دیجی رودیجی رو
  • اخبار تکنولوژی
    • اخبار داخلی
    • اخبار تلفن همراه
    • اخبار سخت افزار
    • اخبار اپلیکیشن‌ها
  • آموزش
  • بررسی محصولات
  • راهنمای خرید
  • سرگرمی
    • اخبار بازی
    • معرفی بازی
      • بازی موبایل
      • بازی دسکتاپ
      • بازی کنسول
    • معرفی اپلیکیشن
    • سینما و تلویزیون
  • دیجی فکت
  • دیجی لایف
  • دیجی10
  • مقالات گوناگون
خواندن: این اشتباه رایج، کیفیت پست‌های ویدیویی شما را پایین می‌آورد
به اشتراک بگذارید
ورود
اعلان نمایش بیشتر
تغییر اندازه فونتآآ
دیجی رودیجی رو
تغییر اندازه فونتآآ
جستجو
حساب کاربری دارید؟ ورود
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
دیجی رو > رپورتاژ آگهی > این اشتباه رایج، کیفیت پست‌های ویدیویی شما را پایین می‌آورد
رپورتاژ آگهی

این اشتباه رایج، کیفیت پست‌های ویدیویی شما را پایین می‌آورد

واحد تبلیغات 22 تیر 1404 ساعت 15:16
زمان مطالعه: 8 دقیقه
راهنمای نسبت ابعادتصویر
اشتراک گذاری
بلیط هواپیما سفرمارکت

تولید محتوای ویدئویی و تصویری در اینستاگرام موثرترین روش برای جذب مخاطب و توسعه برند است. پیج‌های کاری در این پلتفرم هزینه زیادی را صرف تولید هر یک از پست‌های خود می‌کنند. در حالی که گاهی اوقات با یک اشتباه ساده، یک پست به طور کامل نادیده گرفته می‌شود. بسیاری از تولیدکنندگان محتوا حتی با داشتن تجهیزات مناسب و ایده خلاقانه نیز نمی‌توانند نظر مخاطبان را به خود جلب کنند.

لیست
نسبت تصویری نامناسبتدوین نامناسب ویدیو؛ قاتل خاموش پیج شمانورپردازی ضعیفنداشتن هویت و مشخصه برای پست‌هاتوضیحات و کپشن ضعیفمدت زمان کوتاه یا طولانی ویدئوبی توجهی به تجریه و تحلیل‌ها و آنالیز اینستاگرامتوجه به جزئیات، گامی به سوی کیفیت بهتر

کیفیت پایین پست‌های ویدیویی را به طور چشمگیری میزان بازدید را کاهش می‌دهد. در این مقاله به بررسی این اشتباه رایج اما مرگبار برای پست‌های ویدیویی پیج‌های اینستاگرامی می‌پردازیم.

نسبت تصویری نامناسب

اینستاگرم پلتفرمی است که به طور اختصاصی برای تلفن همراه ساخته شده است. برای کسب موفقیت در این برنامه، باید برنامه ریزی‌ها را بر اساس نسخه موبایلی آن انجام داد. یکی از اشتباهات رایجی که برخی از پیج‌ها مرتکب آن می‌شوند؛ رعایت نکردن نسبت ابعاد ویدئو است. بارگزاری تصاویر و ویدئو‌ها به صورت افقی، تعداد بازدید آن‌ها را کاهش می‌دهد. از دیگر اشتباهاتی که مربوط به اندازه نادرست پست‌های اینستاگرامی است؛ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم تنظیم کادر در مرکز تصویر
  • بی توجهی به محدودیت‌های اینستاگرام
  • انتشار ویدیو‌ها بدون کراپ مناسب و تنظیم ابعاد

تدوین نامناسب ویدیو؛ قاتل خاموش پیج شما

یکی از بزرگ‌ترین خطاهایی که یک پست با ایده خلاقانه را به کام نابودی می‌کشاند؛ تدوین نامناسب آن است. در نظر نگرفتن مخاطبان و سلیقه آن‌ها در نحوه تدوین، محتوای جذاب را به موضوعی خسته کننده تبدیل می‌کند. در اینستاگرام برای جلب توجه مخاطب تنها چند ثانیه فرصت هست. کاربران در کسری از ثانیه تصمیم می گیرند تا ویدئو را تا انتها تماشا کنند یا اسکرول کنند. اشکالات احتمالی در تدوین پست‌های ویدئویی اینستاگرام:

  • استفاده بیش از حد از افکت
  • نداشتن داستان و مسیر موضوعی مشخص برای ویدئو
  • طولانی بودن بی دلیل ویدئو و عدم تغییر صحنه
  • تغییرات ناگهانی و غیر منطقی صحنه‌ها

