یکی از عوامل مهم موفقیت یک کسب و کار و شرکت، داشتن یک سامانه مدیریت کسب و کار خوب است. تا بتواند علاوه بر هماهنگی با اعضای تیم، ارتباط قوی و مؤثری با مشتری نیز برقرار کند. در واقع میتوان گفت یک سامانه مدیریت کسب و کار باکیفیت نیاز مشتری را شناسایی کرده و بر اساس آن خدمات مؤثری ارائه میدهد.
زمانی که حرف از کنترل بخشهای مختلف یک کسب و کار و استفاده از یک سامانۀ خوب میشود، بهتر است قبل از هر چیز با سامانه مدیریت کسب و کار، تیم و پروژه تیمیجر آشنا شوید. این سامانه دارای پنل مدیریتی خاصی است که دسترسی کنترل و مدیریت از راه دور را به کاربران خود داده است. تیمیجر امکان کنترل و بررسی وظایف، پروژهها، گزارشها و … را فراهم میسازد. در ادامۀ این مطلب به شکل کامل و دقیق با سامانه تیمیجر آشنا میشوید.
اهمیت مدیریت وظایف در کسب و کار
احتمالاً تا کنون شرکتها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ بسیاری را دیدهاید که در عین داشتن ایدههایی متفاوت و درست، اما در کمال ناباوری با شکست در کار خود مواجه شدند. این شکست میتواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد. یکی از مهمترین و عمومیترین دلایل این است که معمولاً شرکتها بعد از تشکیل تیم و بازاریابی، زمانی که به مرحلۀ اجرا میرسند به مشکلات زیادی برمیخورند.
پیشبینیهایی که نسبت به عملی کردن یک پروژه در ذهن خود میکنید به هر دلیلی ممکن است درست نباشد. بخش اعظم این مشکلات از قسمت مدیریت وظایف در یک پنل کسب و کار نشئت میگیرد. مدیریت وظایف در سیستم مدیریت کسب و کار جزو مهمترین و تأثیرگذارترین بخشها بوده و عاملی مهمی در ایجاد نظم در کارها و تعیین اولویت برای آنها است.
این قسمت از سامانه مدیریت کسب و کار قابلیت آن را دارد که هر فرد چه برای خودش و چه برای دیگران، توانایی تعیین ایجاد تسک یا همان وظیفه داشته باشد. ضمن آنکه برای انجام آن زمان پایان، مبلغ احتمالی و حتی مشارکتکننده تعیین کند. همچنین لازم به ذکر است که در این بخش امکان ثبت عملکرد مالی و ساعتی هر کاربر روی هر تسک وجود دارد. به این صورت که مجری تسک، پس از به پایان رسیدن آن میتواند عملکرد ساعتی آن پروژه را روی آن تسک ثبت کند. ازآنجاییکه این قسمت بهصورت حساب کاربران متصل است، هر فرد میزان درآمد مشخص و مخصوص خود را باتوجهبه جمع دقایق کارکرد خود میتواند مشاهده کند.
تمام این موارد باعث میشود تا یک کسب و کار یا شرکت در هر ابعاد و با هر میزان پرسنل، برای موفقیت و درست اجرا شدن اهداف خود به یک سیستم مدیریت کسب و کار خوب نیاز داشته باشد.
سامانه مدیریت تیم و مدیریت کسب و کار تیمیجر
قبل از هر چیز بهتر است با معنای لغوی نام تیمیجر آشنا شوید. در واقع واژۀ تیمیجر واژهای مخفف شده است که از ترکیب تیم منیجر به معنای مدیریت تیم الهام گرفته شده است. ازآنجاییکه یکی از اصلیترین عوامل موفقیت یک تیم برای رسیدن به اهداف خود، استفاده از یک سامانه درست و باکیفیت مدیریت کسب و کار است، سامانه آنلاین مدیریت تیم، پروژه و کسب و کار تیمیجر پنل مدیریتی کاملی برای مدیران ایرانی طراحی کرده است.
بهطورکلی یک سامانه مدیریت کسب و کار خوب باید دارای سه ویژگی کلی باشد:
- ساختار
- رفتار
- تعاملات درونی
در واقع میتوان گفت که سامانه مدیریت کسب و کار یا همان BMS با ابزارهایی که در اختیار دارد برای تیم برنامهریزی میکند. سپس برنامهای مشخص برای اجرای تاکتیکها، روشها و سیاستهای توسعۀ کسب و کار تعیین میکند. بهعبارتدیگر یک سامانه مدیریت کسب و کار خوب، تمام تصمیمات سازمان را طبق فرایندهای موجود و باهدف برطرفکردن نیاز مشتری و نزدیک شدن به اهداف اصلی سازمان، اجرا میکند.
