ثبت شرکت، یکی از مهمترین مواردی است که تمامی کسبوکارها باید به آن، توجه داشته باشند و برنامهریزیهای مناسبی را برای این منظور، انجام دهند. درصورتیکه شرکت خود را ثبت نکنید، هرگز نمیتوانید کارهای خود را بهصورت قانونی، پیش ببرید و همین امر، مشکلات زیادی را برای شما به وجود خواهد آورد. به همین دلیل، همواره بهتمامی کسبوکارها توصیه میشود که امور خود را بهصورت اصولی و قانونی، پیش ببرند و در اولین مرحله، به ثبت قانونی شرکت، توجه داشته باشند.
مدارک موردنیاز برای ثبت قانونی شرکت
اولین سؤالی که ممکن است برای شما ایجاد شود، این است که برای ثبت شرکت، به چه مدارکی نیاز داریم؟! بهتر است بدانید که ارائه اصولی و درست مدارک، بسیار مهم است و درصورتیکه مدارک را بهدرستی ارائه ندهید، ممکن است مشکلات زیادی برایتان پیش بیاید. برخی از مدارک موردنیاز جهت ثبت شرکت، عبارتاند از:
- مدارک شناسایی ازجمله، کارت ملی و شناسنامه
- شرکتنامه، تقاضانامه و اساسنامه
- ثبتنام کد ثنا (تمامی اعضای هیئتمدیره، باید کد ثنا داشته باشند)
- دریافت تأییدیه آدرس و کد پستی محل شرکت
- ارائه مجوز
بهتر است بدانید که ارائه مجوز، مختص شرکتها و موضوعاتی است که برای فعالیت، نیاز به مجوز جداگانه دارند.
چگونه کد ثنا بگیریم؟
با توجه به این موضوع که دریافت کد ثنا برای ثبت شرکت، الزامی است، برخی از افراد ممکن است در مورد روش اخذ کد ثنا، سؤالاتی داشته باشند. بهتر است بدانید که مراحل دریافت کد ثنا، بسیار ساده است و شما میتوانید از طریق وبسایت sana.adliran.ir، اقدام کنید. همچنین، میتوانید بهصورت حضوری به مراکز و دفاتر خدمات قضایی، مراجعه نمایید.
امضا الکترونیکی چیست؟
امضا الکترونیکی، به یک علامت، رمز، کلمه، عدد، نام، تصویر دیجیتال، امضا دستنویس یا هر نشان الکترونیک دیگری گفته میشود که هویت صاحب آن را، تأیید میکند. توجه داشته باشید که امضا الکترونیکی، توسط صاحب آن، در مراجع قانونی ثبتشده است. برای ثبت قانونی شرکت، نیاز مبرم به امضا الکترونیکی نیست و فعلاً این رویه بهصورت اختیاری است؛ اما بهزودی، امضا الکترونیکی به یک الزام، تبدیل میشود. بنابراین، توصیه میشود در ثبت قانونی شرکت، به این مسئله توجه داشته باشید و نسبت به انجام آن، اقدام کنید تا در آینده، مشکل جدیدی برای شما به وجود نیاید.
آیا برای ثبت قانونی شرکت، به کارت پایان خدمت نیاز دارم؟
کارت پایان خدمت، یکی از مواردی است که همواره سؤالات بسیاری را برای آقایان، ایجاد میکند که آیا برای ثبت شرکت، به آن نیاز دارم یا خیر؟! در پاسخ به این سؤال، باید گفت که برای ثبت قانونی شرکت، نیاز به کارت پایان خدمت نیست؛ اما برای اخذ جواز کسب، به این کارت، نیاز خواهید داشت. بنابراین، توصیه میشود ابتدا کارت پایان خدمت خود را دریافت کنید و سپس، برای ثبت قانونی شرکت و اخذ جواز کسب، اقدام نمایید.
بودجه لازم برای ثبت قانونی شرکت چقدر است؟
بر اساس قوانینی که در رابطه با ثبت قانونی شرکت وجود دارد، میزان بودجه لازم برای این اقدام، یکمیلیون ریال است. این مبلغ، بسیارکم است و بسیاری از افراد میتوانند از عهده آن، بربیایند. اما کارشناسان نیک پارس، به شما پیشنهاد میکنند که هرگز شرکت خود را با این مقدار بودجه، ثبت نکنید! دلایل متفاوتی در مورد این موضوع، وجود دارد. بهتر است قبل از هر کاری، ابتدا با متخصصان این زمینه، مشورت کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را اتخاذ کنید و در پایان، بهترین انتخاب را با توجه به قوانینی که وجود دارند، داشته باشید.
