وقتی سر و کله یک شغلِ جدید پیدا می شود، بازارِ غلو کردن و افسانه سازی درباره مزایای آن شغل هم رونق می گیرد.
هر چند کارِ ادمین اینستاگرام دیگر تقریبا واردِ تولد پنج سالگی اش می شود و حالا واقعا در دنیا به عنوان یک شغل در نظر گرفته میشود، اما آیا تمامِ آن چه که درباره مزایای سحرآمیز و معجزه گونه بودن استخدام ادمین پیج اینستاگرام می شنویم حقیقت دارد؟
من پیج هایی از سلبریتی ها می شناسم که اتفاقا هم تیک آبی دارند هم ادعا می کنند که با ادمین اداره می شوند، ولی نرخ تعامل، تعداد لایک، تعدادِ کامنت ها و افزایشِ اورگانیک فالوور هایشان به کفر ابلیس هم نمی ارزد، تازه هر چند مدت یک بار هک و از دسترس خارج می شوند. حقیقت چیست؟
آیا واقعا ادمین می تواند باعثِ رونق گرفتن پیج ما شود یا این فقط یک تبِ جدید است که ما را در تله توهمِ اثر بخشی انداخته است؟
ادمین اینستاگرام می تواند اثر گذار باشد؟
قبل از هر چیز به سوالِ ابتدای گزارش جواب می دهیم. این معادله یک جوابِ ساده دارد و آن هم این است که هر گردی گردو نیست و هر فردِ مدعی یک ادمین پیج اینستاگرام نیست.
برای تحققِ آن چه که از استخدام شدن یک ادمین انتظار داریم، باید یک شخص متخصص و کاملا آشنا با الگوریتم اینستاگرام را انتخاب کنیم.
ما در حالتِ عادی هر ساعتی از شبانه روز که عشقمان بکشد یک مطلب را پست یا استوری می کنیم، اما کارِ ادمین از همین آنالیز گلدن تایم تا هشتگ گذاری اصولی و موارد اساسی دیگر آغاز می شود.
شاید واقع بینانه ترین جواب این باشد که پروسه واگذاری مدیریت پیج اینستاگرام، باید تحت نظر یک شرکتِ خلاق و با تجربه باشد، مذاکره با مجموعه های دیجیتال مارکت که ساعت ها به تعلیم و آپدیت کردنِ مهارت های ادمین های خود می پردازند، قطعا بهترین گزینه و یکی از این شرکت ها که مهارتش زبانزد است ایران مایند است.
ادمین پیج اینستاگرام کیست؟
ادمین اینستاگرام، نقشِ بسیار مهمی در مدیریت و اداره اکانت های ما دارد، البته به شرطِ کار بلد بودنش.
هرکسی نمی تواند بارِ این وظیفه را بر دوش بکشد چون، این شخصیت، با مسئولیت ها و ترافیکِ کاری زیادی مواجه است. مثلا: از مانیتورینگ و پاسخ دادن به نظراتِ کاربران گرفته تا ارتقاء روزانه اکانت و جذبِ بیشترین تعدادِ دنبالکننده.
تازه این ها فقط بخشِ کوچکی از مسئولیت های اوست که البته با توجه به تمام وقت بودن یا پاره وقت بودنِ شغلش، شدت میگیرد.
ادمین ها به عنوانِ یک نماینده تام الاختیار از ویژگی های خدمات و محصولات در شبکهی اجتماعی اینستاگرام ایفای نقش می کنند.
برای همین است که کارفرما باید نهایتِ وسواس را در انتخاب ادمین و واگذاری مدیریت پیج اینستاگرام خود به خرج بدهد.
نحوه بر خورد و ارتباط گرفتن او با مشتری یا دنبال کنندگانِ شما، در حقیقت آئینه ای از رفتار و پرستیژِ نام یا برندِ شماست. شاید بهتر باشد همین حالا با ایران مایند تماس بگیرید.
وظایف اصلی ادمین پیج اینستاگرام چیست؟
هر چند جسته و گریخته در بینابینِ گزارش از مسئولیت های ادمین اینستاگرام گفتیم، اما بهتر است 14 تا از حیاتی ترین وظایفش را با یک شرح مختصر نام ببریم:
- مانیتورینگِ فعالیت ها: ادمین اینستاگرام باید به صورتِ مداوم فعالیت های حساب را مانیتور کرده و مطمئن شود که همه چیز به درستی و طبق برنامه پیش می رود.
