اگر درون شبکه اجتماعی اینستاگرام فعالیت داشته باشید، حتما متوجه شده اید که این شبکه، از یک ویژگی تقریبا جدیدی به نام ریلز(Reels) پشتیبانی می کند. این ویژگی در حالی عرضه شده است که افراد زیادی تفاوت آن را با پست ویدیو معمولی یا IGTV نمی دانند. همین موضوع سبب شده در این باره، یک مقاله ای را تدوین و آماده کنیم و در آن به تفاوت این دو ویژگی اشاره ای داشته باشیم. اینستاگرام همواره ویژگی های جذاب دیگر اپلیکیشن ها را با شخصی سازی، وارد برنامه خود می کند. به عنوان مثال استوری هایی که درون اینستاگرام مشاهده می کنید، از ویژگی هایی می باشد که اپلیکیشن اسنپ چت داشت و هم اکنون درون اینستاگرام، موجود است. مثالی دیگر از این موضوع، به IGTV مربوط می شود که این ویژگی نیز از یوتیوب برداشته شده است. ریلز به نوعی جانشین ویدیو های کوتاه مدت اینستاگرام شده است.
این موضوع تا هنگامی پیش رفته است که هم اکنون اینستاگرام دست روی تیک تاک گذاشته و ویژگی ریلز موجود در اینستاگرام نیز از این شبکه ی اجتماعی، گرفته شده است. یکی از اصلی ترین اهداف اینستاگرام از این کار، این است که کاربران این شبکه ها را کاهش دهد و این کاربران را به سمت شبکه اجتماعی خود، سوق دهد. در این مقاله می خواهیم تفاوت های بین ریلز و ویدیو معمولی موجود در اینستاگرام را بدانیم و از ویژگی های هر یک، مطلع شویم. اگر علاقه دارید این اطلاعات را بدست بیاورید، توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به موارد مفید و مهمی، دست پیدا کنید.
ریلز ( Reels ) چیست؟
اینستاگرام پس از آنکه توانست با موفقیت پروژه IGTV را از یوتیوب بر روی پلتفرم خود استفاده کند، اینبار سعی کرده است ویژگی ریلز را از تیک تاک استفاده کند. اینستاگرام قصد دارد با این کار، افراد بتوانند ویدیو های کوتاه مدت خود را درون این شبکه، قرار دهند. تیک تاک اغلب از این ویژگی برای قرار دادن ویدیو هایی مانند طنز، دوربین مخفی یا بازاریابی استفاده می کند و به نظر اینستاگرام نیز در ابتدا این اهداف را در نظر داشته است اما با مرور زمان، این موضوع تغییر پیدا کرده است. در بدو ورود این ویژگی به شبکه اینستاگرام، اغلب ویدیو هایی که بر روی این ویژگی قرار می گرفتند، توسط تیک تاکر های معروف شکل می گرفت و کاربران اینستاگرام به صورت خلاقانه، ویدیو های خود را بازنشر نمی کردند اما رفته رفته، این موضوع تغییر پیدا کرده است.
محتوای Reels سریع تر وارد اکسپلور می شود.
البته این موضوع را نباید فراموش کرد که اینستاگرام با آپدیت هایی که منتشر می کند، دائما به دنبال این است که بتواند پیشرفت هایی را در موضوع ریلز عملی کند. در حال حاضر، شاهد این می باشیم که اینستاگرام، با آپدیتی که انجام داده است، ویژگی های زیر را در قالب ریلز بر روی پلتفرم خود، اعمال کرده است:
1- در حال حاضر تمام ویدیو هایی که در اینستاگرام آپلود می شوند، اگر در بازه زمانی کمتر از 15 دقیقه باشند، در قالب ریلز منتشر می شوند.
2- افراد می توانند به ویدیو های خود، موسیقی را اضافه کنند.
3- امکان ریمیکس پست ها در حال حاضر وجود دارد.
چرا باید از ریلز استفاده کنیم؟
تیک تاک با ویژگی ریلز، به اعتبار بسیار زیادی دست یافت و احتمال بسیار کمی وجود دارد که این موفقیت توسط اینستاگرام مخدوش شود. با این حال، افراد می توانند از Reels به عنوان یک ویژگی فوق العاده و مناسب استفاده کنند. در واقع این ویژگی، باعث می شود یک فرصت عالی به عنوان بازاریابی برای کسب و کار ها یا اشخاص تشکیل شود و طی آن، افرادی که بتوانند محتوایی خلاقانه و زیبا درست کنند، میتوانند به سرعت شاهد ترند شدن یا برجسته شدن محصولات و برند خود شوند. البته که این ویژگی، به افراد کمک می کند که با سرعت بیشتری وارد اکسپلور اینستاگرام شوند و همین موضوع باعث بیشتر شناخته شدن آن ها می شود. پست های ریلز نیست همانند پست های ویدویی معمولی و IGTV دارای ویو یا بازدید هستند و تعداد ویو این ویدیو ها بیانگر دفعات نمایش آن است. کاربران این پلتفرم با خرید ویو ریلز اینستاگرام میتوانند تا حدود زیادی به ترند شدن ویدیو خود و بازدید دریافتی پست خود کمک بسیار زیادی کنند. با افزایش آمار پست ریلز طبیعتا کاربران بیشتری مشتاق دیدن آن خواهند شد و میتواند مزایای بسیاری را برای یک اکانت اینستاگرام به دنبال داشته باشد. ریلزها قابلیت های بسیار ویژه ای دارند و استفاده از آن ها با توجه به ترند شدن آن بسیار توصیه میشود.
