مطمئنا تا به حال اسم تولید محتوا به گوشتان خورده است؛ اغلب ما با شنیدن این اصطلاح تصور می کنیم که تولید محتوا غالبا همان نوشتن مقاله در زمینه های مختلف است. اما، باید بدانید که بحث تولید محتوا چیزی تخصصی تر و پر اهمیت تر از آنچه که شما فکر می کنید است.
محتوا چیست ؟
اصولا برای هر فردی که سر و کارش با کسب و کار های اینترنتی و یا سایت های گوناگون است، محتوا چهره ای آشناتر دارد زیرا در لحظه ی ورود به هر سایت و یا کسب و کار اینترنتی، اولین چیزی که توجه مخاطب را به خودجلب می کند مطالب زیبا و گیرا است و اصولا برای این که این جذب مخاطب صورت گیرد، ده تا بیست ثانیه فرصت لازم است و بعد از گذشت این زمان دیگر به هیچ عنوان نمی توان مخاطب را به خواندن ادامه ی محتوا تشویق کرد زیرا زیبایی و گیرایی لازم را در نگاه او ایجاد نکرده است.
برای اینکه چنین شکستی رخ ندهد و به اصطلاح دستمان تو پوست گردو نماند،باید سراغ شیوه های مختلف تولید محتوا گیرا رفت.
تولید محتوا و روش های آن
اگر صاحب کسب و کار اینترنتی هستید حتما نیاز به تولید محتوا را احساس کرده اید؛ برای سفارش تولید محتوا راه های مختلفی وجود دارد که بسته به هزینه و زمان و کیفیت، باید انتخاب کنید.
تولید محتوا برای هر مشاغل و سایت های مختلف به روش انجام پذیر است؛ روش اول اینکه توسط یکی از افراد صاحب سایت محتوایی تولید شده و افراد دیگر درباره ی آن نظر دهند که اگرنظر من را بخواهید،این روش به هیچ عنوان شما را به بازدهی مطلوب و قابل قبول نخواهد رساند زیرا با توجه به اینکه صرفا کار شما تولید محتوا نبوده در نتیجه رعایت اصول و آن زیبایی کلام مورد نظر را نخواهید داشت که این موضوع امری طبیعی است.
در روش دوم سفارش تولید محتوا که بسیار مورد توجه همه قرار می گیرد و تمام افرادی که به دنبال موفقیت و دیده شدن هستند آن را انتخاب می کنند، سپردن کار تولید محتوا به تیم متخصص آن است.
امروزه برای سهولت کار شما و صد البته برای تخصصی بودن محتواهای شما، گروه هایی از افراد متخصص در این حوزه وجود دارند که مایل به همکاری با شما هستند.
این افراد، محتوای دلخواه شما را به بهترین شکل و با توجه به اطلاعاتی که شما درباره ی موضوع مورد نظرتان در اختیار آن ها قرار داده اید،در کمترین زمان به شما ارائه می دهند.
در این حالت دیگر نیازی به نگران بودن درباره ی شیوایی سخن و گیرا بودن محتوای خود نخواهید داشت. البته باید توجه کنید تیمی که برای همکاری انتخاب می کنید تجربه و اطلاعات کافی و درست در این حرفه داشته باشند و به قول گفتنی کار خود را بلد باشند تا کمترین مشکلی در حین همکاری پیش نیاید.
برای مثال شما میتوانید به سایت ساناست مراجعه و از خدمات تولید محتوای آن برای تیم خود استفاده نمایید و سفارش محتوا برای سایت خود را در آنجا ثبت نمایید.
انواع محتوا
تصور نکنید که محتوا تنها به نوشتن مطالب خلاصه می شود؛ شما می توانید برای جذابیت هرچه بیشتر سایت خود از محتوای بصری و محتوای ویدئویی هم استفاده کنید.
هر جا که تشخیص دادید در موضوع دلخواهتان می توانید محتوای بصری تولید کنید و یا با صرف زمان و خلاقیت یک ویدیوی جذاب بسازید.جذب مخاطب و اثربخشی از طریق محتوای بصری بسیار بالا است و بازدهی خوبی را به شما ارائه می دهد.
محتوای تخصصی
منظور از تخصصی بودن محتوا بحث سئو است؛ سئو یا همان بهینه سازی برای موتور های جستجو در واقع به منظور بهبود عملکرد سایت بر اساس استاندارد های موتورهای جستجو انجام می گیرد.
حالا این بحث چه ارتباطی با محتوا دارد و برای آن دقیقا چه کاری انجام می شود؛ از آن جایی که موتور های جستوجو موضوع محتوای شما را تشخیص نمیدهند و با استفاده از کلمات کلیدی سایت ها را رده بندی می کنند،پس باید تا جایی که می توانید برای قرار گرفتن در صدر این لیست ،از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع استفاده کنید.
البته نباید در استفاده از کلمات کلیدی زیاده روی کنید و سعی کنید تا به اندازه آن ها را در متن بگنجانید. بسیاری از مردم نمی دانند که داشتن یک وبلاگ به طور مرتب به روز شده برای رتبه بندی جستجوی ارگانیک چقدر حیاتی است.
اهمیت داشتن یک محتوای مناسب
در تولید محتوا خود باید به کیفیت توجه ویژهای کنید؛ هنگامی که شما یک محتوای درست و با کیفیت داشته باشید، طبیعتا میزان اعتماد مخاطبان به مطالب شما و در نهایت سایت یا کسب و کار شما چندین برابر خواهد شد و این یعنی شروع یک موفقیت که موفقیت های زیادی پس از آن برای شما رخ خواهد داد.
