با بررسی دوره های آموزش سئو رایگان و غیر رایگان، به این نتیجه می رسید که سئو سایت و تولید محتوا دو عضو جدا نشدنی در دنیای وب هستند. در واقع یک وب سایت که بر اساس اصول سئو بهینه سازی شده باشد بدون تولید محتوا، اثرگذاری خیلی کمی بر روی کاربران سایت خواهد داشت و همین جریان برعکس نیز صدق می کند.
در این مقاله قصد داریم دو مهارت پولساز یا بهتر است بگوییم دو فاکتور بسیار مهم در دیجیتال مارکتینگ را بررسی و با هم مقایسه می کنیم. اگر به دنبال یادگیری نکات آموزش سئو سایت هستید، این مقاله بسیار مهم را از دست ندهید.
چرا سئو سایت و تولید محتوا باید با هم ادغام شوند؟
دلیل اصلی ارتباط نزدیک سئو سایت و تولید محتوا، مواردی است که در گوگل توسط کاربران جستجو می شود. کاربران در گوگل یا به دنبال محتوا هستند یا محصول و خدمات. برای آشنایی با محصول نیز به محتوا نیاز دارند. این نشان می دهد که در هر صورت کاربر در گوگل به دنبال محتوا است.
حال چگونگی نمایش محتوا به کاربران و چگونگی افزایش بازدید محتواها، فقط و فقط با بکارگیری تکنیک های آموزش سئو سایت امکان پذیر است. در اصل هدف تولید محتوا و سئو، بهینه سازی سایت و محتوا برای موتورهای جستجوی گوگل است که قصد دارد کاربران بهترین تجربه را از جستجوی نیاز خود در گوگل داشته باشند. در نتیجه همان طور که گفته شد شما باید نیاز کاربران را بشناسید.
این یک اصل مهم در آموزش سئو حرفه ای و همین طور تولید محتوا است.
محتوای سئو شده چه مزیت های برای وب سایت ها دارد؟
در ادامه 2 دلیل اساسی تولید محتوا با بکارگیری اصول سئو برگرفته از نکات دوره های آموزش سئو رایگان و غیر رایگان را برای شما شرح می دهیم:
گوگل بدون محتوا چگونه شما را در نتایج جستجوی گوگل نمایش دهد؟
اگر فک می کنید که بدون محتوا می توانید در گوگل نتیجه بگیرید سخت در اشتباهید. گوگل به محتوای شما رتبه می دهد. چون کاربر در نتایج جستجو گوگل به دنبال محتوا است.
شاید با خود بپرسید که پس محصولات چه، بخش های دیگه سایت چطور؛ بله درست است؛ اما تمام قسمت های سایت نیاز به محتوا دارد و شما با سئو سایت و بهینه سازی محتوای هر بخش می توانید در رنک های برتر قرار بگیرید.
دیجی کالا ابتدا با نقد و بررسی ها، ویدیوها و تصاویر فوق العاده که هر کدام نوعی محتوا است توانست، ورودی های زیادی را کسب کند. هم اکنون نیز محصولات خاص دیجی کالا نیز محتوا داشته و کاربر با توجه به محتوای آن انتخاب و خرید می کند.
از این جهت امروزه حتی در آموزش رایگان سئو نیز یک بخش مهم را برای آموزش تولید محتوا در نظر گرفتند.
کلمات کلیدی نقش اساسی در سئو محتوا ایفا می کنند
شما اگر جذاب ترین محتوای دنیا را تولید کنید، در ابتدا کار باید بر اساس کلماتی که در گوگل جستجو می شود، آن را سئو کنید. در واقع شما باید بدانید که چگونه کلمات کلیدی هدف خود را پیدا کنید و اینکه چگونه این کلمات را در کدام قسمت های محتوا استفاده کنید.
اگر جذاب ترین محتوا نکات گفته شده در آموزش سئو سایت بهینه شود، پس از مدتی با حجم ورودی بالایی روبرو می شوید. هر کلمه کلیدی در یک صفحه یا بهتر است بگوییم که در یک محتوا باید به اندازه کافی نه زیاد و نه کم استفاده شود. همین طور حجم محتوا نیز بر اساس نوع کلمه کلیدی و موضوع سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
ممکن است مخاطبان شما کتابخوانان قهاری باشند. در این صورت هیچ گاه محتوا 800 کلمه ای برایشان جذابیت ندارد.
امیر قمصری مدرس بهترین دوره های آموزش سئو حرفه ای در ایران درباره اهمیت محتوا در سئو اینگونه گفته است:
“براساس تجربه سالها فعالیت امیر قمصری در عرصه سئو، شما باید همواره به دنبال مطالعه مقالات به روز در عرصه سئو سایت باشید. نکات کلیدی آموزش سئو که در سایت های برتر دنیا پشت سرهم اعلام می شوند، می تواند وجه تمایز شما با رقبایتان باشد. البته پیشنهاد دیگر هم شرکت در دوره های آموزش سئو سایت در ایران است به شرطی که پس از دوره نکات جدید بازهم برای شما ارسال شود و اطلاعات سئو شما همیشه به روز باشد (درست مثل دوره جامع آموزش سئو نیوسئو که بزرگترین دوره سئو ایران است)”
سئو بدون محتوا ثمره ای ندارد!
سئو بدون تولید و بازاریابی محتوا مثل یک آدم بدون روح است (یک مرده). همانند ماشینی که تمام تجهیزات لوکس را داشته اما موتور نداشته باشد. هر چه قدر هم کیفیت این خودرو و امکانات آن زیاد باشد، بدون موتور، بدون قلب تپنده خود به هیچ کجا نمی رسد.
قطعا متوجه اهمیت تولید محتوا برای سئو شدید. به شما پیشنهاد می کنیم که در کنار آموزش سئو حرفه ای به این موضوع مهم اهمیت دهید تا بتوانید با اثرگذاری بهتر روی کاربران، نرخ تبدیل، فروش و به دنبال آن، درآمد خود را افزایش دهید.
#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجیرو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.