در طراحی این سامانه، برای کسب و کار موفق هفت مرحلۀ مختلف در مسیر موفقیت وجود دارد. هر نوع تیم و مدیر پروژهای با طیکردن این هفت مرحله میتوانند به اهداف خود برسند. این مراحل که تمام موارد تأثیرگذار در یک کسب و کار را به دقیقترین شکل ممکن شامل میشود به تفکیک در ادامۀ متن معرفی خواهند شد:
- جذب و تیمسازی
- بازاریابی، مشتری و خدمات پس از فروش
- اجرای خدمات
- مدیریت ارتباطات
- مدیریت دانش
- مالی و حسابداری
- مدیریت کلان
یکی دیگر از ویژگیهای خوب این سامانه این است که به هر کدام از اعضای تیم بر اساس نیازی که دارند اجازهی دسترسی میدهد. به عبارت دیگر دسترسی افراد بر اساس مسئولیت آنها مشخص شده و امنیت اطلاعات موجود در پنل کاملاً حفظ خواهد شد.
اهمیت سامانه مدیریت کسب و کار
یک سامانه مدیریت تیم و مدیریت کسب و کار خوب باید بهگونهای باشد که استفاده از آن برای تمام اعضای گروه آسان و مفید باشد. همچنین باید امکان مشاهدۀ روند پیش رفتن کارها را به تمام افراد تیم بدهد. بهعبارتدیگر باید تبدیل به هستۀ پویای شرکت شود، نه پوشهای بهعنوان محلی برای بایگانی اسناد که نگاهکردن دوباره به آن برای هر عضوی از تیم کاری دشوار باشد.
این موضوع در کسب و کارهای کوچک کمتر مشاهده میشود و با تغییر و توسعۀ هرچه بیشتر تیم، این مشکلات احتمالی بیشتر به چشم میآیند. همچنین امکان تکرار اشتباهات نیز بالا رفته و در نهایت شاهد زوال موفقیت شرکت خواهیم بود. استفاده از یک سامانه مدیریت کسب و کار خوب باعث میشود تا سطح عملکرد کسب و کار بهبود یابد. همچنین کارایی نیروی کار و اعضای تیم نیز افزایش یابد.
سامانه مدیریت تیم و مدیریت کسب و کاری که درست طراحی شده باشد، زمینۀ همکاری و همدلی بیشتر بین اعضای تیم را فراهم کرده و زبان یا سیستمی مشترک در شرکت ایجاد میکند. همچنین این سامانه کمک ویژهای به مدیران پروژه در زمینۀ ضبط، بهینهسازی و تحلیل فرایندها میکند. بهعبارتدیگر باعث مستندسازی از هر تسک تحت عنوان اینکه چرا و چگونه باید انجام شود خواهد شد.
یکی دیگر از دلایل مهمی که هر شرکت باید از این سامانه استفاده کند این است که نمودارهایی از ورودی و خروجی شرکت در هر بازه زمانی به شما ارائه میدهد. این نمودارها و اسناد جمعآوریشده به نیروهای تازهوارد کمک ویژهای میکند. همچنین با تحلیل دقیق آنها میتوانید عیب و ایرادهای کار خود را شناسایی کرده و در جهت بهبود عملکرد خود گام بردارید.
در آخر
باتوجهبه اینکه سامانه مدیریت کسب وکار تیمیجربهگونهایی طراحی شده که طیف گستردهای از کسب و کارها را پوشش دهد، ممکن است برای بیشتر کسب و کارها بسیاری از امکانات آن بلا استفاده بماند. اما بههرحال در هر مرحلهای از گسترش کسب و کار خود باشید، استفاده از این سیستم برای نزدیک شدن به اهداف شرکت خود و بهبود عملکرد آن مفید است.
سامانه مدیریت تیم و مدیریت کسب و کار تیمیجر به آدرس : https://teamager.com/ به عنوان یک سامانهی خوب و کارآمد برای کسب و کارهای مختلف شناخته میشود. چرا که اهداف مدیریت و تیم را اولویتبندی کرده و در زمینۀ اجرایی کردن آن به تیم کمک میکند. استفاده از این سامانه برای داشتن تیمی بانشاط و موفق و نزدیک شدن به استراتژیهای شرکت و افزایش سوددهی بسیار توصیه میشود.
#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجیرو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.