- پست گذاریِ منظم: ادمین، مسئولِ انتشارِ منظمِ محتواست. اگر قرار باشد این کار با نهایتِ جذابیت انجام شود، ادمین باید برای هر پست یا هایلایت، یک کاور مخصوص که با هارمونی پیج متناسب است را طراحی کند.
- پاسخ به نظرات و پیام ها: ادمین باید به نظرات و دایرکت های کاربران پاسخ دهد، ابهامات را رفع کند و مشکلات را حل کند. البته این کار شکیبایی زیادی را طلب می کند و نیاز به آستانه تحمل بالا دارد، خصوصا در این زمانه که هیچکس به اندازه کافی اعصاب برای تعامل ندارد.
- طراحیِ تقویمِ محتوا: برنامه ریزیِ محتوا برای انتشارِ به موقع پست، استوری، باکس کوئزشن، طراحی نظر سنجی، مسابقه و … به عهده کسی است که مدیریت پیج اینستاگرام را بر عهده گرفته؛ تمام این فعالیت ها باید با استراتژی های مارکتینگ هم خوانی داشته باشند.
- تحلیل عملکرد: ادمین باید بازدهی و رشدِ تعاملِ پیجتان را با استفاده از داده های آماری و اطلاعاتِ آپدیت، تجزیه و تحلیل کند. حالا چرا انقدر پیچیده؟ خب اگر بدانید این کار تا چه اندازه باعثِ بهبود استراتژی های بازاریابی شما و شناخت رقبا میشود، هرگز به فکرِ به سختی افتادن ادمین برای جمع آوری این اطلاعات نمی افتادید. شاید به عنوانِ تشکر یک هزینه درست و حسابی علاوه بر مبلغِ توافقی هم به او پرداخت می کردید.
- مغزِ متفکرِ تبلیغات: تبلیغاتِ اصولی یک هنر است نه یک کارِ معمولی که از دستِ هر فردی ساخته باشد. ادمین ها باید برای این کار دوره ببینند و از جامعه آماری مشتریان و سلیقه آن ها یک شناخت کامل به دست بیاورند. این مورد یکی از مهم ترین عواملِ افزایش فالوور های شما در کوتاه مدت است.
- مدیریتِ کمپین ها: زیاد تعریفش را پیچیده نمی کنیم، ادمین باید کمپین های تبلیغاتی و مسابقات را برنامه ریزی و مدیریت کند.
- برقراری ارتباط با همکاران و تیم: در موردِ تعامل با تیمِ مارکتینگ و دیگر اعضای سازمان ارتباط برقرار کند.
- رصدِ رقبا: به آنالیز و رصدِ جز به جزِ فعالیت ها و استراتژی های رقبا بپردازد. از طرفی هیچ وقت دشمن تَراشی هم نکند.
- مانیتوریگ فالوور ها: عمده هدفِ ما از استخدام ادمین چیست؟ زیاد شدنِ فالوور. اما قبل از این کار ادمین باید درکِ درستی از سلیقه و نوعِ تعامل با فالوور های فعلی اش داشته باشد. این که چه محتوایی دوست دارند، با چه بیانی بیشتر ارتباط میگیرند و …
- مدیریت ریلز: ریلز یک ابزارِ مهم برای به اشتراک گذاریِ ویدئو ها در اینستاگرام است و ادمین باید بهترین و هوشمندانهترین استفاده را از این ابزار بکند.
- ارتقاء امنیت: یک پیجِ پریده یا یک صفحه که مدام در معرضِ حمله و هک شدن است به چه کارِ من و شما می آید؟ قبل از هر چیز باید لایه های امنیتیِ پیج تقویت بشود و حفاظت از داده های شخصی شما تضمین بشود.
- توسعه استراتژی های بازاریابی: منظورمان برنامه ریزی و اجرای استراتژی های مارکتینگِ مناسب با توجه به هدف ها و سلیقه مخاطبان است.
- ارتقاء پرستیژ نام تجاری: ادمین باید روی افزایشِ شناختِ نام تجاری و ارتقاء یک تصویرِ ذهنی از نام یا محصولاتِ ارائه شده توسط شما، تمرکز کند.
اگر این ها را وظایفِ کسی که مدیریت پیج اینستاگرام شما را بر عهده گرفته در نظر بگیریم، پس به راحتی می توانیم تمامِ این ها را از مزایایِ استخدام ادمین اینستاگرام بدانیم. در حقیقت با یک تیر دو نشان زدیم و زیاده گویی نکردیم. برای دیدن نمونه پیج های موفق اینستاگرام اینجا کلیک کنید.
حالا به نظر شما استخدام ادمین می تواند در رشد یک پیج موثر باشد؟
#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجیرو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.