سرویس های میزبانی پادکست نوعی بستر ذخیره پادکست و محتوا های صوتی هستند. در این سرویس ها شما می توانید به ارائهی خدمات تولید پادکست بپردازید و محتوا های صوتی خود را در آن ها منتشر کنید. مهمترین مزیتی که این سرویس های میزبانی پادکست در بر دارند، این است که شما می توانید به کمک همرسانی فایل خود در آن ها به فعالیت بپردازید. از این رو خواهید توانست با جامعه ی بزرگی از شنوندگان پادکست تعامل برقرار کنید. همچنین می توانید از نظرات آن ها بهره مند شوید و گروه مخاطبان هدف خود را نیز بیابید. به علاوه این هاست ها یا میزبان ها، نقطه اتصال جامعه ی تولید کنندگان پادکست نیز هستند. از این رو شما می توانید با پیگیری دیگر رقبا و همکاران خود در این زمینه، بستر رشد خود را مهیا ساخته و از تجربیات آن ها الهام بگیرید. در این مطلب به معرفی بهترین سرویس های میزبانی پادکست می پردازیم و با مزایای استفاده از این خدمات نیز آشنا میشویم.
آشنایی با سرویس های میزبانی پادکست
سرویس های میزبانی پادکست در حقیقت برنامه هایی هستند که شما می توانید با قرار دادن فایل هایی در قالب mp3 در آن ها مشغول به فعالیت شوید. این سرویس ها برای حفظ و ذخیره سازی فایل های شما طراحی شده اند که می توانید با همرسانی و لینک کردن آن با دایرکتوری های مختلف، هر اپیزود جدید از مجموعه پادکست های خود را به دست مخاطبان برسانید. برای اینکه فایل پادکست شما بتواند در اختیار کاربران قرار بگیرید، شما نیاز به یک فید پادکست دارید. این فید باید در اختیار دایرکتوری مورد نظرتان قرار بگیرید تا در هنگام لینک شدن با آن و آپلود یک فایل جدید در سرویس میزبان، مستقیما برای مخاطبان شما قابل مشاهده باشد.
لازم به ذکر است که فید پادکست توسط سرویس های میزبانی پادکست در اختیار شما قرار می گیرد. در حقیقت فید شبیه به یک کلید است که شما برای قرار دادن پادکست هایتان در بستر آن میزبان، نیازمند آن هستید. به علاوه سرویس های میزبانی پادکست حرفه ای، می توانند آمار بازدید های شما را در دایرکتوری های مختلف به اطلاع شما برسانند. از این رو می توانید در جریان ریز جزئیات پیشرفت خود در بستر های مختلف قرار بگیرید. برخی از سرویس های میزبانی پادکست، خود دارای بخش انتشار نیز هستند. در حقیقت شما می توانید به دایرکتوری خود آن میزبان متصل شوید تا فایل های خود را برای مخاطبان منتشر نمایید. مانند کست باکس. به علاوه به کمک یک میزبان پادکست شما می توانید برای خدمات تولید پادکست خود، تبلیغات نیز دریافت کرده و به درآمد زایی بپردازید.
از جمله بهترین سرویس های میزبانی پادکست می توان به هاست های زیر اشاره کرد:
- بلوبری.
- لیبسین.
- پادبین.
- انکر.
- ای کست.
- کست باکس.
- شنوتو.
انواع محتوا های صوتی
خدمات تولید پادکست نوعی خدمات تولید محتوای صوتی است. محتوا های صوتی انواع مختلفی دارند. از پادکست و کتاب های صوتی گرفته تا مقاله های صوتی و تبلیغات شنیداری، همگی در دسته ی محتوا های صوتی قرار می گیرند. پادکست ها از جمله محتوا هایی هستند که معمولا به صورت مجموعه ای و در چند اپیزود مختلف به صورت یکپارچه به گفتگو در رابطه با یک موضوع می پردازد. در پادکست ها می توان از دو یا چند گوینده استفاده نمود. به طور کلی خاصیت پادکست به صورت یک محتوای رادیویی است؛ با این تفاوت که پادکست به صورت آفلاین تولید می شود و در پلتفرم های متعددی قابل دسترسی است.
کتاب های صوتی و مقالات صوتی نیز از دیگر محتوا های صوتی هستند. در این محتوا ها، یک گوینده به روخوانی از یک کتاب یا مقاله می پردازد و به صورت یک مجموعه ی یک یا چند اپیزودی در اختیار شنونده قرار داده می شود. تبلیغات شنیداری نیز از جمله تبلیغاتی هستند که توسط یک گوینده توضیح داده می شود و در پلتفرم های مختلف و همچنین درون یک پادکست، منتشر میگردد.
مزایای استفاده از پادکست و محتوا های صوتی چیست؟
به صورت کلی خدمات تولید پادکست، می تواند تاثیرات مهمی بر روی کاربران و شنوندگان بگذارد. از آنجا که حس شنیداری یکی از مهمترین حواس پنجگانه است، استفاده از محتوا هایی با تقویت این حس نیز طرفداران بسیاری دارد. همچنین در یک محتوای شنیداری شما فرصت این را دارید که تمامی جوانب دلخواه خود را با جزئیات به اطلاع شنونده برسانید. در حقیقت می توانید با تقویت حس شنوایی او، تاثیر خود را بر جای بگذارید. از پادکست ها می توان در بخش های مختلفی نظیر معرفی حیطه ی کاری خود، حیطه ی علمی، معرفی یک موضوع قابل بحث، آشنایی با مفاهیم مختلف روز، اطلاع رسانی اخبار و… استفاده کرد.
شرایط استخدام غیر حضوری گوینده در رایا مارکتینگ به چه صورت است؟
در صورتی که علاقمند به فعالیت در حیطه ی خدمات تولید پادکست هستید، می توانید کار خود را به صورت یک گوینده غیر حضوری شروع کنید. لازمه ی این کار این است که از قدرت بیان خوبی برخوردار بوده و بتوانید به خوبی یک متن را بخوانید. در این زمینه، داشتن صدای خوب و توانایی استفاده ی درست از حنجره نیز یک فاکتور بسیار پیش برنده محسوب می شود. شرکت رایا مارکتینگ با استخدام غیر حضوری گوینده کسانی که مایل به همکاری در این زمینه هستند را یاری می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید از طریق راه های معرفی شده، به پر کردن فرم درخواست کار اقدام نموده و با کارشناسان ما ارتباط برقرار نمایید.
آشنایی با خدمات تولید پادکست در رایا مارکتینگ
شرکت رایا مارکتینگ به عنوان یک فعال رسمی در زمینه ی امور تبلیغاتی و مارکتینگ فعالیت دارد. در این مجموعه تعداد زیادی از گویندگان توانمند و حرفه ای مشغول به کار هستند که شما می توانید به همکاری با آن ها بپردازید. انواع مختلفی از خدمات تولید محتوا های صوتی، اعم خدمات تولید پادکست، تولید کتاب صوتی، محتوا های آموزشی صوتی، تبلیغات شنیداری و… توسط این گویندگان در مجموعه ی رایا مارکتینگ ارائه می گردد. محتوا های شنیداری از پر طرفدار ترین و پر بازده ترین راه های معرفی کسب و کار و برند خود در بستر های مختلف است که در طی سال های اخیر طرفداران بسیاری نیز پیدا کرده است. از این رو شما نیز میتوانید وارد این عرصه شده و کسب و کار خود را به کمک این محتوا ها، راحت تر به گوش شنوندگان خود برسانید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان ما در رایا مارکتینگ تماس حاصل فرمایید.
#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجیرو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.