نورپردازی ضعیف

نورپردازی نامناسب یکی از اشتباهات رایجی است که حتی بهترین ویدئو‌ها را نیز ضعیف و آماتور نشان می‌دهد. حتی عملکرد بهترین دوربین‌ها هم در یک نور پردازی ضعیف به طور کامل زیر سوال می‌رود. نور خوب کیفیت ویدیو را بالا می‌برد و کاربران را برای تماشای ویدئو تا انتها مشتاق می‌کند. مواردی که توجه نکردن به آن‌ها در نهایت باعث نور پردازی نامناسب می‌شود:

  • وجود سایه‌های مزاحم روی سوژه اصلی ویدئو
  • نمایش رنگ‌ها به صورت غیر طبیعی در اثر نورپردازی نادرست
  • کنتراست بیش از حد یا بسیار کم
  • استفاده نکردن از ابزارهایی مثل نورهای کمکی برای تنظیم نور

نداشتن هویت و مشخصه برای پست‌ها

نمایش داده شدن پست‌ها در اکسپرول، یکی از اهدافی است که اکثر پیج‌ها در صدد دستیابی به آن هستند. وجود پست در اکسپرول راهی برای جذب مخاطبان جدید است؛ اما در صورتی که هویت پیج مشخص باشد. اگر ویدئو‌های یک پیج کاری سبک مشخصی نداشته باشند؛ با اکسپرول رفتن هم موفق نمی‌شوند.

در این شرایط کاربر ویدئو را مثل سایر پست‌های دیگر در نظر می‌گیرد و به سادگی از آن عبور می‌کند. در حالی که داشتن تم ثابت و استفاده از رنگ و لوگو مختص برند در ویدیوها، حس حرفه‌ای بودن را به مخاطب القا می‌کند.

نسبت ابعاد تصویر

توضیحات و کپشن ضعیف

بسیاری از پیج‌های اینستاگرامی تنها روی تولید محتوا تمرکز می‌کنند و از قدرت بالای کپشن نویسی غافل می‌شوند. کپشن خوب مکملی برای پست‌های ویدئویی است که مخاطب را به تعامل هرچه بیشتر دعوت می‌کند. ننوشتن کپشن خوب، باعث کاهش مدت زمان ماندگاری هر مخاطب در پست مورد نظر می‌شود. هر متن طولانی الزاما به معنی کپشن خوب نیست. نوشتن جملات کلیشه‌ای و کپی برداری از پیج‌های دیگر نیز در دسته کپشن‌های ضعیف قرار می‌گیرند.

مدت زمان کوتاه یا طولانی ویدئو

یکی از اشتباهاتی که اکثر پیج‌ها در تولید پست‌های ویدئویی خود مرتکب می‌شوند؛ مشخص نکردن طول مناسب برای ویدئو است. کاربران اینستاگرامی مثل یوتیوب قصد تماشای محتواهای چندین دقیقه‌ای را ندارد. طولانی بودن ویدئو در این پلتفرم تنها باعث خستگی کاربر می‌شود. در چنین شرایطی اکثر کاربران از تماشای این چنین پست‌هایی صرف نظر می‌کنند.

طول مناسب برای ویدئو برای هر پیج متفاوت است و بسته به موضوع مشخص می‌شود. در حالت کلی ویدئو در اینستاگرام باید مختصر و مفید باشد و در عین حال بتواند پیام اصلی را به مخاطب برساند. علاوه بر مدت محتوا، نوع رزولوشن نیز میزان بازدید ویدئو را تحت تاثیر قرار می دهد. انواع رزولوشن‌ پیشنهادی برای اینستاگرام:

  • رزولوشن مربع با نسبت تصویر 1:1؛ مناسب برای پست های ویدیویی کلاسیک
  • رزولوشن عمودی با نسبت تصویر 4:5؛ جلب توجه بیشتر حین اسکرول کردن به خصوص در ریلزها
  • رزولوشن افقی با نسبت تصویر 1.91:1؛ مناسب برای فیلم در نماهای سینمایی

بی توجهی به تجریه و تحلیل‌ها و آنالیز اینستاگرام

اینستاگرام نیز همانند گوگل پیوسته در حال تغییر الگورتیم‌های خود است. پستی که چندین سال پیش ویوی میلیونی گرفته بود؛ الان ممکن است حتی نظر 100 نفر را نیز به خود جلب نکند. تغییر سلیقه کاربران نیز در کنار تغییرات اینستاگرام، بر روی محبوبیت موضوعات جدید تاثیر گذار است. آنالیز دقیق اینسایت‌ها و داده‌هایی که خود اینستاگرام برای هر پیج در اختیار کاربر قرار می‌دهد؛ اقدام بسیار موثری است.

