهت نمایش تبلیغات بدهد.
امروزه انواع مختلف تبلیغات گوگل، مانند تبلیغات سرچ، تبلیغات بنری، تبلیغات ویدیویی، و تبلیغات اپلیکیشن مورد توجه بسیاری از کسب و کارها و فروشگاههای اینترنتی قرار گرفته است. تبلیغات گوگل به اندازهای تاثیرگذار است که فروشگاههای داخلی معتبری که از ترافیک بالایی برخودار هستند، از تبلیغات گوگل با ریمارکتینگ برای افزایش نرخ تبدیل خود استفاده میکنند.
سلام خیلی ممنون متن خوبی بود.ولی متاسفانه خیلی کم بود. و کامل به توضیحات نرسیده بود.سایتی هم که معرفی کردین هیچ مقاله آموزشی در این مورد نداشت.یه چند تا مقاله مرتبط معرفی کنین ممنون میشم.خسته نباشید