دیجی رودیجی رو
  • اخبار تکنولوژی
    • اخبار داخلی
    • اخبار تلفن همراه
    • اخبار سخت افزار
    • اخبار اپلیکیشن‌ها
  • آموزش
  • بررسی محصولات
  • راهنمای خرید
  • سرگرمی
    • اخبار بازی
    • معرفی بازی
      • بازی موبایل
      • بازی دسکتاپ
      • بازی کنسول
    • معرفی اپلیکیشن
    • سینما و تلویزیون
  • دیجی فکت
  • دیجی لایف
  • دیجی10
  • مقالات گوناگون
خواندن: تفاوت تراکت و کاتالوگ در چیست؟
به اشتراک بگذارید
ورود
اعلان نمایش بیشتر
تغییر اندازه فونتآآ
دیجی رودیجی رو
تغییر اندازه فونتآآ
جستجو
حساب کاربری دارید؟ ورود
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
دیجی رو > رپورتاژ آگهی > تفاوت تراکت و کاتالوگ در چیست؟
رپورتاژ آگهی

تفاوت تراکت و کاتالوگ در چیست؟

واحد تبلیغات 22 آبان 1401 ساعت 13:00
زمان مطالعه: 9 دقیقه
تفاوت تراکت و کاتالوگ در چیست؟
اشتراک گذاری
بلیط هواپیما سفرمارکت

تفاوت تراکت و کاتالوگ یکی از مسائلی است که در صورت اطلاع و اشراف نسبت به آن می توانید در انجام تبلیغات موفق تر عمل کنید. در واقع دانستن تفاوت تراکت و کاتالوگ می تواند در هزینه های تبلیغاتی و نیز اثربخشی آن نیز مفید باشد. به طوری که می دانید کجا و برای چه مخاطبی می توان از تراکت با کاتالوگ استفاده کرد که بیشترین تاثیرگذاری و بازدهی را به همراه داشته باشد.

لیست
تفاوت در کاربرد و نوع استفادهتفاوت شکل ظاهریتفاوت در نوع پخش و توزیعتفاوت در سایز و اندازهتفاوت در محتوای تبلیغاتیتفاوت در نوع جنس کاغذتراکت بهتر است یا بروشور؟

تفاوت تراکت و کاتالوگ را می توان در نوع تبلیغات و اثربخشی که انتظار دارید جستجو کنید. به طور مثال اگر قصد دارید کسب و کارتان را به دایره وسیعی از مخاطبان معرفی کنید و در ابتدای راه هستید، بهترین راه برای شروع چاپ و پخش تراکت است. چرا که می توانید با هزینه ای کم دایره وسیعی از مخاطبان را از فعالیت خود مطلع کنید. پس از آن می توانید برای آشنایی بیشتر مشتریان اقدام به چاپ کاتالوگ درباره جزییات محصولات و خدمات خود کنید تا در زمان مراجعه به شرکت یا فروشگاه بتوانند سر فرصت و با دقت بیشتری آن را بررسی کنند.

تفاوت در کاربرد و نوع استفاده

تفاوت در کاربرد و نوع استفاده از مهمترین فرق تراکت و کاتالوگ به شمار می آید. تراکت ها عملا برای معرفی یک برند و شرکت مورد استفاده است. برگه های کوچکی که به طور خلاصه و کلی مخاطب را از وجود آن مطلع می کند.این در حالی است که کاتالوگ محتوای جزیی تر و دقیق تری از کارکرد و محصولات در خود جای می دهد و مخاطب برای انتخاب محصول یا خدمات می تواند اقدام کند.

غالبا تراکت را برای شروع تبلیغات یک برند استفاده می کنند. ارزانتر و توزیع آن آسان است. وقتی که مشتری برای دریافت محصول یا خدمت مراجعه کند، در این مرحله می توان از کاتالوگ برای راهنمایی بیشتر مشتری استفاده کرد. در واقع می توان گفت کارکرد کلی تراکت معرفی یک شرکت و برند است اما کاربرد کاتالوگ معرفی خدمات و محصولات است، یعنی مشتری با برند آشناست اما برای آشنایی برای محصولات از کاتالوگ استفاده می شود.

تفاوت شکل ظاهری

مهمترین تفاوت کاتالوگ و بروشور را می توان در نوع شکل ظاهری آن دانست. حتما گاهی در پیاده روها زیاد دیده اید که عده ای برگه های تبلیغاتی کوچکی را به شما می دهند. این برگه ها همان تراکت های تبلیغاتی هستند. که صرفا کارایی آن اطلاع رسانی به شما برای اطلاع از وجود یک برند یا محصول است. اگر شما به مشتری آن تبلیغات تبدیل شوید در گام بعدی دفترچه ها یا برگه هایی چاپی و با کیفیت در مقابل شما برای آشنایی و انتخاب محصول یا خدمات به شما ارائه می شود.

