در دنیا امروز، فعالیت در دنیای اینترنت و فضای مجازی برای کسب و کارهای مختلف اهمیت فراوانی پیدا کرده است. ممکن است بدانید طبق اعلام رسمی شرکت گوگل، روزانه ۵ میلیارد جستجو در این موتور جستجوگر انجام میشود و تمامی این جستجوها در زمینههای مختلفی میباشد که بسیاری از آنان میتواند مرتبط با کسب و کار شما باشد.
کسب و کارهایی که در دنیای اینترنت وجود دارند بدون شک میتوانند به مشتریان بیشتری دسترسی داشته باشند اما ورود به دنیای اینترنت و فروش آنلاین نیاز به زیر ساختهای مشخصی دارد که یکی از بهترین راههای ورود به دنیا اینترنت، داشتن وب سایت میباشد.
با فراگیر شدن وب سایتهای فروشگاهی، عامه مردم دیگر بسیاری از خریدهای خود را در زمینههای مختلف به صورت اینترنتی از وب سایتهای فروشگاهی انجام میدهند که همین موضوع خود نشان دهنده اهمیت بالا دارا بودن وب سایت میباشد.
فروشگاههای اینترنتی متعدد و مختلفی نیز در زمینه پوشاک امروزه به صورت آنلاین فعالیت میکنند. همانطور که در ابتدا مقاله به آن اشاره شد، طراحی سایت ابتداییترین قدم ورود به دنیای فروش انلاین محسوب میشود و فروشگاههای پوشاک برای فعالیت در دنیای اینترنت و راهاندازی فروشگاه اینترنتی لازم است کسب و کار خود را آنلاین کنند.
ممکن است اطلاع داشته باشید که طراحی سایت گرچه کار بسیار پیچیدهای نمیباشد اما نیازمند به تخصص کافی در این زمینه میباشد. بسیاری از کارفرمایان و صاحبان فروشگاه پوشاک طراحی سایت لباس خود را به شرکتها و مجموعههای طراحی سایت میسپارند اما رازهای بسیاری در این رابطه وجود دارد که این طراحان سایت به کارفرمایان نمیگویند. در این مقاله قصد داریم به معرفی رازهایی بپردازیم که دانستن آنها میتواند تأثیر بهتری در طراحی سایت شما داشته باشد و شما نسبت به این موضوعات دانش کافی را داشته باشد.
عدم استفاده از قالب آماده
اولین رازی که بسیاری از طراحان سایت پوشاک از کارفرمایان خود پنهان میکنند، استفاده از قالبهای آماده میباشد. امروزه در مارکت پوستههای سایت، قالبهای فراوانی با قیمت بسیار پایین وجود دارد که استفاده از آنان میتواند علاوه بر داشتن مزایا، معایبی نیز داشته باشد.
بدون شک قیمت طراحی سایت با قالب آماده بسیار به صرفهتر از طراحی سایت با قالب نوشته شده میباشد اما بسیاری از قالبهای آماده از نظر کدنویسی بهینه نشده هستند و میتوانند در بهینهسازی وب سایت مشکلات زیادی را ایجاد کنند. از طرفی لازم است بدانید قالبهای آماده از قالبهای دیگر وب سایتها کپی شدهاند و این موضوع میتواند وب سایت شما را به وب سایتهای دیگر رقبا شبیه کند.
طراحی اصولی منو
یکی از مهمترین و اصلیترین قسمتهای هر وب سایت، قسمت منو یا لیست راهنما سایت میباشد. دقت داشته باشید که منو سایت حکم نقشه وب سایت را دارد و کاربران با استفاده از منو میتوانند به بخشهای مختلف سایت وارد شوند.
منو وب سایت بایستی به صورت کامل از تمامی دستهبندیهای وب سایت برخوردار باشد و به صورتی طراحی شود که در ذهن مشتری گنگ و مبهم در نظر نیاید. سایتهای فروشگاهی نیز به دلیل اینکه عموماً دارای دستهبندیهای بسیار مهمی هستند، بایستی در منو خود حساسیت فراوانی داشته باشند. بسیاری از طراحان سایت لباس به دلیل اینکه در زمان خود صرفهجویی کنند عموماً برای طراحی منو زمان زیادی را نمیگذارند که میتواند باعث ضرر زیادی به دارندگان وب سایتهای فروشگاهی پوشاک شوند.