اکثر پیج‌ها به دلیل دانش ناکافی، بدون بررسی داده‌ها روند‌های تکراری را در پیش می‌گیرند. همین عامل باعث می‌شود تا در مدت زمان کوتاهی بخش اعظمی از مخاطبان خود را از دست دهند. نادیده گرفتن بازخورد‌های مخاطبان و عدم توجه به ترخ تعاملات، به مرور زمان کیفیت پست‌های ویدئویی را پایین می‌آورد.

توجه به جزئیات، گامی به سوی کیفیت بهتر

اینستاگرام پلتفرمی است که رقابت شدیدی بین پیج‌های مختلف پیوسته در جریان است. در این اپلیکیشن روز به روز به تعداد رقبا افزوده می‌شود. در این میدان رقابت تنها با داشتن دوربین خوب و ایده خلاقانه موفقیت به دست نمی‌آید. بی توجهی به کوچک‌ترین جزئیات مثل تدوین درست، نسبت تصویر، کیفیت نور و صدا و… می‌تواند کیفیت پست‌های ویدیویی را به شدت پایین بیاورد. با دانستن هر یک از این اشتباهات رایج و دوری از آن‌ها، می‌توان تا حد زیادی توجه کاربران را به خود جلب کرد.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجی‌رو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری
این مقاله را به اشتراک بگذارید
توییتر Whatsapp Whatsapp تلگرام ایمیل کپی کرده لینک پرینت
چه حسی به این مطلب داری؟
Sad0
Sleepy0
Love0
Happy0
Angry0
Cry0
Surprise0
مقاله قبلی گلکسی زد فلیپ 7 گلکسی زد فلیپ 7 ارزش خرید دارد؟ مقایسه با نسخه FE و ریزر اولترا 2025
نظر بدهید نظر بدهید

نظر بدهید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا یک امتیاز انتخاب کنید!

تبلیغات

موبوگیفت
  • خرید فالوور ایرانی
  • خرید فالوور ارزان
  • پنجره دوجداره
  • خرید ممبر تلگرام
  • خرید ساعت گارمین
  • دستگاه جوجه کشی دماوند
  • شناسایی صرافی های جعلی
  • رمزارز وان اینچ چیست
  • اخبار بازار ارز دیجیتال
  • ربات های معاملاتی ارز دیجیتال
  • تون کوین در برابر نات کوین
  • دوربین کوچک سیم کارت خور
  • خرید بیت کوین
  • لوستر مدرن
  • تور روسیه
  • چاپ لیبل
  • خرید لایک
  • خرید سرور hp ماهان شبکه اچ پی
  • از اینجا فالوور ایرانی بخر

آخرین خبرها

گلکسی زد فلیپ 7

گلکسی زد فلیپ 7 ارزش خرید دارد؟ مقایسه با نسخه FE و ریزر اولترا 2025

کمودور 64 آلتیمیت

کمودور 64 آلتیمیت با سخت‌افزار مدرن FPGA؛ تولدی دوباره برای یک اسطوره

لنز خارجی موبایل

آیا لنز خارجی موبایل جای دوربین های سنتی را خواهد گرفت؟!

مطالب مرتبط

سازه فضایی
رپورتاژ آگهی

سازه فضایی چیست و چرا در پروژه‌های عمرانی مدرن اهمیت حیاتی دارد؟

17 تیر 1404 ساعت 15:30
لیست ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در سال 2025 برای توسعه کسب و کار
رپورتاژ آگهی

لیست ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در سال 2025 برای توسعه کسب و کار

17 تیر 1404 ساعت 10:30
معرفی تلویزیون‌های هوشمند دوو
رپورتاژ آگهی

معرفی تلویزیون‌های هوشمند دوو؛ ترکیب فناوری، کیفیت و زیبایی در یک قاب

16 تیر 1404 ساعت 13:32
جارو برقی صنعتی
رپورتاژ آگهی

کاربرد جاروبرقی صنعتی در صنایع

16 تیر 1404 ساعت 13:00

درباره دیجی‌رو

رسانه دیجی‌رو با شعار دنیای تکنولوژی در اوایل سال 94 تاسیس شد. ماموریت ما اطلاع رسانی صحیح و ارائه آخرین اخبار تکنولوژی، بررسی محصولات دیجیتال، راهنمای خرید کالاهای دیجیتال و همچنین تهیه به‌روزترین مطالب آموزشی و مقالات در حوزه تکنولوژی، علم و سبک زندگی است. گروه دیجی‌رو همه‌ی تلاش خود را به کار خواهد گرفت که روزبه‌روز بر کیفیت و خدمات این رسانه بیفزاید تا دیجی رو به عنوان رسانه‌ای معتبر بدرخشد.

logo-samandehi
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
خوش آمدید

ورود به حساب کاربری

فراموش رمز عبور