چاپ تراکت تبلیغاتی عمدتا ارزان قیمت و طراحی آن ساده به شمار می آید اما کاتالوگ ها طراحی حرفه ای و با کیفیت و جذابی دارند. چرا که وقتی شما برای خرید محصولی اقدام به ورق زدن کاتالوگ می کنید در واقع شما از مشتری بالقوه به مشتری بالفعل تبدیل شده اید.

تفاوت تراکت و کاتالوگ در چیست؟

تفاوت در نوع پخش و توزیع

تراکت های تبلیغاتی روش خاصی برای توزیع بین مخاطب ندارد. به شکل عمومی و کلی توزیع می شود. اما کاتالوگ ها تنها در فروشگاه ها، شرکت ها یا اماکن خاص عرضه محصول و خدمات توزیع می کنند که مخاطب بتواند به محصول یا خدمات دسترسی داشته باشد.

از مهمترین تفاوت هایی که می توان برای تراکت و کاتالوگ اشاره کرد به نحوه توزیع آن است. تراکت ها عمدتا تبلیغاتی خیابانی و به صورت دستی توزیع می شوند. اما کاتالوگ ها در خیابان توزیع نمی شوند، بلکه برای دیدن کاتالوگ باید به کارخانه، شرکت یا فروشگاه مراجعه کنید.

تفاوت در سایز و اندازه

فرق تراکت و کاتالوگ در سایز و اندازه نیز از دیگر تفاوت ها در تبلیغات به شمار می آید. تراکت های ابعاد مختلفی دارند به طور مثال می‌تواند سایز A5 یا تراکت A6و به شکل تک برگ و عمدتا برگ یک روز باشد. اما کاتالوگ ها در ابعاد مختلف به شکل دفترچه ای از جنس کاغذ و چاپ با کیفیت است.

تفاوت در محتوای تبلیغاتی

تفاوت تراکت تبلیغاتی و کاتالوگ محصولات در محتوا نیز به چشم می آید و کاملا مشخص است. تراکت های تبلیغاتی عمدتا دارای محتوای متنی کوتاه، خلاصه و اطلاعات کلی درباره برند یا شرکت است. اما کاتالوگ ها به طور اختصاصی و کاملا جزیی به معرفی محصولات و خدمات اختصاص دارند. در واقع شرح کاملی از محصولات به همراه عکس از زوایای مختلف را بیان می کند.

تفاوت در نوع جنس کاغذ

تراکت های تبلیغاتی برگه هایی عمدتا در ابعاد کوچک دستی هستند که به صورت رنگی روی کاغذهای روغنی یا کاغذ معمولی بسته به بودجه شرکت تبلیغات کننده چاپ و توزیع می شود. این در حالی است که  جنس کاغذ کاتالوگ ها از مدل های با کیفیت است. این تفاوت جنس کاغذ تاثیر زیادی بر هزینه های تبلیغاتی دارد. از آنجا که مخاطب کاتالوگ های تبلیغاتی خاص تر و کمتر از تراکت است از همین رو شرکت ها سعی می کنند در طراحی و کیفیت کاغذ و چاپ آن تمرکز و دقت بیشتری خرج کنند.

تفاوت تراکت و کاتالوگ در چیست؟

تراکت بهتر است یا بروشور؟

اینکه بخواهید بدانید برای تبلیغات تراکت بهتر است یا بروشور کاملا به هدف شما برای تبلیغات بستگی دارد. اینکه مخاطبان شما تا چه اندازه از وجود شما و زمینه های فعالیتی شما مطلع هستند می تواند شما را بی نیاز از تبلیغات تراکتی کند. در عوض شما باید در این شرایط برای طراحی یک کاتالوگ با کیفیت و خلاقانه تمرکز کنید. در شرایطی که فعالیت خود را به تازگی آغاز کرده اید چاره ای ندارید که با یک تبلیغات ارزان قیمت اما موثر و زودبازده مثل چاپ تراکت شروع کنید.

بروشور اما برای زمانی به کارتان  می آید که مخاطبان از فعالیت شما آگاهند، برای خرید محصول یا دریافت خدمات به شما مراجعه می کنند، در این شرایط برای آشنایی و اطلاع کافی از خدمات شما ارائه بروشور خلاقانه و جذاب ضروری است. به طور کلی می توان گفت شما نمی‌توانید هیچگاه به بهتر بودن تراکت یا بروشور پی ببرید، چرا که هیچ کدام بر دیگری برتری ندارد، بلکه نوع کارایی آن به شما کمک می کند که در جذب مخاطب و مشتری موفق تر عمل کنید. که این موضوع نیز کاملا بستگی به شیوه های تبلیغاتی شما دارد. هر مرحله ای که مخاطب با  خدمات و محصولات شما بیشتر آشنا باشند یک قدم در مسیر تبلیغات پیشرفت می کنید و نیازشما به برخی روش ها رفع می شود.