توجه به امنیت وب سایت
از دیگر رازهای مهم در طراحی سایت فروشگاهی پوشاک، امنیت وب سایت میباشد. بسیاری از طراحان سایت به دلیل اینکه افزایش امنیت وب سایت برای آنان هزینه بیشتری نداشته باشد به مباحث امنیتی اهمیت زیادی نمیدهند و برای دریافت پروتکلهای امنیتی سعی میکنند از کارفرمایان سایتها هزینه بیشتری بگیرند اما لازم به ذکر است که امنسازی وب سایت و دریافت پروتکلهای امنیتی برای وب سایت یکی از مهمترین وظایف طراحان سایت محسوب میشود.
یکی از مهمترین رازهای طراحی سایت لباس که بسیاری از طراحان آن را فاش نمیکنند، راحتی هک کردن وب سایت است. عموماً در هنگام درخواست کارفرمایان برای افزایش امنیت سایت، طراحان وب سایت به این جمله بسنده میکنند که هکرها وقتی برای هک کردن وب سایت شما ندارند!
عدم استفاده از پلاگینهای کرک شده
طراح سایت لباس و پوشاک به دلیل اینکه از طراحی سایت و تخصص خود سود بیشتری ببرد، به جای خرید پلاگینهای ارائه شده توسط منابع معتر، از پلاگینهای کرک شده استفاده میکند. ناگفته نماند که پلاگینهای کرک شده قابل بروزرسانی نمیباشند و میتواند در بلند مدت باعث ایجاد مشکلات زیادی در وب سایت شود.
یکی از مهمترین مشکلاتی که پلاگینهای کرک شده در وب سایت ایجاد میکند و طراحان سایت پوشاک آن را به کارفرمایان نمیگویند، کندی و کاهش سرعت بارگذاری وب سایت است که میتواند تأثیر بسیار زیادی در دفع کاربران داشته باشد.
خریداری هاست مناسب
شما به عنوان یک کارفرما که قصد دارید دارای وب سایت فروشگاهی لباس و پوشاک باشید باید به بسیاری از نکات پایهای در این زمینه آگاه باشید. یکی از مهمترین رازهای طراحی سایت لباس، خریداری هاست مناسب میباشد. هاست همان فضای میزبانی وب سایت است که اگر ضعیف باشد میتواند وب سایت را با مشکلات مختلف و خطاهای متعددی روبرو کند.
به دلیل اینکه خرید هاست در قرارداد طراحی سایت به عهده طراح سایت میباشد، بسیاری از آنان سعی میکنند از هاستهای ارزانتر و البته ضعیفتر استفاده کنند. ناگفته نماند که استفاده از هاستهای ارزان قیمت به دلیل اینکه امکانات کم و محدودی را در اختیار شما قرار میدهد میتواند در آینده دچار مشکلات زیادی شود. یکی از مهمترین مشکلات هاستهای بیکیفیت و ارزان، محدودیت آنان در بارگذاری محصولات و دیگر فایلها میباشد. این چنین هاستها دارای فضای محدودی برای بارگذاری هستند و در بلند مدت ممکن است اجازه ندهند صاحبان وب سایت بتوانند تمامی محصولات خود را درون سایت آپلود کنند.
نمایش کامل و بهینه محصولات
یکی دیگر از نکات مهمی که صاحبین وب سایتهای فروشگاهی لباس و پوشاک بایستی به آن توجه کنند، ناحیه نمایش محصول است. در صفحه نمایش محصول بایستی قسمتهای مختلفی حتماً وجود داشته باشد. برای مثال نمایش تصاویر محصول، نمایش قیمت محصول، نمایش اطلاعات مختلف محصول نظیر جنس و ابعاد، نمایش توضیحات کوتاه و بلند محصول و… همه گی از مهمترین قسمتهایی میباشند که در نمایش محصول بایستی به کاربران نمایش داده شود.
