پیشکش کردن هدایای تبلیغاتی یکی از بهترین روشهای بازاریابی از گذشتههای دور تا به امروز به شمار میرود. در واقع فلسفه هدیه دادن از نوع تبلیغاتی در کسب و کارهای مختلف طی این سالها تغییر نکرده است بلکه این ماهیت هدایا بوده که متناسب با نیاز در دورانهای مختلف دچار تغییر شده است. امروز که در عصر تکنولوژی دیجیتال به سر میبریم، محصولات دیجیتالی یکی از برترین گزینهها برای هدیه دادن به شمار میروند. به همین دلیل است که میخواهیم به پرتکرارترین سوال کاربران که میپرسند: «آیا خرید هدیه تبلیغاتی دیجیتالی هنوز هم کارآمد هستند؟» پاسخ دهیم.
چرا هدیه تبلیغاتی دیجیتال همچنان کارآمد است؟
در فرهنگ ایران هدیه دادن رسم خوشایندی است که طی سالها حفظ شده است. استفاده از هدایای تبلیغاتی به عنوان یک روش تاکتیکی بازاریابی در دورانهای مختلف از جمله تأثیرگذارترین روشها به شمار رفته است. نباید این اصل روانشناسی را فراموش کنیم که میگوید «کارکرد ذهن بشر در طول اعصار همواره یکسان است و فقط گزینههای پیش روی او تغییر میکند» هدیه هم دقیقا همان چیزی است که باید متناسب با نیاز هدیه گیرنده تهیه شود.
همه دریافت محصولات رایگان را دوست دارند و مطمئنا محصولات کاربردی و کارآمد همان چیزی است که مدام مخاطب را درگیر میکند، به طور مثال در گذشتههای نه چندان دور سررسیدها یا خودکارها و رواننویسها از جمله پرطرفدارترین هدایای تبلیغاتی به شمار میرفتند اما امروزه گوشیهای هوشمند نیاز جامعه به چنین محصولاتی را کاهش داده است. با توجه به این که عصر حاضر، عصر تکنولوژی دیجیتال نامیده شده است، بهترین هدایای تبلیغاتی که میتواند بیشترین کاربرد و تأثیرگذاری از نظر بازاریابی (تأثیرگذاری بصری در اثر مصرف مداوم) محصولات دیجیتال است.
انواع هدایای تبلیغاتی دیجیتال
هدایای تبلیغاتی دیجیتال طیف وسیعی از محصولات را شامل میشود که بیشتر جنبه استفاده در کنار محصولات هوشمند و دیجیتال را دارند. چنین محصولاتی با توجه به گره خوردن زندگی بشر امروز به محصولات دیجیتال هم کاربردی به نظر میرسد و هم مدام مورد مصرف قرار گرفته و نام برند شما را در معرض دید مخاطب قرار میدهد و مطمئنا هرچه محصولی کاربردیتر باشد محبوبیت برند شما را نزد هدیه گیرنده بیشتر خواهد کرد.اگر نمیدانید از کجا این هدایا را خریداری کنید ما به شما فروشگاه بزرگ هورشیدلند برای خرید انواع هدایای تبلیغاتی به آدرس https://horshidland.com/product-category/%d9%87%d8%af%d8%a7%db%8c%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa%db%8c/ معرفی میکنیم.
انواع محصولات دیجیتال که میتوان به عنوان هدایای تبلیغاتی از آنها استفاده کرد عبارتند از:
- پاوربانک
- فلش
- ساعت
- اسپیکر
- موس و پد موس
- ساعتهای دیجیتال
- تقویمهای دیجیتال
هزینه هدیه تبلیغاتی دیجیتال چقدر است؟
هزینه هدیههای تبلیغاتی بسیار متنوع است و تا حدود زیادی بستگی به نوع محصول انتخابی و تعداد سفارش خواهد داشت. هدیه تبلیغاتی دیجیتال میتواند شامل یک آیتم باشد و یا به صورت پکهای اختصاصی متناسب با شرایط سفارش تهیه شوند. به طور مثال هدایای تبلیغاتی مناسبتی عموما به صورت پک تهیه میشوند که قیمت مناسبی داشته و از نظر کاربردی ارزشمندتر به شمار میروند.
