قدیمترها، میگفتند به هر حال جایی در اینترنت باید اسمتان وجود داشته باشد؛ خدا را چه دیدی شاید گرفت؟ این روزها میگویند ضرری که ندارد، چیزی را از دست نمیدهید؛ خدا را چه دیدی؟ سایتهایی را میگوییم که در آنها از شیرمرغ تا جان آدمیزاد یافت میشوند و میتوان رایگان و کاملاً بیهدف آگهی خود را ثبت کرد. کافی است، عبارت نیازمندیهای اینترنتی یا سایتهای برتر آگهی رایگان را در اینترنت جستجو کنید تا به انبوهی از آنها برسید.
آخرش هم همه میدانیم که تبلیغ برای همیشه در فضای درهموبرهمشان مدفون میشود. بحث ما بر سر رایگانبودن این سایتها نیست بلکه، دغدغۀ هدفمندبودن اقداماتمان را داریم. مگر نه این است که همۀ این تلاشها را برای دیدهشدن، دستیابی به مخاطب و فروش انجام میدهیم؟
پس، برای سایتهایی زمان بگذاریم که در تحقق آن به ما کمک میکنند؛ سایتهای معتبری که رایگان یا با پرداخت به ازای نتیجه، تبلیغ را انجام میدهند و اجازه میدهند آن را ارزیابی و بهینهسازی کنیم. در این مطلب، برخی از این سایتهای پربازده را معرفی خواهیم کرد.
4 سایت ایرانی برای تبلیغات پربازده
میزان نفوذ سایت در بین مردم و تعداد کاربران آن است که دیدهشدن و به نتیجهرسیدن تبلیغات را تضمین میکند. سایتهای زیر هم ضریب بالایی در هر 2مورد دارند:
1) آپارات
آپارات را میتوان یکی از تأثیرگذارترین پلتفرمهای ایرانی در تبلیغات ویدئویی دانست. در این سایت، صفر تا100 تبلیغ از راهاندازی تا بهینهسازی آن، تحت مدیریت و کنترل خودمان خواهد بود.
با عضویت در سایت، ویدئو را بارگذاری و با فراخوانبهاقدامی مناسب، تبلیغ خود را ایجاد میکنیم. فیلترهایی هم برای انتخاب نوع مخاطب خود میگذاریم؛ در کدام دستهبندی موضوعی، دستگاه (دسکتاپ یا موبایل) و شبکۀ اینترنتی نمایش داده شود.
در انتها، شیوۀ اجرای تبلیغ خود را باید از بین 3حالت زیر انتخاب کنیم:
- در نتایج جستجو: وقتی کاربر، عبارتی مرتبط با کلمات کلیدی تبلیغ را جستجو کرد، ویدئو را در فهرست نتایج ببیند.
- در حین تماشا: تیزر تبلیغاتی در ابتدا، میانه یا انتهای ویدئوهای سایت پخش شود.
- در لیست پیشنهادات: به کاربری که در حال گشتوگذار در سایت است، دیدن ویدئو پیشنهاد شود.
تعیین هزینۀ تبلیغات در آپارات، بر عهدۀ خودمان است و میتوانیم به ازای هربار نمایش تبلیغ، قیمتی را با توجه به بودجۀ کمپین مشخص کنیم. آمارهایی مثل بازدید، کلیک، CTR و بودجۀ مصرفی هم در لحظه قابل مشاهده هستند؛ بنابراین، درصورت لزوم در لحظه میتوان تغییرات لازم را برای دستیابی به نتایج بهتر انجام داد.
موارد مرتبط: هزینه تبلیغات در اپارات
2) دیوار
این پلتفرم، از سایتهای بزرگ خریدوفروش کالا محسوب میشود. یکی از مهمترین بخشهای آن را مشاوران املاک تشکیل میدهند؛ چون، برای این گروه امکانات ویژهای مثل قابلیت بارگذاری تصاویر VR یا 360درجه در نظر گرفته شده است.