صاحبین وب سایتهای فروشگاهی بایستی در طراحی این صفحه برای وب سایت خود حساسیت زیادی به خرج دهند تا بتوانند فروش فوقالعاده از وب سایت خود داشته باشند.
بسیاری از طراحان سایت سعی میکنند این قسمت را نیز از دیگر وب سایتها کپی کنند که ممکن است برای طراحی سایت پوشاک مناسب نباشد. در هنگام برخورد با چنین صفحهای لازم است این مورد را به طراح سایت اطلاع دهید و نیازهای خود را ذکر کنید.
توجه به رابط کاربری سایت
رابط کاربری یکی دیگر از مواردی است که در طراحی سایت لباس بایستی به آن توجه فراوانی نمود. رابطه کاربری همان دیزاین و فضای ظاهری وب سایت محسوب میشود. یکی از رازهای مهم طراحی سایت لباس، طراحی سایت براساس نوع جامعه هدف و کاربران میباشد.
بسیاری از طراحان وب سایتها همانطور که در قسمت قالبهای آماده به آن اشاره کردیم، سعی میکنند در طراحی سایت پوشاک از قالبهای آماده و گاهاً قالبهای بیربط به وب سایت استفاده کنند و آن را تقدیم مشتری کنند اما بایستی بدانید که سایت فروشگاهی در زمینه پوشاک بایستی از یک سری استانداردهایی در طراحی برخوردار باشد تا بتواند با موفقیت کاربران خود را جذب کنند.
همچنین ناگفته نماند که شما بایستی به عنوان یک کارفرما قسمتهای مختلف وب سایت را تست کنید تا متوجه مشکلات موجود در وب سایت شوید.
دیگر رازهای طراحی سایت پوشاک
در طراحی سایت پوشاک و لباس رازهای مختلفی وجود دارد که عموماً طراحان وب سایتها و شرکتهای طراحی وب سایت نامعتبر به دلیل اینکه سود بیشتری دریافت کنند از بازگو کردن آنان نزد مشتری خود داری میکنند.
واکنشگرا بودن یک وب سایت یکی دیگر از رازهای طراحی سایت لباس میباشد. ناگفته نماند امروزه بسیاری از کاربران با استفاده از موبایل داخل وب سایت میشوند و بهینهسازی دیزاین و رابطه کاربری وب سایت برای موبایل اهمیت بالایی دارد. واکنشگرا بودن وب سایت میتواند به سادگی انجام شود اما اگر قرار باشد طراح وب سایت به صورت اصولی وب سایت را واکنشگرا نمیاد، نیازمند به وقت زیادی میباشد. لازم به ذکر است واکنشگرا بودن وب سایت در سایزهای تبلت و موبایل تأثیر بسیاری میتواند در فروش و جذب مخاطبین داشته باشد و همچنین بایستی در طراحی و تست این قسمت حساسیت زیادی خرج شود.
برای سفارش طراحی سایت پوشاک به کجا مراجعه کنیم؟
تا به اینجا تلاش کردیم نکات مهمی را که طراح سایت پوشاک باید مد نظر قرار دهد در اختیار شما قرار دهیم. توجه به قالب سایت، خرید هاست با فضای مناسب و عدم استفاده از پلاگینهای کرکشده از جمله اموری هستند که تمامی افراد باید مد نظر قرار دهند. اگر به دنبال مرکز معتبری طراحی سایت پوشاک هستید، میتوانید به وب بو مراجعه کنید و از خدمات بیشمار آن بهرهمند شوید. در مجموعه وب بو تمام تلاش خود را جهت پیاده سازی بهترین سایت های فروشگاهی پوشاک با بهترین و بروز ترین هاست های ایران با کمترین قیمت ممکن انجام خواهند داد. مشاوره این مجموعه کاملا رایگان است و میتوانید با شماره تماس 02191304505 تماس حاصل فرمایید.
این مقاله از وب سایت webbo.ir برگرفته شده است.
#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجیرو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.