پست ویدیویی معمولی چه می باشد؟
پست های ویدیویی معمولی نیز در حال حاضر در اینستاگرام مشاهده می شود. سوالی که در این رابطه پیش می آید، این است که تفاوت این مورد با ریلز چه می باشد؟ در گذشته، اینستاگرام برای افرادی که می خواستند ویدیو هایی بگذارند، محدودیت زمانی ارائه می کرد و ویدیوها را در قالب فایل های یک دقیقه ای آپلود می کرد. همین موضوع باعث این موضوع می شد که افراد برای قرار دادن ویدیو هایی که طولانی مدت تر هستند، آن ها را در فایل های یک دقیقه ای، قرار دهند. بنابراین حداکثر میزانی که میشد این فایل ها قرار داده شوند، 10 دقیقه بود. البته که ویدیو هایی که اینستاگرام در اپلیکیشن خود قرار می داد، دارای فرمت 9:16 و به صورت عمودی بود. این موضوع بر خلاف یوتیوب بود که ویدیو ها را به صورت افقی نشان می داد.
ویدیو ها با مدت زمان کمتر از 15 دقیقه در قالب Reels منتشر می شوند.
در حال حاضر، با آپدیت هایی که اینستاگرام ارائه داده است، پست های ویدیویی به صورت کامل با ریلز متفاوت است. هم اکنون اگر ویدیو هایی که بارگذاری می کنید، کمتر از 15 دقیقه باشند، به صورت ریلز در این شبکه منتشر می شوند. این موضوع با رویکرد رفتن به اکسپلور توسط این شبکه مهیا شده است و افراد می توانند از آن استفاده کنند. بنابراین تنها در صورتی که ویدیو بالای 15 دقیقه باشد، به صورت پست ویدیویی معمولی منتشر می شود.
پست ویدیویی یا ریلز؟ کدامیک بهتر و مفید تر می باشند؟
همانطور که احتمالا تاکنون متوجه شده اید، ریلز اینستاگرام با پست ویدیویی آن، تفاوت هایی را دارد. البته که قبل از به روی کار آمدن ریلز، تمام ویدیو ها به صورت ساده بارگذاری می شدند اما هم اکنون، تفاوت هایی مشاهده می شود. به طور کلی اگر ویدیو بارگذاری شده توسط شما، از محتوای طنزی برخوردار است و می خواهید مانند تیک تاک، معتبر شود، توصیه می کنیم آن را به صورت Reels بارگذاری نمایید. البته باید به این موضوع نیز دقت کنید که میزان هشتگ ها و کپشن موجود در ویدیو های Reels محدود بوده و بیشتر افراد روی محتوای ویدیویی توجه می کنند.
یکی از تفاوت هایی که در پست های ریلز با پست ویدویی معمولی وجود دارد این است که در پست های ویدویی معمولی و igtv کاربران در ظاهر تعداد ویو آن را مشاهده میکردند ولی در ویدویی های ریلز در ابتدا کاربران آمار لایک آن را میبینند. همچنین لازم به ذکر است که بدانید همانند پست های ویدیویی معمولی شما امکان این را دارید که با خرید لایک ریلز اینستاگرام به افزایش آمار لایک پست ریلز خود بپردازید. پست های ریلز به دلیل جدید بودن، بیشتر مورد استقبال افراد قرار می گیرد.
در طرف مقابل، اگر می خواهید ویدیو های خود را به صورت اسلایدی و در پست معمولی منتشر کنید، می توانید قید ریلز را زده و آن را ساده و در چند اسلاید، بارگذاری نمایید. نکته ی مهم اینجاست که اگر کل ویدیو را ( زیر 15 دقیقه ) به صورت یکجا بارگذاری نمایید، اینستاگرام آن را به صورت ریلز نمایش می دهد. بنابراین برای عدم انجام چنین کاری، باید آن را به صورت مجزا و در چند بخش، آپلود نمایید.
کلام آخر
اینستاگرام هر روز در حال توسعه خود می باشد و سعی می کند به جدیدترین تکنولوژی ها و امکانات دست پیدا نماید. امروزه افراد زیادی در این شبکه اجتماعی در حال فعالیت می باشند و به دلیل استقبال زیاد از آن، باید به صورت مستمر در حال پیشرفت باشد. از سرسخت ترین رقبای این شبکه اجتماعی، می توان به یوتیوب، اسنپ چت و تیک تاک اشاره کرد.
همچنین پیشنهاد میشود اگر تمایل دارید در اینستاگرام به پیشرفت بیشتری برسید از خدمات اینستاگرام که وب سایت خرید ویو (www.kharidview.ir) در اختیار کاربران خود قرار میدهد غافل نشوید و به خوبی از این خدمات استفاده کنید و برای آینده پیج اینستاگرام خود برنامه ریزی کنید.
در این مقاله به صورت کامل و جامع درباره قابلیت ریلز صحبت شد و سعی شد تمام امکانات و ویژگی های آن و تفاوت هایی که با پست ویدیویی ساده دارد، عنوان شود. در آخر امیدواریم مطالعه این محتوا، برایتان مفید واقع شده باشد و نتایج مفید و موثری را از آن برداشت کرده باشید.
#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجیرو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.
سلام.در ریلز مهم است که فیلم افقی گرفته بشه یا عمودی؟