ترکیب محصولات دیجیتال و محصولات مصرفی دیگر (مثل سررسید، اشیاء تزئینی، کتاب و…) یکی دیگر از گزینههای پیش روی صاحبان کسب و کار است که میتواند انتخاب مناسب و ارزشمندی به شمار رود. قیمت این پکهای هدیه نسبت به هدیههای تک آیتم یا معمولی کمی بیشتر است اما مطمئنا از نظر بازاریابی چنین پکهای هدیه برای برندسازی و جذب نظر مخاطبین بیشترین تأثیرگذاری را دارند.
توصیه ما این است که از میان محصولات مختلف بهترین گزینه متناسب با بودجه و نیاز مخاطبین هدف خود را انتخاب کنید.
نکات مهم برای انتخاب هدیه تبلیغاتی دیجیتال
برای این که بتوانید بهترین هدیه تبلیغاتی دیجیتال را انتخاب کنید نیاز است که به نکات مهمی توجه داشته باشید. در انتخاب هدایا نه فقط قیمت هدایای تبلیغاتی بلکه مواردی چون سلیقه مخاطبین، کاربرد محصولات، نیاز مخاطب و… نیز تأثیرگذار هستند. مهمترین نکاتی که در انتخاب هدیه تبلیغاتی دیجیتال باید به آنها توجه کنید عبارتند از:
شناخت پرسونای مخاطب
هدف از تهیه هدیه تبلیغاتی جلب توجه مخاطبین و معرفی برند است. بنابراین باید به خوبی با پرسونای مخاطب خود آشنایی داشته، نیازهای او را شناخته و محصولی متناسب با شرایط او برای هدیه دادن انتخاب کنید. به طور مثال برای خرید هدایای تبلیغاتی مناسبتی روز دانشجو میتوان محصولات دیجیتال مختلفی را برای این قشر تهیه کرد.
انتخاب هدایای دیجیتال باید متناسب با شرایط سنی، شغلی و امثال آن باشد. در چنین شرایطی میتوان امید داشت که این هدایای تبلیغاتی بهترین نتایج بازاریابی را به همراه داشته باشند.
تعیین بودجه
قیمت هدایای تبلیغاتی دیجیتال بسیار متنوع است و از ارزانترین محصولات تا گرانترین پکهای هدیه طبقهبندی میشوند. بهتر است بودجه مناسبی را قبل از راه اندازی کمپین تبلیغاتی خود تعیین کنید.
انتخاب هدایای کاربردی
بهتر است هدایایی را انتخاب کنید که کاربردی باشد. هدف از هدایای تبلیغاتی برندسازی است. بنابراین باید محصولی انتخاب شود که مدام در معرض دید مخاطب بوده و نام برند را در ذهن او حک کند. هدایای دیجیتالی مناسب و کاربردی میتواند بیشترین تأثیر را داشته باشند.
انتخاب هدایای با کیفیت
هدیه تبلیغاتی میتواند بیشترین تأثیر را در اعتمادسازی مخاطب داشته باشد، بنابراین اگر تأثیرگذاری بیشتری را انتظار دارید محصولات با کیفیتتر را انتخاب کنید. هرگز کیفیت را فدای کمیت نکنید.
انتخاب هدایای مرتبط با برند
انتخاب هدیه تبلیغاتی دیجیتال متناسب با برند نشان از سلیقه و اهمیت شما برای مخاطب است. هدیه مناسب هدیهای است که با برند شما مرتبط باشد. این انتخاب ممکن است شامل انتخاب خود محصول و یا چاپ برند و لوگو روی هدیه انتخابی باشد.
بستهبندی مناسب
هدیه تبلیغاتی باید دارای بستهبندی جذاب و با کیفیت بالا تولید شده باشد. این مسئله میتواند نشانی از ارزش و احترام شما برای مخاطب باشد.
انتخاب زمان مناسب
گاهی انتخاب هدایای تبلیغاتی دیجیتال به صورت هدایای مناسبتی میتواند تأثیرگذاری بیشتری به همراه داشته باشد. به طور مثال ارائه هدایا در نمایشگاه ها، ایام نوروز، مناسبتهای خاص شغلی و… میتواند گزینه مناسبتری باشد.
جمعبندی
خرید هدایای تبلیغاتی دیجیتال مبتنی بر کیفیت، سودمندی و کارایی و جذابیت بیشترین تأثیرگذاری را از نظر روانشناسی برند و بازاریابی دارا است. هدایای تبلیغاتی دیجیتال یکی از بهترین گزینهها با توجه به کاربرد و موارد مصرف آنها به شمار میرود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انتخاب هدایا و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجیرو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.