محتوا باید آموزنده و با کیفیت باشد و وبلاگ شرکت شما را به مکانی برای آموزش تبدیل کند. در دنیای دیجیتال امروز ، ایجاد محتوا باید هدف اصلی باشد تا بتواند میزان بازدید بیشتری را به وب سایت خود افزایش داده و به یک مشاور معتبر تبدیل شود.
وقتی محتوا را در موضوعی ایجاد می کنید که روی آن تمرکز داشته باشید، خود را به عنوان یک متخصص در این زمینه پیش بینی می کنید. به خصوص اگر محتوا مفید یا کاربردی باشد، مشتریان براساس تمام خردی که به اشتراک گذاشته اید تمایل به اعتماد به شما دارند.
برای اطمینان از اینکه در بالای کار خود قرار دارید (در زمینه کاری خود برتر هستید) ، هر ماه یک ساعت از تقویم خود را مشخص کنید و به نوشتن پست خود اختصاص دهید. ایجاد یک جریان محتوای ثابت یک شبه اتفاق نمی افتد ، اما هرچه بیشتر برای آن تلاش کنید ، بازده شما بیشتر خواهد بود.
با گذشت زمان ، محتوای شما بهتر ساخته می شود و از آموزش بیشتری برخوردار می شود و باعث می شود سایت شما محلی برای دانش مناسب در صنعت شما باشد.
اهمیت تیترها در محتوا
اهمیت تیتر ها در محتوا غافل نشوید؛ یک تیتر مناسب و جذاب مخاطب را تشویق می کند تا ،تا انتهای محتوای شمارا مطالعه کند.
استفاده از تیتر ها و زیر عنوان ها محتوای شمارا دسته بندی کرده و امکان این را به مخاطب می دهد تا در صورت نیاز آن بخش از محتوا را که لازم دارد مطالعه کند و سراغ اصل مطلب برود یا از خواندن مطالب غیر ضرروری کناره گیری کند.استفاده از کلمات کلیدی که پیش تر گفتیم در تیتر ها بسیار ضروری است.سعی کنید بین دو تا سه تیتر یکی از آن ها دارای کلمه کلیدی باشد.
اهمیت محتوا در جذب مخاطب
نکته خوب در مورد محتوا این است که برای شما باقی بماند. وقتی یک پست یا مقاله وبلاگ ارسال می کنید ، به کتابخانه محتوای موجود شما اضافه می شود. بعد از مدتی ، این می تواند جمع شود و به برند شما کمک کند.
این یعنی پس از گذشت مدتی وقتی به محتوای شما رجوع شد، باید همچنان کاربردی و مفید باشد تا بتواند ارزش کار شما یا سایت شما را درگذر زمان نشان دهد و علاوه بر حفظ مخاطبان قبلی ،مخاطبان جدید را هم به خود جذب کند.
محتوای بیشتر می تواند سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد. مشتری ها جذب مشتری می شوند و بنابراین محتوا می تواند به شما در افزایش فروش و درآمد کمک کند. محتوا یک روش عالی برای گسترش نام تجاری شما و جلب علاقه مشتریان احتمالی است که در غیر این صورت نمی توانستید به آنها دسترسی پیدا کنید. اگر افراد بتوانند اطلاعات مفیدی پیدا کنند ، بیشتر به وب سایت شما مراجعه می کنند.
با ایجاد و ارسال محتوا ، می توانید علاقه و دسیسه را در مشتریان خود ایجاد کنید که آنها را ترغیب می کند تا به نام تجاری شما توجه کنند.
در سفارش تولید محتوا باید به کیفیت محتوای ارسالی بسیار توجه کنید لذا در نگهداری کاربران شما بسیار اهمیت خواهد داشت.
هزینه تولید محتوا
نکته دیگر در سفارش تولید محتوا، هزینه تمام شده است.
تعداد استاندارد کلمات برای یک محتوا ین ۷۰۰ الی ۳۰۰۰ کلمه است اما می تواند از این تعداد هم فراتر رود ولی کمتر از آن قابل قبول نیست.
قیمتی که برای تولید محتوا درنظر گرفته می شود کاملا به تعداد کلمات و میزان تخصصی بودن محتوا بستگی دارد. ممکن است به ازای هر کلمه نرخ تعیین شود و یا برای یک تعداد مشخص کلمه یک قیمت پایه گفته شود.برای مثال برای محتوای 1000 کلمه ای قیمت از 35000 تومان شروع شده و بسته به میزان تخصصی بودن محتوا تا 80000 تومان هم تغییر می کند.
سفارش تولید محتوا برای سایت در ساناست
تیم ساناسِت، با تجربه و اطلاعات کافی در زمینه تولید محتوا و با داشتن افراد توانمند در این زمینه بهترین خدمات را با بهترین مبلغ به شما ارائه می دهند.
شما می توانید سفارش محتوا را در سایت ساناسِت تنها از مبلغ 19000 تومان برای 500 کلمه شروع کنید و با خیالی آسوده تولید محتوای بی نقص خود را به ما بسپارید.
با وجود ویژگی هایی از قبیل تحویل سریع و به موقع(میانگین 10 ساعت)، امکان دریافت تست به صورت رایگان و امکان درخواست محتوای تصویری اختصاصی دیگر جایی برای نگرانی درباره ی تولید محتوای خود نخواهید داشت.
+ ما در ساناست امکان تست رایگان قبل از سفارشات نهایی را برای شما فراهم کرده ایم، لذا میتوانید بدون هرگونه نگرانی، ابتدا محتوا رایگانی جهت مشاهده کیفیت سفارش داده و سپس نسبت به سفارشات اصلی اقدام فرمایید.
این مطلب یک رپورتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغدهنده تهیه شده است