اگر قصد طراحی و چاپ تراکت، بروشور یا کاتالوگ های تبلیغاتی را دارید لازم است با مشاوره لازم بر اساس نیاز خود در این زمینه اقدام کنید. شرکت چاپ بازار از جمله شرکت های تبلیغاتی به صورت آنلاین است که می توانید با بررسی نمونه کارهای آن و نیز دریافت مشاوره برای انجام تبلیغات اقدام کنید. چاپ بازار از جمله شرکت های معتبر و خوشنام در زمینه تبلیغات و چاپ است که با بهره گیری از ظرفیت طراحان با تجربه و خلاق می تواند شما را برای داشتن تبلیغاتی موثر با هزینه ای مناسب همراهی کند.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجی‌رو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری
این مقاله را به اشتراک بگذارید
توییتر Whatsapp Whatsapp تلگرام ایمیل کپی کرده لینک پرینت
چه حسی به این مطلب داری؟
Sad0
Sleepy0
Love0
Happy0
Angry0
Cry0
Surprise0
مقاله قبلی دندانپزشکی در کرج دندانپزشکی در کرج
مقاله بعدی معرفی یک روش کسب درآمد دلاری در ایران به همراه مراحل انجام آن معرفی یک روش کسب درآمد دلاری در ایران به همراه مراحل انجام آن
نظر بدهید نظر بدهید

نظر بدهید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا یک امتیاز انتخاب کنید!

تبلیغات

موبوگیفت
  • خرید فالوور ایرانی
  • خرید فالوور ارزان
  • پنجره دوجداره
  • خرید ممبر تلگرام
  • تاثیر سیاست های ترامپ بر کریپتو
  • ارز دیجیتال ایاس ( EOS)
  • قدرت دادن چین لینک به Web3
  • راز نوسانات بیت کوین
  • دوج کوین یا شیبا
  • دستگاه جوجه کشی دماوند
  • خرید بیت کوین
  • دوربین کوچک سیم کارت خور
  • خرید اکانت اسپاتیفای
  • لوستر مدرن
  • خرید سرور hp ماهان شبکه اچ پی

آخرین خبرها

سیستم عامل هارمونی او اس برای کامپیوتر

سیستم عامل هارمونی او اس برای کامپیوتر؛ گام بلند هواوی به سوی استقلال و نوآوری

مقایسه ویوو X200 اولترا و گوگل پیکسل 9 پرو ایکس ال

مقایسه ویوو X200 اولترا و گوگل پیکسل 9 پرو ایکس ال؛ قدرت بهتر است یا هوش؟!

آپدیت جدید گلکسی واچ

آپدیت جدید گلکسی واچ ویژگی Now Bar را به ساعت‌های سامسونگ می‌آورد

مطالب مرتبط

خرید از ایکس‌باکس و پلی‌استیشن ترکیه
رپورتاژ آگهی

چطور با کنسول ارزان بازی کنیم؟

17 اردیبهشت 1404 ساعت 15:00
5 نکته مهم هنگام خرید شارژر و پاوربانک که باید بدانید
رپورتاژ آگهی

5 نکته مهم هنگام خرید شارژر و پاوربانک که باید بدانید

17 اردیبهشت 1404 ساعت 11:22
۱۰ استراتژی حرفه‌ای برای خرج کردن یوسی در پابجی موبایل که گیمرهای حرفه‌ای از آن استفاده می‌کنند!
رپورتاژ آگهی

۱۰ استراتژی حرفه‌ای برای خرج کردن یوسی در پابجی موبایل که گیمرهای حرفه‌ای از آن استفاده می‌کنند!

16 اردیبهشت 1404 ساعت 10:19
معرفی لیست فیلم‌ها و سریال‌های شبکه خانگی در سال‌های اخیر
رپورتاژ آگهی

معرفی لیست فیلم‌ها و سریال‌های شبکه خانگی در سال‌های اخیر؛ از شاهکارهای کلاسیک تا «تاسیان»

15 اردیبهشت 1404 ساعت 15:06

درباره دیجی‌رو

رسانه دیجی‌رو با شعار دنیای تکنولوژی در اوایل سال 94 تاسیس شد. ماموریت ما اطلاع رسانی صحیح و ارائه آخرین اخبار تکنولوژی، بررسی محصولات دیجیتال، راهنمای خرید کالاهای دیجیتال و همچنین تهیه به‌روزترین مطالب آموزشی و مقالات در حوزه تکنولوژی، علم و سبک زندگی است. گروه دیجی‌رو همه‌ی تلاش خود را به کار خواهد گرفت که روزبه‌روز بر کیفیت و خدمات این رسانه بیفزاید تا دیجی رو به عنوان رسانه‌ای معتبر بدرخشد.

logo-samandehi
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
خوش آمدید

ورود به حساب کاربری

فراموش رمز عبور