بعد از عضویت در سایت، آگهی را در دستهبندی مناسب خود ایجاد میکنیم. هرچه جزئیات بیشتری از محصول، شهر یا محله بیاوریم، شانسمان در دستیابی به مخاطب بالقوهمان بیشتر خواهد بود. همچنین، باید فراخوانبهاقدام مورد نظر خود را هم تعیین کنیم:
- شمارۀ تماس بگذاریم و زنگخورمان را بالا ببریم.
- در خود پلتفرم با مخاطب چت کرده و مذاکره را نهایی کنیم.
- لینک سایت یا صفحۀ فرود خود را قرار دهیم و ترافیک آن را افزایش دهیم.
هزینۀ ثبت آگهی با توجه به دستهبندی محصول یا خدمت تعیین میشود. هرچند، در بیشتر آنها رایگان است. با درج هر آگهی جدید، محتوای ما به قسمتهای پایینتر منتقل میشود. دیوار، با طرح نردبان خود این امکان را فراهم کرده است که با پرداخت هزینۀ اضافی، به صدر آگهیهای صفحه برگردیم.
در این سایت هم با توجه به آمار بازدید و ورودیهای دریافتی میتوان در لحظه عکس، توضیحات، عنوان یا جزئیات دیگر را تغییر داد تا به نتایج بهتری دست پیدا کنیم.
3) شیپور
شیپور هم یکی از پربازدیدترین سایتهای رایگان تبلیغاتی در ایران است. البته، برای اینکه در ماه محدودیتی برای تعداد آگهی نداشته باشیم لازم است حساب کاربری خود را ارتقا دهیم که مستلزم پرداخت هزینه است.
با درج گروهبندی مناسب، موقعیت مکانی و جزئیات دقیقتر از محصول تماسهای دریافتی هدفمندتری خواهیم داشت. در طرح ویترین سایت میتوانیم در بین 3 آگهی اول و در طرح بهروزرسانی در صفحۀ اول قرار بگیریم.
4) فیلیمو
فیلیمو در طول سالهای گذشته، بارها بازدهی بالای خود در تبلیغات ویدئویی را نشان داده است. تبلیغات فیلیمو، همواره با ترندهای روز حوزۀ سینما و تلویزیون (که ذهن مردم به آنها مشغول است) گره میخورند و به همین دلیل، روی بخش بزرگی از جامعۀ ایران اثر میگذارند.
طرحهایی که در تبلیغات فیلیمو، پیش روی شما قرار میگیرد، به این صورت هستند:
- اسپانسری: تیزر، در ابتدای سریالها و رئالیتیشوهای روز پخش میشود.
- برندمحور: ویدئوی آگهی در ابتدای تمامی محتواهای سایت قرار میگیرد و هزینۀ آن به ازای هر بار نمایش محاسبه میشود.
- جانمایی محصول: تبلیغ بهصورت نامحسوس و با قرارگرفتن محصول در صحنههایی از یک برنامه یا سریال انجام میشود.
این معرفی، به این معنا نیست که سایتهای دیگر اسکم هستند، نمیتوان در آنها تبلیغ کرد یا نتایج خوبی ندارند. سایتهایی مثل ورزش 3، اقتصادآنلاین یا نینیسایت هم در موضوعات مرتبط با صفحات خود بازدهی قابل توجهی خواهند داشت. مشکل اینجاست که تعداد این سایتها زیاد است و مذاکرۀ تکبهتک با ادمینها زمان میبرد. از طرفی، تشخیص اعتبار هر یک از آنها یا تقلبینبودن کلیکهاشان هم بهسختی ممکن است.
میتوان بهراحتی کار را به یک آژانس تبلیغات آنلاین سپرد. آژانسهایی مثل صباویژن بنا به تجربه میدانند چه سایتهایی برای چه موضوعاتی جواب میدهند. آنها حتی پنلی در اختیارمان میگذارند که با خیالی راحت مسیر پیشرفت کمپین را رصد کنیم و ارزیابی درستی از تبلیغ داشته باشیم.
#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجیرو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.