آیا پس از ثبت کردن شرکت، میتوانم تغییراتی به وجود بیاورم؟
ممکن است در هنگام ثبت شرکت، شرایط خاصی داشته باشید و پس از ثبت، تصمیم بگیرید تغییراتی را در دادهها به وجود بیاورید. به همین دلیل، این سؤال پیش میآید که آیا پس از ثبت، میتوانم تغییراتی را در دادههای ثبتشده، به وجود بیاورم یا خیر؟! کارشناسان نیک پارس، به نشانی اینترنتی nikepars.com، به شما اطمینان میدهند که این کار، بهراحتی انجام میشود و شما میتوانید دادههایی را که وارد کردهاید، بهآسانی تغییر دهید. این تغییرات میتواند در نام شرکت، آدرس، مشخصات، اعضا و تعداد آن، سمتها و موارد دیگر باشد.
آیا قبل از ثبت قانونی شرکت، به اخذ جواز نیاز دارم؟
ازجمله مواردی که پس از ثبت شرکت، باید به آن توجه داشت، اخذ جواز است. گاهی نیاز است بهصورت همزمان با ثبت قانونی شرکت، برای اخذ جواز نیز اقدام نمایید. همچنین، گاهی پس از ثبت قانونی شرکت، میتوانید جواز را دریافت کنید. برای دریافت جواز، باید به گروه صنفی خود مراجعه کنید. روش انجام این کار بهصورت زیر است:
- شما باید به گروه صنفی مربوطه مراجعه کنید.
- درخواست خود را ثبت کنید.
- واحد صنفی، توسط كمیسیون بازرسی، از محل موردنظر، بازدید میکند و سپس، گزارش را ارسال میکند.
- درصورتیکه مدارک و تمامی فعالیتهای شما مشخص باشد و ابهامی در این رویه، وجود نداشته باشد، جواز صادر میشود.
اخذ جواز تأسیس چیست؟
یکی از مواردی که ممکن است شما به آن نیاز داشته باشید، اخذ جواز تأسیس است. جواز تأسیس، برای کسبوکارهایی مناسب است که میخواهند کار تولیدی، انجام دهند. بهعنوانمثال، ممکن است شما تصمیم بگیرید کارخانهای را راهاندازی کنید. این کارخانه، باید دارای جواز لازم برای تولید محصولات خود باشد. درصورتیکه برای کسب جواز تأسیس اقدام نکنید، محصولات شما بهصورت قانونی، تولید نمیشوند و این مسئله میتواند مشکلات زیادی را برای شما به وجود بیاورد. حتی ممکن است که کارخانه شما، بسته شود و دیگر اجازه فعالیت نداشته باشید. این مسئله، بسیار مهم است و تمامی کسبوکارها باید به آن، توجه داشته باشند.
اخذ رتبه نیک پارس چیست؟
اخذ رتبه نیک پارس، یکی از مهمترین مواردی است که برای تمامی کسبوکارهایی که در حوزههای زیر فعال هستند، دارای اهمیت است. این حوزهها عبارتاند از:
- شرکتهای مشاور
- شرکتهای پیمانکار
- شرکتهای انفورماتیک
- شرکتهای انبوهساز
- شرکتهای طرح و ساخت (EPC)
اخذ رتبه و ثبت شرکت نیک پارس، بسیار مهم است و سبب میشود که شرکتها بتوانند در مناقصات دولتی، حضورداشته باشند. هرچقدر رتبهای که دریافت میکنید، بیشتر باشد، به همان اندازه، امکانات و خدماتی که ارائه میدهید، بیشتر است و درنتیجه، امکان برنده شدن شما در مناقصات، بسیار بیشتر است. با توجه بهتمامی این موارد، توصیه میشود که با کارشناسان مجموعه نیک پارس، در تماس باشید و اطلاعات تکمیلی را دریافت کنید.
چرا طی کردن روند قانونی، برای کسبوکارها مهم است؟
ثبت شرکت و طی کردن تمامی مراحل قانونی، اهمیت زیادی دارد و تمامی کسبوکارهایی که نگاه بلندمدت به فعالیت خود دارند، باید آن را مدنظر قرار دهند. بهتر است بدانید تمامی کسبوکارهایی که بهصورت قانونی فعالیت میکنند، میتوانند از خدمات دولتی، بهرهمند شوند. این کسبوکارها میتوانند وام کمبهره، دریافت کنند و این مسئله میتواند به کسبوکارها، کمک شایانی کند تا درزمینه فعالیت خود، موفق شوند. همچنین، دریافت مجوزهای لازم، باعث میشود که بتوانید اعتماد مشتریان خود را جلب کنید.
نیک پارس، در کنار شما برای رسیدن به موفقیت در روند کاری
تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد ثبت شرکت، در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شدید، ثبت قانونی شرکت، به شما کمک میکند تا فعالیت خود را در یک روند قانونی، شکل دهید و همین امر باعث میشود که بتوانید از خدمات گسترده دولتی، استفاده کنید و اعتماد مشتریان را بهدست بیاورید. نیک پارس، یکی از مهمترین شرکتهایی است که در روند ثبت قانونی شرکت و اخذ مجوزهای مختلف، در کنار شما عزیزان خواهد بود. کارشناسان این شرکت، درزمینه فعالیت خود، بسیار متخصص هستند و اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار میدهند.
#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجیرو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.